خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب سرگذشتنامه / تذکره الاولیا (نشر علم)

تذکره الاولیا (نشر علم)


کد محصول: ۱۴۹۹۸۱

قیمت: ۹۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786222462994
  • -
  • نشر علم

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب تذکره الاولیا نشرعلم :

تذکره الاولیا کتابی عرفانی است که فریدالدین عطار نیشابوری با نثر ساده و در قسمت هایی مسجع، در شرح احوال بزرگان اولیاء و مشایخ صوفیه به فارسی به نگارش درآورده است . این کتاب 72 باب دارد که هر باب به یکی از این بزرگان می پردازد. این نسخه که به تصحیح قلم استاد شفیعی کدکنی است حاصل چندین سال تدریس این کتاب به عنوان یکی از دورس دانشجویان در دانشگاه تهران بوده است. وی تلاش کرده است تا با استفاده از نسخه های مختلف و تجربه ی چندین ساله ای که در تدریس این کتاب دارد نسخه ی کاملی (اگر نسخه ی کامل امکان پذیر باشد) از این کتاب ارائه کند. او خود درباره ی مطالعه ی این کتاب به دو روش اشاره می کند روشی همانند خواندن کتاب" حسین کرد" و روش خواندن " تراکتاتوس ویتگن اشتاین". در روش اول خواننده به صورت سطحی و رمان وار اثر را می خواند و پیش می رود اما در روش دوم تامل و تعمق بیشتری نیاز است که شاید فهم و درک جمله ای از آن روزها زمان ببرد. استاد شفیعی کدکنی می گوید که تلاش کرده است خوانندگانی که از روش دوم استفاده می کنند را در این تصحیح اقناع کند.

بخشی از متن کتاب تذکره الاولیا:

نمی خواهم بگویم در مورد تذکره اولیا شق القمر کرده ام ولی حدود پنجاه سال،یکی از دغدغه های عمرم گردآوری نسخه های کهن و اصیل تذکره،حدود چهل نسخه،بوده است و سال ها و سال ها آن را در دانشگاه تهران تدریس کرده ام و حدود سی سال سرگرم تصحیح و آماده سازی آن بوده ام و کوشیده ام تمام منابع موجود و محتمل فارسی و عربی خطی و چاپی را درباره این اثر،از سراسر جهان،به دست آورم و در تمام مولکول های معنی دار آن تامل کنم و هرگاه اندک تردیدی روی نمود تمام منابع گفتار عطار و سرچشمه های آن را در آثار بیشمار پیشینیان او مورد جستجو قرار دهم.

مشخصات کتاب تذکره الاولیا :

ناشر: علم

مولف: عطار نیشابوری

قطع: وزیری

جلد: گالینگور

777 صفحه

بر اساس نسخه مصحح رنلدالین نیکلسن

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب زندگینامه بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب تذکره الاولیا:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب تذکره الاولیا با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.