خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / گفتار در روش راه بردن عقل و پیام من به فرهنگستان

گفتار در روش راه بردن عقل و پیام من به فرهنگستان


کد محصول: ۱۳۲۸۱۳

قیمت: ۹۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789644487699
  • رنه دکارت
  • نشر نیلوفر

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب گفتار در روش راه بردن عقل و پیام من به فرهنگستان:

کتاب گفتار در روش راه‌‌بردن عقل و پیام من به فرهنگستان اثر رنه دکارت و ترجمه‌ی محمدعلی فروغی است. این کتاب به نظر اهل نظر، مهم‌ترین کتاب فلسفی دکارت و از جمله مهم‌ترین کتب تأثیر‌گذار بر علم و فلسفه‌ی قاره‌ی اروپا و جهان است.

رنه دکارت، فیلسوف، ریاضی‌دان و فیزک‌‌دان برجسته‌ی عصر رنسانس، پدر فلسفه‌ی جدید و مبدع راسیونالیسم است. او که بر افکار شخصیت‌هایی چون لایبنیتس و اسپینوزا تأثیر گذاشته، گفتار در روش راه‌‌بردن عقل را که شرح حال و متنی فلسفی است، به زبان فرانسه نوشته تا با سنت نگارش کتب علمی به زبان لاتین مخالفت کند. نویسنده در این اثر به‌تفصیل به مسئله‌ی بدبینی می‌پردازد. فیلسوف فرانسوی با خطاب قرار دادن فلاسفه‌ی پیشین و هم‌روزگارش، دیدگاه‌ها و جهان‌بینی‌شان را اصلاح می‌کند تا جهان را از زاویه‌ای تازه، عاری از هر تصور و تفکری نشان دهد.

محمدعلی فروغی، دولت‌مرد دانشمند و متفکر، این اثر را پس از کتاب «سیر حکمت در اروپا» ترجمه و در شش بخش منتشر کرد. عنوان بخش‌های کتاب از این قرار است: «ملاحظاتی در باب علوم»، «قواعد اصلی روشی که نویسنده پی گرفته است»، «برخی از قواعد اخلاقی که نویسنده با این روش یافته است»، «استدلال‌هایی که نویسنده با آن‌ها وجود خدا و نفس انسان را اثبات می‌کند»، «ترتیب سؤال‌هایی که نویسنده در علوم طبیعی تحقیق کرده است» و «چیزهایی که به اعتقاد نویسنده، برای کندوکاو بیشتر در طبیعت، نسبت به تحقیقات وی، نیاز هستند». بخش پیام من به فرهنگستان را محمدعلی فروغی نوشته است. او در این متن، پیامی را که براساس نظرات فلسفی دکارت نگاشته شده، به فرهنگستان ارسال می‌کند.

مشخصات کتاب گفتار در روش راه بردن عقل و پیام من به فرهنگستان:

مترجم:محمد علی فروغی

نشر نیلوفر

قطع رقعی 

جلد شومیز

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب گفتار در روش راه بردن عقل و پیام من به فرهنگستان:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب گفتار در روش راه بردن عقل و پیام من به فرهنگستان با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.