خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / فلسفه داستایفسکی

فلسفه داستایفسکی


کد محصول: ۱۲۹۰۲۴

قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786004900041
  • سوزان لی اندرسن
  • نشر نو

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب فلسفه داستایفسکی:

فلسفه ی داستایفسکی" که به قلم "سوزان لی اندرسون" به رشته ی تحریر درآمده است، متنی است مختصر که دانش پژوهان را در درک تفکر و "فلسفه ی داستایفسکی" یاری می کند. به این ترتیب خوانندگان می توانند با بهره گیری از مطالب این کتاب به طور کامل تری در گفتگوهای حرفه ای مفید و هوشمند شرکت کرده و درک خود را از محتوای مدنظر بهبود بخشند. "فلسفه ی داستایفسکی" متعلق به مجموعه ای است که یادداشت های "بزرگان اندیشه" نام داشته و این مجموعه تا کنون تقریبا از صد عنوان تشکیل شده و هر یک از عناوین بر یک متفکر از دوران باستان تا به امروز تمرکز نموده است.

"داستایفسکی" علاوه بر این که نابغه ای در زمینه ی داستان نویسی به حساب می آید، نقش بی بدیلی در گره زدن داستان با فلسفه و تاثیر گذاشتن بر قلم نویسندگان پس از خود داشته است. وی با فلسفه پردازی در داستان، دغدغه های ذهن پیچیده ی خود را با زبان ساده تری ارائه می داد و به این ترتیب به نویسنده ای تبدیل شد که فرای زمان، با مخاطبین خود ارتباط برقرار می کند.

"فلسفه ی داستایفسکی" به قلم "سوزان لی اندرسون" توسط فیلسوفی به نگارش در آمده که در فلسفه ی این اندیشمند بزرگ، تبحر خاصی دارد. همچون سایر کتاب های این مجموعه ، "فلسفه ی داستایفسکی" به شکل مختصر اما با بصیرت کافی، اطلاعاتی را در مورد تفکر یک فیلسوف برجسته ارائه می دهد که دانش پژوهان را قادر می سازد تا به نحو بهتر و با بازدهی بیشتری به مطالعه بپردازند و چه در کلاس درس، چه در جلسه ی امتحان و چه در مباحثات جدی، عملکرد بهتری در گفت و گو درباره ی "فلسفه ی داستایفسکی" داشته باشند.

درباره کتاب فلسفه داستایفسکی:

این کتاب در هفت فصل نوشته شده است: فلسفه و آثار داستایفسکی / زندگی داستایفسکی / همزاد و یادداشت‌های زیرزمینی / جنایت و مکافات / ابله و اهریمنان / برادران کارامازوف / ارزیابی نهایی. اما به شکل غیرمستقیم کتاب را می‌توان به سه بخش اصلی نیز تقسیم‌بندی کرد:

آیا می‌توان داستایفسکی را فیلسوف دانست؟

زندگی‌نامه داستایفسکی

فلسفه داستایفسکی

بدون تردید اگر شما هم کتاب‌های فیودور داستایفسکی را خوانده باشید به عمق آن‌ها پی برده‌اید و متوجه فلسفه آن شده‌اید. مخصوصا اگر آثار بزرگ این نویسنده مانند جنایت و مکافات یا برادران کارامازوف را خوانده باشید می‌دانید که درک همه‌جانبه این رمان‌ها کاری بسیار دشوار است.

دل‌مشغولی‌های داستایفسکی در طول عمرش همیشه همراه او بودند و خواننده این دل‌مشغولی‌ها را می‌تواند در رمان‌ها او نیز به‌خوبی مشاهده کند. اما پی بردن به فلسفه موجود در کتاب‌ها و درک رمان‌های این نویسنده با کمک کتاب‌هایی مانند این کتاب و دیگر کتاب‌هایی که درباره او و آثارش نوشته شده است آسان‌تر است.

جمله هایی از کتاب فلسفه داستایفسکی:

داستایفسکی در همزاد به‌ما می‌گوید ما نباید بخواهیم بخشی از خومان، خودی را که بوده‌ایم، نفی کنیم؛ ما نباید آزادی‌مان را نفی کنیم. (کتاب فلسفه داستایفسکی – صفحه ۶۰)

 

داستایفسکی در رمان بعدی‌اش، که شاهکار اوست، یعنی برادران کارامازوف به این بحث می‌پردازد که ما چگونه باید از آزادی‌مان استفاده کنیم تا به‌خدا ایمان بیاوریم تا نیهیلیست نشویم و از عواقب ویرانگر آن – جنون، خودکشی، و روا دانستن تباه کردن دیگران – در امان بمانیم. (کتاب فلسفه داستایفسکی – صفحه ۱۱۲)

 

ما چه با داستایفسکی موافق باشیم که «اخلاق» باید مبتنی بر «دین» باشد، چه با او موافق نباشیم، بی‌تردید ارزش‌های اخلاقی او ستودنی است. داستایفسکی تصویر خیالی خود را از جهان آرمانی‌اش به‌دست می‌دهد و بعید است کسی آن تصویر را ازنظر اخلاقی برتر از جهان پر از حرص و آز، نابرابری، حسد، و خونریزی کنونی نداند. او درباره جهان آرمانی‌اش می‌گوید: «در آن جهان انسان‌ها همه با هم همدل خواهند بود… و آزادی کامل انسان‌ها برقرار خواهد بود، با این تعریف از آزادی که آزادی همدلی مشفقانه‌ای است که ضامنش اعمال ماست، نمونه‌وار زیستن ماست، نیاز واقعی ما به برادری است، و نه تهدید گیوتین، و نه تهدید گردن زدن میلیون‌ها آدم…» (کتاب فلسفه داستایفسکی – صفحه ۱۳۸)

 

مشخصات کتاب فلسفه داستایفسکی:

نشرنو

قطع رقعی

جلد شومیز

نویسنده:سوزان لی اندرسین

مترجم:خشایار دیهیمی

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب فلسفه داستایفسکی:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب فلسفه داستایفسکی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.