خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / سرگذشت فلسفه

سرگذشت فلسفه



قیمت: ۷۸۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789643128340
  • براین مگی
  • نشر نی

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب سرگذشت فلسفه:

پروفسور براین مگی ۲۵۰۰ سال فلسفۀ غرب را از یونان باستان تا اندیشمندان جدید پی گرفته است. در سایۀ دریافت عمیق او از فلسفه و پیچیدگی‌های آن، کتابی در دست دارید که هم برای خوانندۀ غیرمتخصص قابل‌فهم است و هم برای خوانندۀ آشنا با فلسفه لذت‌بخش. فلاسفه دررابطه‌با اصول بنیادین شناخت و وجود پرس‌وجو کرده‌اند؛ پرسش‌هایی مانند «هستی چیست؟» و «آیا وجود خدا را می‌توان ثابت کرد؟»، از جمله موضوع‌هایی است که در این کتاب درباره‌شان بحث شده است. براین مَگی به‌سراغ همۀ فیلسوفان نامدار، از افلاطون تا پوپر می‌رود و از جمله به قدیس اوگوستینوس، لاک، نیچه و… می‌پردازد. او به این ترتیب با بیانی روشن ما را وارد جهان اندیشه‌ها می‌کند.

کتاب سرگذشت فلسفه اثری است مصور و سرشار از نکات هوشمندانه دربارۀ بحث‌های جذاب فلسفی؛ کتاب راهنمایی است که خواندنش برای همۀ دوستداران فلسفه ضرورت دارد. این نوشتۀ سلیس و جامعِ پروفسور براین مگی، فیلسوف، نویسنده و مصاحبه‌گر نامی، هم به کار پژوهندگان فلسفه می‌آید و هم به کار آنان که تازه پا به عرصۀ فلسفه نهاده‌اند. این کتاب مباحث اصلی فلسفه را شرح می‌دهد، پرسش‌های مهم فلسفی را به‌دقت بررسی می‌کند و به تحلیل آثار عمدۀ فیلسوفان بزرگ می‌پردازد.

سرگذشت فلسفه را کتابی موفق و به‌روز توصیف کرده‌اند که با یک نگاه تازه ، بیش از ۲۵۰۰ سال فلسفۀ غرب را ردیابی می‌کند؛ از افلاطون و ارسطو در یونان باستان گرفته تا سنت آگوستین و فلسفۀ قرون وسطایی‌، عصر طلایی در فلسفۀ آلمانی، برتراند راسل و آلبر کامو در عصر مدرن و خیلی موارد دیگر. فیلسوف و استاد مشهور جهانی برایان مگی به‌طور ماهرانه اکتشاف و جست‌وجوی شما را از طریق موضوعات مهم فلسفی، سؤالات مهم و سهم کلیدی فیلسوفان بزرگ در این راهنمای مصور و در دسترس راهنمایی می‌کند.

درباره نویسنده کتاب سرگذشت فلسفه:

براین مگی متولد ۱۲ آوریل ۱۹۳۰ در بریتانیا است. پدر او فردریک، لباس‌فروش بود و تحصیلات اندکی داشت. او رابطهٔ نزدیکی با پسرش، برایان، داشت و او را به آموختن موسیقی و تئاتر تشویق می‌کرد. رابطهٔ برایان با مادرش، شیلا، به‌خوبیِ رابطه‌اش با پدرش نبود. مادر برایان به علایق فرهنگی او بی‌اعتنا بود. برایان دربارۀ مادرش می‌گوید او زنی خالی از محبت بود که هیچ‌کس را دوست نداشت. برایان مگی در دانشگاه آکسفورد کارشناسی و کارشناسی‌ارشد تاریخ و فلسفه خواند. دورهٔ دکترای فلسفه را در این دانشگاه نیمه‌کاره رها کرد و برای یک سال به دانشگاه ییل رفت. او در سال‌های ۱۹۷۰ میلادی و ۱۹۷۱ میلادی برنامهٔ رادیویی «فلسفهٔ مدرن بریتانیا» را در بی‌بی‌سی آغاز کرد. بعدها این گفت‌وگوها در کتابی هم‌نام با برنامه از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شدند؛ او همچنین برنامهٔ تلویزیونی «مردان اندیشه» را در سال ۱۹۷۸ میلادی آغاز کرد. مَگی در این برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خود با شماری از فیلسوفان از جمله کارل پوپر، برنار ویلیامز، گیلبرت رایل، السدیر مک‌اینتایر، آیزایا برلین، هربرت مارکوزه، نوام چامسکی و شماری دیگر گفت‌وگو کرد. این گفت‌وگوها نیز در کتابی با همین نام چاپ شدند. برایان مگی در ۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹ در ۸۹سالگی در هدینگتون آکسفورد درگذشت. کتاب «سرگذشت فلسفه» یکی از آثار اوست.

مشخصات کتاب سرگذشت فلسفه:

نشر نی

نویسنده:براین مگی

مترجم:حسن کامشاد

قطع رحلی

جلد سخت

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب سرگذشت فلسفه:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب سرگذشت فلسفه با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.