خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / فلسفه برای نوآموزان 2

فلسفه برای نوآموزان ۲


کد محصول: ۱۱۱۴۰۸

قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786003910133
  • شارون ام. کای
  • آفرینگان

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب فلسفه برای نوآموزان 2:

کتاب فلسفه برای نوآموزان نوشته‌ی پل تامپسون و شارون ام. کی برای نخستین بار در سال 2006 منتشر شد. این کتاب، راهنمایی ابتدایی برای شناخت فلسفه است و به طور خاص برای نوجوانان نوشته شده است. نویسندگان این کتاب هر دو استادان تحسین شده دانشگاه هستند و این امر اعتبار این کتاب را بالا می‌برد. جالب است بدانید این کتاب در دو جلد نوشته شده است. جلد اول این مجموعه تردید در باورهای رایج و جلد دوم آن پرسش درباره‌ی واقعیت و معرفت نام دارد. با وجود این که کتاب‌ها برای رده‌ی سنی نوجوانان نوشته شده‌اند؛ اما خوانش آن‌ها برای کسانی که به تازگی به علم فلسفه علاقمند شده‌‌اند؛ می‌تواند مفید باشد.

این کتاب‌ها مسائل غامضی را با زبانی دشوار بیان می‌کنند که فهم آن برای بسیاری از خوانندگان اگر نگوییم ناممکن ولی دشوار است. کتاب حاضر از آن دسته از کتاب‌هایی است که با هدف تدریس در دبیرستان‌ها و برای گروه سنی نوجوان تألیف شده است. به راستی فلسفه و مطالعه آن به چه کار می‌آید؟ فلسفه می‌تواند همه هستی آدمی را زیر و زبر کند. این کتاب به خوبی می‌آموزد که چگونه فلسفه را نه فقط در کلاس درس که در زندگی روزانه نیز می‌توان به کار بست. از نقاط قوت این دو کتاب ترتیب موضوعی مباحث آن است. بیشتر کتاب‌های آموزشی فلسفه به ترتیب تاریخی به فیلسوفان و مکتب‌های فلسفی یا تاریخ فلسفه می‌پردازند اما محور اصلی این دو کتاب موضوعات آن است و ممکن است در برخی مباحث آرای یک فیلسوف عهد باستان در کنار نظرهای یک فیلسوف معاصر قرار گیرد. مؤلفان این کتاب‌ها کوشیده‌اند از مهم‌ترین فلاسفه یاد کنند. حتی اگر آن فیلسوف در قید حیات باشد. از این‌رو خوانندگان کتاب با رویکردهای جدید در فلسفه نیز آشنا می‌شود، که از دیگر نقاط قوت کتاب به شمار می‌آید.

سرفصل های کتاب فلسفه برای نوآموزان 2:

بخش اول: زیبایی

 

بخش دوم: حقیقت

 

بخش سوم: عدالت

 

بخش چهارم: خدا

بخشی از متن کتاب فلسفه برای نوآموزان 2:

 

عشق چیست؟

 

می‌گویند عشق در جهان مهم‌ترین چیز است. تقریبا همه‌ی ترانه‌هایی که از رادیو پخش می‌شود درباره‌ی عشق است و مضمون بیشتر فیلم‌هایی که از آن‌ها لذت می‌بریم عاشقانه است. اما چند نفر از انسان‌ها درنگ می‌کنند و از خود می‌پرسند که به راستی عشق چیست؟فیلسوفان کسانی هستند که درباره‌ی چیزهایی پرسش می‌کنند که دیگران آن‌ها را بدیهی می‌دانند. عشق چیزی است که انسان‌ها از آغاز تاریخ آن را بدیهی دیده‌اند. فیلسوفان از آن زمان کوشیده‌اند که دست کم بفهمند عشق چیست.

 

افلاطون در رساله‌ی ضیافت، به تحقیق درباره‌ی ماهیت عشق پرداخته است. این گفتگو، گروهی را در یک مهمانی ترسیم می‌کند که هرکدام دیدگاهی درباره‌ی چیستی عشق ارائه می‌دهد. یکی از مردان، که نمایشنامه‌نویسی به نام آریستوفانُس است، استدلال می‌کند که عشق راستین هنگامی است که شما «نیمه‌ی گمشده» خود را بیابید.

 

فیلسوفان اتفاق نظر دارند که عشق چیز خوبی است، اما اتفاق نظر ندارند که چرا عشق خوب است. بر اساس نظر افلاطون، عشق خوب است زیرا عقلانی است، به این معنا که عشق همواره دلیل عقلانی دارد. او معتقد است که عشق حقیقی همواره به سوی زیبایی حقیقی کشیده می‌شود. زیبایی حقیقی چیزی نیست که بتوان آن را دید یا احساس کرد. بلکه از رهگذر فلسفه به وجود زیبایی پی می‌بریم- یعنی با اندیشیدن درباره‌ی آن.

مشخصات کتاب فلسفه برای نوآموزان 2:

قطع:رقعی

جلد شومیز

نشر آفرینگان

نویسنده:شارون مک کی

مترجم:حوریه هوشیدری

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب فلسفه برای نوآموزان 2:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب فلسفه برای نوآموزان 2 با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.