خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / ارغنون 15 . عقلانیت

ارغنون ۱۵ . عقلانیت



قیمت: ۶۴,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789644226526
  • -
  • سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب عقلانیت ( ارغنون 15):

فصلنامهٔ ارغنون از نشریات دربارهٔ فلسفه و علم کلام، ادبیات و نقد ادبی، و فرهنگ و علوم انسانی بوده‌است. ۲۷ شماره از این مجله در ۲۲ مجلد به طبع رسیده‌است. این فصل‌نامه از بهار ۱۳۷۳ تا سال ۱۳۸۳ منتشر می‌شد و از سال ۱۳۹۳ انتشارش از سر گرفته شد. ارغنون به قصد تمهید مقدمه‌ای مناسب برای شناخت و نقد فرهنگ معاصر در غرب، از طریق گزینش واقع‌بینانهٔ متون طراز اول در حوزه‌های فلسفی و ادبی و فرهنگی و ترجمه و احیاناً شرح و نقد آن‌ها که در موارد اندکی تألیفاتی از نویسندگان ایرانی نیز در برخی شماره‌های آن وجود دارد. هر شماره از ارغنون حول محور یک موضوع خاص منتشر می‌شد. ارغنون سهم بسیار مهمی در معرفی فلسفه و اندیشهٔ مدرن در ایران داشته‌است.

عناوين مقالات اين شماره از ارغنون به شرح زیر هستند:

عقل و تصميم: آموزه محوري وبر و انتخاب‌هاي ارزشي ( ترنر استيفن )، عقل‌گرايي و بحران تمدن اروپايي ( هوسرل ادموند )، علم و عقلانيت و فاقد قدر مشترک بودن ( برنشتين ريچارد )، عقلانيت ( تيلور چارلز )، عقلانيت: عقلانيت علمي و اتنومتدولوژي ( تريگ راجر )، مفهوم عقل از دکارت تا هگل از منظر فمينيستي ( لويد ژنويو )، عقل عليه عقل: ملاحظاتي در باب روشنگري ( هورکهيمر ماکس )، عقلانيت سنت‌ها ( آ. مک اينتاير )، معقوليت ( کوهن جاناتان )، باستان شناسي/ تبارشناسي عقل روشنگري: يادداشتي درباره فوکو ( فوکو ميشل ).

 

مشخصات کتاب عقلانیت (ارغنون 15):

ناشر: ارغنون

نویسنده: جمعی از نویسندگان

ترجمه: جمعی از مترجمان

سال نشر: 1399

جلد: شومیز

 

خرید کتاب ارغنون 15 (عقلانیت)

خرید کتاب ارغنون 15 (عقلانیت) با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.