خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / فلسفه ای برای زندگی

فلسفه ای برای زندگی



قیمت: ۲۳۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786002781611
  • ویلیام بی اروین
  • نشر ققنوس

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب فلسفه ای برای زندگی:

فلسفه یکی از قدیمی‌ترین علوم انسانی است که هنر بهتر زندگی کردن را به انسان می‌آموزد. مکتب رواقی یکی از 4 مکتب اصلی فلسفه در یونان است که مفاهیم پیچیده و گسترده‌ای از زبان‌شناسی گرفته تا کیهان شناسی و متافیزیک را شامل می‌شود. این فلسفه قصد دارد شادی و آرامش را با دیگر بخش‌های زندگی انسان پیوند دهد و برای اینکار روش‌های مختلفی را پیش روی انسان ‌می‌گذارد. اگرچه سال‌ها از شکل‌گیری این فلسفه می‌گذرد با اینحال روش‌های کهن رواقی هنوز هم برای داشتن یک زندگی پر از آرامش در دنیای کنونی بسیار کاربردی و اثرگذار است. این فلسفه طرفدار سرسخت اعتدال است و میانه‌روی و لذت بردن از زندگی را به انسان می‌آموزد. کتاب فلسفه‌ای برای زندگی شما را به آرامش و شادی دعوت می‌کند.

درباره کتاب فلسفه ای برای زندگی:

کتاب فلسفه‌ای برای زندگی برای اولین بار در سال 2008 منتشر شد. این کتاب با نام فرعی روش‌های کهن رواقی برای زندگی امروز نیز شناخته می‌شود. شاید عنوان این کتاب مخاطب را به اشتباه بیاندازد و گمان کند با یک کتاب فلسفی با مفاهیم سخت و پیچیده روبه‌رو شده است. گفتنی است که کتاب فلسفه‌ای برای زندگی زبانی ساده و صمیمی دارد و ترجمه‌ی آن بسیار روان است. علاوه برآن مطالب آن برای مخاطب کاملا قابل فهم و بدور از اصطلاحات تخصصی است. ویلیام اروین این اثر را با پژوهش‌های متعددی به رشته تحریر درآورده است و خود نیز یکی از پیروان فلسفه رواقی است.

کتاب فلسفه‌ای برای زندگی از 4 بخش کلی تشکیل شده است.

بخش اول کتاب بر علم فلسفه و تاثیر آن بر زندگی انسان‌ها تمرکز کرده است و از پیدایش مکتب رواقی و رواقیون می‌گوید. بخش دوم کتاب اندیشه‌های این مکتب را در بستر روان‌شناختی بررسی می‌کند و خود شامل 5 قسمت است. بخش سوم کتاب به راهکارهای رواقیون برای پایان دادن به رنج‌های انسان اختصاص دارد. به اعتقاد آنها، بسیاری از مشکلات انسان برخاسته از هوای نفسانی و زیاده‌خواهی است که با کنترل این احساسات می‌توان به بسیاری از رنج‌ها پایان داد. نویسنده در بخش آخر مکتب کهن رواقی را با زندگی مدرن ترکیب می‌کند و راهکارهایی برای یافتن آرامش در دنیای امروز ارائه می‌دهد. به عقیده نویسنده، انسان‌ها برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی باید فلسفه‌ای برای زندگی خود داشته باشند و از آن تبعیت کنند.

درباره نویسنده کتاب فلسفه ای برای زندگی:

ویلیام اروین یکی از نویسندگان مطرح و استاد فلسفه در دانشگاه رایت استیت واقع در اوهایو است. او بر موضوع فلسفه خالص، بر روی آثار فیلسوفان بسیار مشهور و نامی متمرکز شده است. اروین، برخلاف دیگر فیلسوفان، مخاطبان کتاب‌ها و مقالات خود را تنها بر روی فلاسفه قرار نداده است. او اعتقاد دارد که کاربرد فلسفه باید برای افرادی باشد که آگاهی کمی از اصل آن دارند و با استفاده از این دانش بتوانند در زندگی خود تغییرات بنیادینی ایجاد کنند.

بخشی از متن کتاب فلسفه ای برای زندگی:

در باب عشق به همنوع

چنان که دیدیم. اندرز رواقیان به ما این است که در جستجوی آرامش باشیم. اما آنان خوب می‌دانستند که این اندرز به خودی خود چندان کارا نیست. از این رو رهنمودهایی برای نیل به آرامش به بهترین شیوه ارائه می‌کردند. آنها درباره جنبه های خاصی از زندگی روزمره پندمان می دهند. مثلا توصیه می‌کنند که به دنبال شهرت و ثروت نباشیم، چه با این کار به احتمال قوی آرامش‌مان مختل خواهد شد. آنان به ما هشدار می‌دهند که در انتخاب معاشران خود دقت به خرج دهیم؛ هرچه باشد دیگران این توان را دارند که - در صورتی که ما اجازه دهیم - آرامشمان را مختل سازند. آن ها در خصوص نحوه مواجهه با بی احترامی‌ها، خشم، اندوه، جلای وطن، کهنسالی توصیه‌هایی دارند.

مشخصات کتاب فلسفه ای برای زندگی:

نشر ققنوس

نویسنده:ویلیام اروین

مترجم:محمد یوسفی

قطع رقعی

جلد شومیز

336 صفحه

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب فلسفه ای برای زندگی:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب فلسفه ای برای زندگی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.