خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب صوتی / کتاب سخنگو یوز پلنگانی که با من دویده اند

کتاب سخنگو یوز پلنگانی که با من دویده اند


کد محصول: ۱۴۷۰۴۷

قیمت: ۳۸,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786222421274
  • بیژن نجدی
  • نشر نوین کتاب گویا

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب صوتی یوزپلنگانی که با من دویده اند:

بیژن نجدی به عنوان یکی از پیشگامان داستان‌نویسی پست مدرن در ایران در کتاب صوتی یوزپلنگانی که با من دویده‌اند، ده داستان کوتاه درباره مرگ نوشته است که همگی نثری خاص و شعرگونه دارند. این مجموعه داستان موفق شد در سال 1374 برنده‌ی قلم زرین «جایزه‌ی گردون» شود.

کتاب حاضر از ده داستان کوتاه درباره مرگ و زوال تشکیل شده و بیژن نجدی با قلم ماهر و بدیع خود توانسته، قصه‌هایی مجزا و شخصیت‌هایی عجیب و جدید خلق کند. کتاب صوتی یوزپلنگانی که با من دویده‌اند (The Leopards who have Run with Me) در سال 1374 منتشر شد و در همان دوران نیز بسیار مورد متوجه منتقدان و مخاطبان خود قرار گرفت. همچنین نام این اثر از وصیت شاعرانه خود نجدی گرفته شده و در سال 1389 نیز محمدرضا دمابی آن را به زبان انگلیسی ترجمه کرده است.

کتاب یوزپلنگانی که با من دویده‌اند نشانه‌هایی از سبک مدرن و پست مدرن را در خود دارد؛ چرا که نوع روایت و شخصیت پردازی‌هایش خاص و منحصربه فرد است. برای مثال داستان چشم‌های دکمه‌ای من از زبان یک عروسک بی‌جان روایت می‌شود و سایر داستان‌ها نیز مملو از نمادها و تمثیل‌های گوناگون است.

نجدی در این مجموعه داستان توانسته با زبانی ادیبانه و عارفانه، سبک خاص خود را بیافریند و انقلابی در داستان نویسی کوتاه در ایران به وجود آورد.

داستان اول کتاب یوزپلنگانی که با من دویده‌اند، «سپرده به زمین» نام دارد و زندگی زن و مردی را به تصویر می‌کشد که بچه‌دار نمی‌شوند؛ نجدی این داستان را به شمس لنگرودی شاعر برجسته ایرانی تقدیم کرده است. داستان «استخری در کابوس»، درمورد مردی‌ست که یک قو را به قتل رسانده و داستان «روز اسب‌ریزی» نیز از زبان یک اسب مسابقه‌ای تعریف می‌شود که او را به یک گاری وصل کرده‌اند.

داستان «تاریکی در پوتین» قصه پدری را می‌‌گوید که فرزندش را از دست داده و داستان «شب سهراب کشان» ماجرای پسر لالی‌ست که می‌خواهد انتهای ماجرای رستم و سهراب را بداند.

داستان ششم «چشم‌های دکمه‌ای من» نام دارد و از زبان عروسکی بیان می‌شود که به خاطر جنگ صاحبش را گم می‌کند. داستان «ما را بفرستید به تونل» نیز درباره پزشکی‌ست که می‌خواهد صداهای خفته در ذهنش را بشنود.

داستان «خاطرات پاره پاره‌ی دیروز» درباره یک آلبوم عکس قدیمی و مرور خاطرات گذشته است. داستان نهم «سه‌شنبه خیس» نام دارد و درباره انتظار دختری جوان برای آزاد شدن پدرش از زندان است و «گیاهی در قرنطینه» به عنوان آخرین داستان این کتاب، درباره پسری جوان است که به خاطر داشتن بیماری عجیبش، به کتف او قفل وصل می‌کنند.

درباره نویسنده کتاب صوتی یوزپلنگانی که با من دویده اند:

یکی از شاعران و نویسندگان برجسته دوران معاصر، بیژن نجدی (Bijan Najdi) نام دارد. او در سال 1320 در خانواده‌ای گیلانی به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی خود را در شهر رشت گذراند. پس از آن او برای تحصیلات تکمیلی به پایتخت آمد و در رشته ریاضی از دانشسرای عالی تهران فارغ التحصیل شد.

نجدی پیش از آنکه به طور جدی به فعالیت‌های ادبی خود بپردازد، به عنوان معلم در دبیرستان‌های لاهیجان به تدریس مشغول بود اما سرانجام در سال 1345 خورشیدی داستان نویسی را آغاز کرد.

این نویسنده ایرانی در زمان حیاتش تنها یکی از کتاب‌هایش یعنی یوزپلنگانی که با من دویده‌اند، منتشر شد و بقیه آثارش بعدها به دست همسرش به چاپ رسیدند. کتاب‌هایی همچون «دوباره از همان خیابان‌ها» که در سال 1379 یعنی سه سال پس مرگش، عنوان برگزیده نویسندگان و منتقدان مطبوعات را از آن خود کرد.

برخی از مهم‌ترین آثار بیژن نجدی عبارتند از: «یوزپلنگانی که با من دویده‌اند، دوباره از همان خیابان‌ها، داستان‌های ناتمام (هر سه مجموعه داستان) و خواهران این تابستان، واقعیت رؤیای من است، پسرعموی سپیدا (هر سه مجموعه شعر)»

در بخشی از کتاب صوتی یوزپلنگانی که با من دویده اند:

من کله‌ای بزرگ دارم؛ صورتم صاف و بدون گونه است. چشم‌های من دکمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است. نمی‌توانم بایستم؛ کسی باید کمکم کند تا بتوانم راه بروم وگرنه روی کشاله ران‌هایم شکسته می‌شوم و با صورت به زمین می‌افتم. موهایم مثل ریش قالی است و خیلی هم از بوی دهان فاطی خوشم می‌آید. به خاطر همان بوی گرم دهانش بود که او را می‌خنداندم و صورتم را به صدای خنده‌اش می‌چسباندم.

وقتی که فاطی با پدرش از خانه بیرون می‌رفت، مرا روی طاقچه و پشت پنجره می‌گذاشتند. با دیدن خیابانی که فاطی از لای مردم برای پیراهن مخمل آبی من دست تکان دهد، بی‌حرکتی دست‌ها و پاهایم را فراموش می‌کردم.

انگار پنجره با طناب از آسمان آویزان بود و من از این طرف خیابان به آن طرف بین ساختمان‌ها تاب می‌خوردم. یک روز از همان پنجره به خیابان پرت شدم؛ با من آینه‌ی روی طاقچه هم آمد، آجرها هم آمد. مادر فاطی هم در آن صدایی که هوا را پاره کرده بود، با من از اتاق به بیرون پرت شده بود. روی پیاده رو بی‌حرکت افتادم.

مشخصات کتاب یوزپلنگانی که با من دویده اند:

نویسنده:بیژن نجدی

گوینده:پیام دهکردی

ناشر چاپی:نشر مرکز

ناشر صوتی:کتاب گویا

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب صوتی بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب صوتی یوزپلنگانی که با من دویده اند:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب صوتی یوزپلنگانی که با من دویده اند با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.