خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / خیال پردازی های رهرو تنها

خیال پردازی های رهرو تنها


کد محصول: ۱۴۱۴۱۷

قیمت: ۱۲۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786001051661
  • ژان ژاک روسو
  • نشر فرهنگ معاصر

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب خیال پردازی های رهرو تنها:

در ماه ژوئن ۱۷۶۲، هنوز یک ماه از انتشار کتاب امیل نگذشته، پارلمان فرانسه اثر مذکور را محکوم و حکم بازداشت نویسنده را صادر می‌کند. روسو از حکم آگاهی می‌یابد و به سوئیس می‌گریزد، اما کتابش بر پلکان کاخ دادگستری پاریس سوزانده می‌شود. در همان ماه، ژنو نیز فرمان توقیف قرارداد اجتماعی و امیل را صادر می‌کند و اندکی بعد، اسقف اعظم پاریس بر ضد امیل فتوا می‌دهد. روسو در نامه‌های کوهستان اعتراضش را اعلام می‌کند. انتشار این اثر نخست در هلند ممنوع می‌شود، سپس ژنو مخالفت خود را با آن اعلام می‌کند و سرانجام در پاریس به آتش کشیده می‌شود. روسو در موتیه تراوِرِ سوئیس اقامت می‌گزیند، اما اهالی شهر اقامتگاهش را محاصره می‌کنند. آنگاه در جزیرهٔ سن‌پیر برای خود پناهگاهی می‌یابد. لیکن نه روز بعد، از روسو می‌خواهند که جزیره را ترک کند.

در پی آن همه بی‌مهری، در پاییز ۱۷۷۶، روسو نگارش خیال‌پردازی‌های رهرو تنها را آغاز می‌کند. در آن زمان، مردی است سالخورده و روبه‌مرگ که آوازه‌اش اروپا را درنوردیده است. در دوم ژوئیه ۱۷۷۸، روسو در خانهٔ میزبان و ولی‌نعمتش، به علت سکتهٔ مغزی، چشم از جهان فرو می‌بندد و مرگ مجالش نمی‌دهد که این آخرین اثرش را به پایان برد. پس از مرگ، همسرش دست‌نوشته‌هایش را در اختیار یکی از دوستانش می‌گذارد و بدین‌سان فصل پایانی کتاب (گشت دهم) شکل می‌گیرد.

بخشی از متن کتاب خیال پردازی های رهرو تنها:

هنوز دو ماه نمی‌گذرد که آرامشی فراگیر به دلم راه یافته است. مدتی بود که دیگر از چیزی بیمناک نبودم؛ اما هنوز امیدوار بودم و این امید که گاه فروکش می‌کرد و گاه به نومیدی می‌گرایید، خود دستاویزی بود تا هزاران سودای گوناگون پیوسته آزرده‌ام سازند. سرانجام رویدادی ناگهانی و غم‌انگیز این اندک پرتو امید را از دلم زدود و سرنوشتی را که تا ابد رقم خورده بود بر من آشکار نمود. از آن پس دیگر بی‌قید و شرط تسلیم شدم و به آرامش رسیدم.

همین که خواستم قضایا را با همهٔ گستردگی‌اش از نظر بگذرانم، برای همیشه این اندیشه را از سر بیرون راندم که در دوران زندگی‌ام نظر مردم را به خود جلب کنم؛ و از آنجا که تغییر رویه دیگر نمی‌توانست دوجانبه باشد، کاملا بی‌نتیجه بود. دیگر بازگشت انسان‌ها به سوی من بیهوده بود، چرا که دیگر بازم نمی‌یافتند. با آن حس بی‌اعتنایی، که در من پدید آورده بودند، معاشرت با آنان برایم خالی از لطف و حتی عذاب‌آور بود. من در تنهایی خود صد برابر خوشبخت‌تر از آنم که بخواهم با آنان به سر برم. آنان هرگونه عشق و علاقهٔ به زندگی با دیگران را در من ریشه‌کن کرده‌اند، عشق و علاقه‌ای که در این سن و سال دیگر محال است از نو جوانه بزند. دیگر بسی دیر است. از این پس، هر عملی از آنان سر بزند ــ خوب یا بد ــ برایم یکسان است و هرچه کنند، بود و نبودشان برایم هیچ است.

مشخصات کتاب خیال پردازی های رهرو تنها:

نویسنده:ژان ژاک روسو

مترجم:محمدرضا پارسایار

نشر فرهنگ معاصر

قطع  پالتویی

جلد شومیز

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب خیال پردازی های رهرو تنها:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب خیال پردازی های رهرو تنها با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.