خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب رسانه و ارتباطات / سو گیری رسانه ای :چگونه سوگیری و تبلیغات را در رسانه ها تشخیص دهیم

سو گیری رسانه ای :چگونه سوگیری و تبلیغات را در رسانه ها تشخیص دهیم



قیمت: ۶۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786008547136
  • ریچارد پل - لیندا الدر
  • نشر نو

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب سو گیری رسانه ای :چگونه سوگیری و تبلیغات را در رسانه ها تشخیص دهیم:

«چگونه سوگیری و تبلیغات رادر رسانه‌ها تشخیص دهیم» از مجموعۀ راهنمای اندیشه‌ورزان و جلد چهارم آن است که ریچارد پل و لیندا الدر آن را نوشته‌اند و مهدی خسروانی (-۱۳۵۶) به فارسی برگردانده‌است. پشت همۀ سوگیری‌ها و تبلیغات در رسانه‌های خبری، در همۀ جهان، منطق یکسان و ساده‌ای قرار دارد. هر جامعه و فرهنگی جهان‌نگری منحصربه‌فرد خود را دارد. این جهان‌نگری بر آنچه افراد جامعه می‌بینند و نیز بر شیوۀ نگاهشان به آن چیزها تأثیر می‌گذارد. رسانه‌های خبری که در چارچوب فرهنگ‌های گوناگون جهان فعالیت می‌کنند بازتاب‌دهندۀ جهان‌نگریِ همان فرهنگی هستند که [خبر را] برایش تهیه می‌کنند. اما حقیقتِ آنچه در جهان می‌گذرد بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که، در چارچوب یک فرهنگ خاص، حقیقت به نظر می‌رسد. هر کسی در هر جامعه‌ای، اگر می‌خواهد خبرها را به شیوۀ سنجشگرانه مصرف کند، باید این حقیقت را بپذیرد و خبرها را با توجه به این حقیقت مصرف کند. تفکر نقّادانه مجموعه‌ای پیچیده از مهارت‌هاست که [برخی از] ویژگی‌های طبیعی و غریزی موجود در اندیشۀ انسانی را تغییر می‌دهدتشخیص سوگیری و تبلیغات در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی هنری است که فراگیری‌اش نیاز به زمان بسیاری دارد. ولی این هنری است که در آزادی، صداقت، و مسئولیت‌پذیریِ فکری نقش اساسی دارد. این کتاب کوچک گام اولیه‌ای است در جهتِ اینکه گزارش‌های خبری را بیشتر مورد ارزیابی و تحلیل فکری قرار دهیم. هر چه این هنر را بیشتر کسب کنیم، ریزش پوسته‌های تفکر قوم‌محورانه و شست‌وشوی مغزی را بیشتر تجربه می‌کنیم.

مشخصات کتاب سو گیری رسانه ای :چگونه سوگیری و تبلیغات را در رسانه ها تشخیص دهیم:

نویسنده:ریچارد پل و لیندا الدر

مترجم:مهدی خسروانی

نشر نو

قطع رقعی

جلد شومیز

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب رسانه و ارتباطات بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب سو گیری رسانه ای:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب سو گیری رسانه ای با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.

[ناموجود]