خانه / انواع کتاب / کتاب هنری / سینما و تئاتر / مجموعه آثار استانیسلاوسکی 3 جلدی

مجموعه آثار استانیسلاوسکی ۳ جلدی


کد محصول: ۶۹۵۹۳

قیمت: ۵۰۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789641208396
  • .
  • نشر سروش

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی و توضیحات کتاب 3 جلدی آثار استانیسلاوسکی:

آماده سازی هنرپیشه، شخصیت سازی و نقش آفرینی سه گانه ای از استانیسلاوسکی درباره ی بازیگری هستند.

کتاب آماده سازی هنرپیشه ، آمادگی ای درونی که یک بازیگر باید پیدا کند تا بتواند نقشی را به طور کامل کشف کند را بررسی می کند.

شخصیت سازی در مورد تکنیک های بیرونی بازیگری بحث می کند: استفاده از بدن ، حرکت ، واژه سازی ، آواز ، بیان و کنترل.

نقش آفرینی ، مقدماتی که قبل از اجرای واقعی لازم است را با بحث های گسترده ای درباره اتللوی شکسپیر و بازرس گوگول ,و شخصیت امان از عقل توصیف می کند. جلد سوم ، پیشرفت یک شخصیت را از دید سه نمایش کاملا متضاد بررسی می کند.. با استناد به دو کتاب اول ، استانیسلاوسکی نشان می دهد که چگونه یک شخصیت کاملا تحقق یافته در سه مرحله متولد می شود: "مطالعه آن ؛ ایجاد زندگی برای نقش ؛ قرار دادن آن به شکل فیزیکی".

این سه جلد کتاب باید در قفسه ی هر بازیگری وجود داشته باشد. استانیسلاوسکی با ردیابی روند بازیگر از اولین خواندن تا تولید ، نحوه برخورد نزدیک با نقش ها را از داخل و خارج به طور همزمان بررسی می کند. او نشان می دهد که چگونه داستان را از نظر بازیگر بازگو کنیم ، چگونه زندگی درونی ایجاد کنیم که به گفته های نویسنده مضمون می بخشد و چگونه می توان تجربیات خود را جستجو کرد تا با موقعیت شخصیت ارتباط برقرار کند. سرانجام ، او از بیان فیزیکی شخصیت در حرکات ، صداها ، لحن و گفتار صحبت می کند.

تمرینات ساده استانیسلاوسکی تخیل را تحریک می کند و به خوانندگان کمک می کند تا نه تنها برداشت خود را از واقعیت کشف کنند بلکه نحوه تولید آن را نیز بشناسند. نقش آفرینی جمع بندی استانیسلاوسکی در مورد هنر بازیگری است.

 

جلد اول (آماده سازی هنرپیشه): حاوی کشفیات تازه ای است که نویسنده در زمینۀ خلاقیت صحنه‌ای کسب می‌کند. هر فصلی از این کتاب خواننده را به یک نتیجه‌گیری سوق می‌دهد که خود یکی از واحدهای تفکّر استانیسلاوسکی را منعکس می‌کند. دربارۀ خلاقیت تئاتری: معلومات سطحی، هنر صحنه‌‍ای و حرفه صحنه‌ای، شرایط پیشنهادی، تخیل، دقت یا توجه صحنه‌ای، رهایی عضلات، قطعات و هدف‌ها، باور و احساس حقیقت، حافظۀ هیجانی، ارتباط، سازگاری و سایر عناصر، راه اندازهای زندگی روانی، خود احساس‌گری درونی، عمل سرتاسری، و غریزه در خود احساس‌گری صحنه‌ای هنرپیشه. امتیاز آثار استانیسلاوسکی در این است که ابداعات او در تئاتر نتیجۀ تفکر کلی گرای او در عین توجّه به جزئیات هنر تئاتر می‌باشد. او در این جلد از آثارش بیشتر به عناصر درونی ماننده توجه و تمرکز و دقت و حافظۀ هیجانی و تأکید کرده است.

جلد دوم (شخصیت سازی): این جلد شامل کشفیات تازۀ استانیسلاوسکی در حوزه برون است، یعنی آشکارسازی آنچه در درون بازیگر می گذرد و هدایت و رهبری این احساسات بسمت بیرون. او معتقد است که فهم و شعور و توانایی هنرمند بازیگر در انتخاب و ساختن قالب مناسب، یعنی دنیای برونی، مشخص می‌شود. فصل‌های کتاب عبارت است از:

به طرف تجسم

رشد گویایی های جسم

صدا و بیان

دورنمای هنرپیشه و نقش، ریتم

منطق و تداوم

منش (کاراکتر) داشتن

خودداری و تمامیت

جاذبه، جذابه و کشش صحن‌های

اخلاق و نظم

خوداحساس گری صحن های

و سه ضمیمه ۱. مطالب متمم ۲. موادی در مورد تعلیمات سیستم، و ۳. برنامۀ آموزش و یادداشتی در مورد تربیت هنرپیشۀ تئاتر

جلد سوم (نقش آفرینی): حاوی کشفیات تازۀ استانیسلاوسکی در فرایند ایجاد «سیمای صحنه‌ای» می‌باشد. در این جلد گسترۀ وسیع کار کارگردان و هنرپیشه روی نمایشنامه و نقش می‌باشد. او در این جلد یکسره دربارۀ فرایند خلاقۀ ایجاد نمایش و نقش سخن می‌گوید: مرحلۀ شناخت، مرحلۀ تأثر، مرحلۀ تجسّم، کار روی نقش، آشنایی با نمایشنامه و نقش، ساختمان زندگی جسمانی نقش، توجیه متن، اهداف، هیجانات واقعی زندگی نمایشنامه و نقش، اهمیت اعمال جسمانی، شیوه جدید برخورد با نقش، شمای اعمال جسمانی، و ضمایم فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند. استانیسلاوسکی در این کتاب به روش عینی به خلاقیت اهمیت می‌دهد و عقیده دارد که شیوه هنرپیشه و کارگردان را با دانش عینی و مشخّص و شیوه کاربرد نظریه واقع‌گرایی صحنه‌ای و فعالیت عملی تئاتر مسلح می‌کند.

درباره نویسنده کتاب 3 جلدی آثار استانیسلاوسکی:

کنستانتین سرگئی استانیسلاوسکی (به روسی: Константин Сергеевич Станиславский) (زاده ۱۷ ژانویه ۱۸۶۳ - درگذشته ۷ اوت ۱۹۳۸) بازیگر و مدیر تئاتر روس بود. گرچه دستاوردهای او به عنوان بازیگر و کارگردان بزرگ بوده ولی مهمترین سهم او به خاطر پرتوی است که بر فنون بازیگری افکنده‌است. متد اکتینگ که او مبدع آنست بر اساس توجه به تمرین خوب به مقتضای نیاز طبایع و ملیتهای مختلف تحول یافته‌است.

مشخصات کتاب 3 جلدی آثار استانیسلاوسکی:

نویسنده:کنستانتین استانیسلاوسکی

مترجم:مهین اسکویی

قطع:رقعی

نوع جلد:شومیز

انتشارات:سروش

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب سینما و تئاتر بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب 3 جلدی آثار استانیسلاوسکی:

خرید کتاب هنری از جمله کتاب 3 جلدی آثار استانیسلاوسکی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.