خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب صوتی / کتاب سخنگو سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود

کتاب سخنگو سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود


کد محصول: ۱۴۷۰۲۰

قیمت: ۲۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786226119153
  • رومن پوئرتولاس
  • نشر نوین کتاب گویا

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب صوتی سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود:

کتاب صوتی سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود، داستانی طنزگونه و هیجان‌انگیز از رومن پوئرتولاس است. این رمان که درباره مهاجران غیرقانونی و سختی‌ها و مشکلات این افراد نوشته شده، داستان مرتاضی‌ هندی‌ست که به شکل اتفاقی به کشورهای مختلف اروپایی سفر می‌کند.

شروع داستان بدین شکل است که یک مرتاض هندی به نام «آژاتاشاترو لاواش‌پاتل» از روستایی در هندوستان به پاریس سفر می‌کند. اما به‌محض رسیدن او به این شهر، بدشانسی‌هایش شروع می‌شود. او برای خرید یک تخت میخی به آیکیا می‌رود؛ فروشگاه ایکیا از بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌های لوازم‌خانگی در دنیا به شمار می‌رود.

آژاتاشاترو که جایی را برای ماندن در شب ندارد، تصمیم می‌گیرد در همان جا بخوابد. صبح مأموران وارد فروشگاه می‌شوند و مرتاض که ترسیده بود گیر بیفتد، دزدکی داخل یک کمد پنهان می‌شود. اما از بخت بد او کارکنان فروشگاه همان کمد را لازم دارند و آن را با خود می‌برند!

کمد را در کامیونی می‌گذارند که در آن مهاجران غیرقانونی آفریقایی پنهان شده‌اند. آن‌ها قرار است از طریق کانال مانش به انگلستان بروند. ماجراهای عجیب و جالبی در طی این سفر و در کشورهای مختلف برای این شخصیت می‌افتد. کتاب سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود (The Extraordinary Journey of the Fakir Who Got Trapped in an IKEA Wardrobe) اولین‌بار در سال 2013 از فرانسه به انگلیسی منتشر شد و در انگلستان به چاپ رسید.

رومن پوئرتولاس در طی یک ماه این اثر را نوشت و هدفش از نوشتن آن شرح مشکلات مهاجرین بود. کتاب حاضر باوجود لحن طنزگونه‌اش درمورد مسائل و نکات بسیار مهمی صحبت می‌کند. این کتاب به نقل از وال‌استریت ژورنال، یک ادیسه فلسفی است و درون اتفاقات مضحکی که برای شخصیت اصلی پیش می‌آید، پیام‌های ظریفی نهفته است.

نویسنده سعی کرده تا از مشاهدات و تجربیات خود برای نوشتن این کتاب استفاده کند. او مدت زیادی به‌عنوان پلیس مرزی فعالیت می‌کرد و روزانه با کامیون‌های زیادی که مخفیانه مهاجران را به شکلی غیرقانونی به کشور وارد می‌کردند برخورد داشت. او مشاهداتی را که داشت، با چاشنی تخیل به شکل داستان جذابی درآورد.

لازم به ذکر است ترجمه فارسی این کتاب در سال 1397 نامزد نهایی سومین دوره جایزه استاد ابوالحسن نجفی و کتاب سال جمهوری اسلامی شده است. همچنین در سال 2018 «کن اسکات» فیلم سینمایی از روی این کتاب با همین نام ساخت که هنرمندانی مثل «پرنیس بُژو»، «ارین موریاتی» و «دنوش» در آن نقش‌آفرینی کردند. فیلمنامهٔ آن را نیز خود رومن پوئرتولاس نوشت.

در بخشی از کتاب صوتی سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود:

در انبار هواپیما یک سگ هم بود. از زوزه‌های نالانش می‌شد فهمید دائم‌الپرواز و مشتری همیشگی هواپیما نیست. آژاتاشاترو با انگشت‌های فرزش کورمال‌کورمال دنبال چیزی گشت که وقتی وارد چمدان شد با آن درش را بست. اگر توانسته بود از داخل در چمدان را قفل کند، می‌توانست آن را به همان شکل نیز باز کند. چند ثانیه بعد هیکلش را همچون موز بیش از حد رسیده‌ای که پوستش هم ترکیده بود، از توی چمدان بیرون کشید. بخت با او یار بود که تعداد چمدان‌های داخل انبار هواپیما آن‌قدر نبود که راه خروجش را مسدود کند.

مرد هندی که بالاخره آزاد شده بود کمی پاهایش را کشید و کمر و نرمهٔ ساق پاهایش را مالش داد. با خودش گفت: «بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی.» به شرطی که از ریخت نیندازتان!

سردرآوردن از یک چمدان آن هم به‌صورت مچاله و بعد از شب‌بیداری در بازداشت در سلولی پرجمعیت، به معنای واقعی کلمه بهترین راه برای حفظ سلامتی‌اش نبود...

مشخصات کتاب صوتی سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود:

نویسنده:رومن پوئرتولاس

مترجم:ابولفضل الله دادی

گوینده:میرطاهر مظلومی

ناشر چاپی:ققنوس

ناشر صوتی:گویا

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب صوتی بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید آنلاین کتاب با تخفیف به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب صوتی سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب سخنگو سفر شگفت انگیر مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.