خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / جستاری در باب معنا

جستاری در باب معنا


کد محصول: ۱۴۰۷۳۵

قیمت: ۴۲,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786004611183
  • مارسل دانسی
  • نشر کوله پشتی

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب جستاری در باب معنا:

کتاب جستاری در باب معنا: راهنمایی درباره نظریات و کاربرد نشانه شناسی به قلم مارسل دانسی، نظریات و مبانی نشانه‌شناسی را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و سپس کاربرد هر یک از آن‌ها را شرح می‌دهد.

در سراسر دانشگاه‌های جهان مطالعۀ رسمی نشانه‌ها رو به رشد است، هرچند که این رشته برای پذیرفته شدن به عنوان جریانی اصلی و تأثیرگذار همچنان در تلاش است. با‌ وجود‌ این، نشانه‌شناسی در کنار دیگر رشته‌ها در پیوند با جریانی اصلی قرار دارد که انگیزه‌شان فهم انسان هوشمند است.

مارسل دانسی (Marcel Danesi) کتاب جستاری در باب معنا (The quest for meaning: a guide to semiotic theory and practice) را به سادگی کتاب‌های دیگری که دربارۀ نشانه‌شناسی خوانده‌اید به رشتۀ تحریر درنیاورده است. شما باید با کوشش خود، تمام موضوعات گردآوری شده در هفت بخش را مورد مطالعه قرار دهید و سپس آن‌ها را درک و دریافت کنید.

فصل یک این کتاب به جریان‌های اصلی، ایده‌ها، نظریات و ویژگی‌های نشانه‌شناسی می‌پردازد. سپس در فصل‌های دوم تا ششم با مباحثی که نظام فکری و روش‌شناسی: نشانه‌ها، ساختار، رمزگان‌ها، متون‌ و بازنمایی را مطرح می‌کند، سر و کار خواهید داشت. فصل هفتم نشان می‌دهد که چگونه می‌توان نشانه‌شناسی را به‌ صورت مؤثر در مطالعۀ فرهنگ مادی به کار برد. دو حوزۀ خاص که برای ارائه در این بخش انتخاب شده یکی پوشش‌ و دیگری غذاست.

جمله هایی از کتاب جستاری در باب معنا:

- زندگی را باید معنا بخشید، زیرا حقیقتِ بی‌چون و چرای زندگی، بی‌معنا بودنِ آن است.

گوهر و خمیرۀ یک کتاب سبک و ساختار آن است، ایده‌های عالی چرندیاتی بیش نیستند.

در واکاوی نهایی سبک به‌مثابۀ هنر است و هنر کم یا بیش چیزی جز شیوه‌های گوناگون بازنمایی سبک‌پردازی‌ شده و انسان‌زدایی شده نیست.

ساختار و عملکرد دو روی یک سکه هستند و در یک وحدت به سر می‌برند. برای ارتقاء و بهبود عملکرد، ساختار مناسبی باید وجود داشته باشد تا آن آفریده شود.

مشخصات کتاب جستاری در باب معنا:

قطع رقعی

جلد شومیز

نشر کوله پشتی

نویسنده:مارسل دانسی

مترجم:ابراهیم رهنما

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب جستاری در باب معنا:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب جستاری در باب معنا با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.