خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب صوتی / کتاب سخنگو بر دار کردن حسنک وزیر

کتاب سخنگو بر دار کردن حسنک وزیر


کد محصول: ۱۴۷۰۳۴

قیمت: ۵۸,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786006059051
  • .
  • نشر نوین کتاب گویا

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب بر دار کردن حسنک وزیر:

کتاب صوتی داستان بر دار کردن حسنک وزیر نوشته‌ی ابوالفضل بیهقی، روایتی فوق‌العاده و حیرت‌آور درباره‌ی اعدام آخرین وزیر سلطان محمود غزنوی است که به دستور سلطان مسعود غزنوی و به حکم خلیفه‌ی بغداد صورت گرفت.

حسنک وزیر قسمتی از کتاب «تاریخ بیهقی» است، ابوالفضل بیهقی این شاهکار تاریخی را در طی 20 سال به نگارش درآورد تا بلکه بتواند روایتی معتبر از تاریخ معاصر خودش را ارائه کند و آن را به دست آیندگان برساند تا خطاهای آنان را مرتکب نشوند و تاریخ خویش را به طور دیگری رقم بزنند. حسنک وزیر داستان بر دار ‌کردن یک مرد است اما در اصل نماد کلیه خردمندانی است که با تنگ نظری افرادی که خواهان قدرت‌ و ثروت هستند، سر بر دار داده‌اند. شاید این ایران بود که در آن روزگار با کوته فکری و تنگ‌نظری افرادی بر سر دار شد و بودنش به تاراج رفت.

اردلان ضرغام راوی این اثر جذاب صوتی کوشیده روایتی ناب از داستان مردی داشته باشد که به جرم قرمطی‌گری به اعدام محکوم شد. یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فرد این کتاب صوتی، طراحی جلد این کتاب توسط ساعد مشکی است که پرنده‌ای بی‌جان را به تصویر کشیده که نشان دهنده‌ی خشک شدن پاها و جسم حسنک وزیر است زیرا بدنش 7 سال بالای دار ماند و او را به پایین نکشاندند و بیهقی بدون هیچ توضیح اضافه‌ای احوال جسم بی‌جان حسنک را با پایانی محزون کننده روایت می‌کند.

این کتاب شما را با نثر قرن چهارم و پنجم آشنا می‌کند و دایره لغات شما را نیز ارتقا می‌دهد. بیهقی در این کتاب قواعد جاری در حکومت سلطان محمود غزنوی را با ظرافت‌های کلامی بی‌نظیری شرح می‌دهد. حسنک وزیر داستانی احساسی و تامل‌برانگیز از تاریخ بیهقی است که به روایت به دار آویختن آخرین وزیر سلطان محمود غزنوی، حسن بن محمد میکالی معروف به حسنک وزیر، به جرم قرمطی گری یا اسماعیلی گرایی می‌پردازد. این کار به فرمان مسعود غزنوی و به فتوای خلیفه‌ وقت بغداد صورت گرفت.

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در این کتاب صوتی بیان می‌شود، نحوه‌ی حکومت و تاریخ ساختن سلاطین عباسی و غزنوی است که آن را باظرافت و زیبایی خاصی روایت می‌کند. از دیگر خصوصیات این داستان راوی آن، ابوالفضل بیهقی است زیرا آنچه تاریخ درباره او می‌گوید نشان دهنده‌ی صحت نفس و دقت نظر بالای او در ثبت و ضبط حوادث است و همین موضوع باعث شده داستانش در شش جلدی که از کتاب سی‌جلدی‌اش بر‌ جای مانده، شنیدنی و جذاب شود.

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب صوتی بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب صوتی بر دار کردن حسنک وزیر:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب سخنگو بر دار کردن حسنک وزیر با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.