خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب داستان خارجی / یادداشت ها

یادداشت ها



قیمت: ۶۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789642092963
  • آلبر کامو
  • نشر ماهی

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب یادداشتها:

یادداشت‌ها شامل یادداشت‌های کامو از ۱۹۳۵ تا پایان عمرش می‌شود. او یادداشت‌ها را برای این می‌نوشت که نکاتی را به ذهن بیاورد و بتواند بعدها آن را بپروراند. در لابه‌لای یادداشت‌ها به بخش‌هایی برمی‌خوریم که به‌طور پیوسته نوشته شده و بعداً در آثارش از جمله بیگانه، طاعون و سوءتفاهم مورد استفاده قرار گرفته است و نیز رد تمام آثار و فکرهای به‌ثمرنرسیده‌اش به چشم می‌خورد. یادداشت‌ها همچنین در شناخت زندگی کامو منبعی دست‌اول است. از طریق یادداشت‌ها درمی‌یابیم که او دائم با خودش کلنجار می‌رفته و تضادهای درونی‌اش را آشکار می‌کرده و مدام  خودش را در معرض قضاوتی سختگیرانه قرار می‌داده است.

توضیحات راجع به کتاب یادداشتها: 

یادداشت‌ها کتابی از آلبر کامو است که در چهار جلد نوشته شده است. سه جلد اول این کتاب تحت عنوان یادداشت‌ها و جلد چهارم آن تحت عنوان یادداشت‌های سفر منتشر شده است. تاریخ شروع یادداشت‌های نویسنده سال ۱۹۳۵ است و تاریخ پایان آن دسامبر ۱۹۵۹ است. کامو در ۴ ژانویه‌ی ۱۹۶۰ در سن ۴۶ سالگی از دنیا رفت.

آلبر کامو در ۴۶ سالگی هنگامی که همراه ناشر خود میشل گالیمار بود کشته شد. آن‌ها با ماشین اسپورت گالیمار به درخت برخورد کردند. در جیب کامو یک بلیط قطار وجود داشت که در لحظه آخر تصمصم گرفته بود استفده نکند. آلبر کامو در هفته‌های پایانی دسامبر ۱۹۵۹ به دوستش اوربن پولز می‌گوید: «چیزی که خاطرم را آسوده می‌کند این است که بالاخره آن گورستانی را که باید در آن دفن شوم پیدا کرده‌ام. آن‌جا حال من خوب خواهد بود.»

در سی‌ام دسامبر (در سال ۱۹۵۹)، کامو به معشوقه‌اش، ماریا کاسارس، به شکلی بسیار عجیب خبر بازگشتش به پاریس را می‌دهد و در ابتدای نامه‌اش می‌نویسد: «به احتمال زیاد، سه‌شنبه، با احتساب اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای که در جاده رخ می‌دهد… »

پنج روز بعد از نوشتن این کلمات بود که در ۴ ژانویه‌ی ۱۹۶۰ در جاده با ماشین میشل گالیمار تصادف می‌کنند. رایان بلوم در پس‌گفتار آخر کتاب می‌نویسد: «جسد کامو در شیشه‌ی عقب ماشین فرو رفته بود، و شکافی طولانی روی پیشانی‌اش بود. چشمانش باز بودند. در جا مرده بود. علت مرگ در گزارش رسمی چنین آمد: «شکستگی جمجمه و ستون فقرات.»

کامو نویسنده‌ای فرانسوی – الجزایری و خوش‌قیافه بود که در میانه قرن بیستم به خاطر سه رمان و دو مقاله فلسفی مورد توجه بود و نهایتا در سال ۱۹۵۷ جایزه نوبل ادبیات را نیز به دست آورد. از جمله کتاب‌های آلبر کامو که تاکنون در سایت «معرفی و نقد کتاب کافه‌بوک» به آن‌ها پرداخته شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

برشی از کتاب یادداشتها: 

کیستم و چه می‌توانم بکنم – جز آن‌که به رقص نور و شاخ و برگ‌ها بپیوندم، آن پرتو نور باشم که دود سیگارم در آن محو می‌شود، آن ملایمت و آن شور پنهانی باشم که در هوا می‌تپد؟ اگر بخواهم به خود دست یابم، همه در قلب این نور است. (یادداشت‌ها اثر آلبر کامو – صفحه ۱۳)

نباید خود را از دنیا جدا کرد. اگر زندگی‌مان در نور خورشید بگذرد، حرامش نکرده‌ایم. (یادداشت‌ها اثر آلبر کامو – صفحه ۲۵)

شادم یا ناشاد؟ سوال مهمی نیست. بس که با شوری دیوانه‌وار زندگی می‌کنم. (یادداشت‌ها اثر آلبر کامو – صفحه ۴۷)

مشخصات کلی کتاب یادداشتها: 

نویسنده : آلبر کامو 

انتشارات : نشر ماهی 

قطع : رقعی 

نوع جلد : گالینگور 

تعداد صفحه : 736 

موضوع :داستانهای روسی 

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب رمان خارجی  بر روی لینک رنگی کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتاب هایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب یادداشت ها:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب یادداشت ها با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.