خانه / انواع کتاب / کتاب هنری / سینما و تئاتر / ملاقات بانوی سالخورده

ملاقات بانوی سالخورده


کد محصول: ۴۴۸۰۶

قیمت: ۷۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786001190049
  • فردریش دورنمات
  • نشر قطره

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب نمایشنامه ملاقات بانوی سالخورده:

 

کلر زاخاناسیان شخصیت اصلی نمایشنامه ملاقات بانوی سالخورده که یک بانوی پیر و عجوزه است ، با قطار بیست و هفت دلاری خود به شهر گولن می رود. او فقط یک خواسته دارد: انتقام گرفتن از معشوق سابقش ، که سالها پیش او را با فرزندانش ترک کرد و دیگران را برای شهادت دادن علیه او ترغیب کرد. داستان فقط یک انتقام ساده نیست بلکه در این اثر شما با پدیده ای به نام کمدی سیاه طرف خواهید بود که عمیق ترین نقد های ممکن را به جامعه مدرن وارد می کند.

در همین حال ، این بانوی پیر نه تنها از نظر سنی پیر شده است، بلکه بسیار ثروتمند نیز شده و ساکنان را به یک پیشنهاد غیراخلاقی دعوت می کند: یک میلیارد برای شهر ، در ازای گرفتن زندگی معشوق سابقش ...

 

طرح داستان در کل سه مرحله است و خواننده را از همان ابتدا جذب خود می کند. از همان صفحات اول با وضعیت اولیه این کمدی غم انگیز روبرو خواهید شد و می توانید با هیجان نحوه پیشرفت اوضاع در گولن را تماشا کنید.

شما اگر به جای این شهروندان بودید در برابر پیشنهاد بانوی سالخورده چه واکنشی از خود نشان می دادید؟

همانطور که از مضامین این اثر مشخص است، قرار است مخاطب در مواجهه با این نمایشنامه به لحاظ اخلاقی به چالش کشیده شود. مرز های انسانیت، عدالت و شرارت محو خواهند شد تا که از نو اخلاقیات مورد کاوش قرار گیرد.

نمی توان از نظر ذهنی یک تصویر سیاه و سفید ترسیم کرد و قهرمانان طرح را به خوب یا بد تقسیم کرد. هیچ کس در گولن از گناه رهایی ندارد.

قسمت هایی از متن کتاب ملاقات بانوی سالخورده:

"شهردار: در این مورد حق با ایله. چون هرچی باشه این لحظه خیلی حساسه. خانم زاخاناسیان به خاک میهن خودش قدم می گذاره، خودشو در خونه ی خودش حس می کنه، به هیجان می آد، اشک شوق تو چشم هاش حلقه می زنه، محیط مأنوس و چهره های آشنا می بینه. طبیعیه که من اون موقع مثل حالا با په پیراهن این جا وا نمی ایستم. بلکه لباس سیاه رسمی تنمه و کلاه سیلندر سرم گذاشتم. خانمم پهلوم می ایسته، دوتا نوه هام درحالی که لباس سفید پوشیدن، دسته گل به دست جلوم می ایستند، خدایا، کاش همه چیز سر موقع حاضر شده باشه"

 

ایل: ما با هم خیلی دوست بودیم. هردو جوون، و پرحرارت. هرچی باشه، آقایون، من چهل و پنج سال پیش به مرد رشید گردن کلفت بودم و اون هم... کلارا هم، هنوز موقعی که تو انبار غله ی پیتر توی تاریکی مثل یه تکه نور در مقابلم می درخشید توی نظرم مجسمه. همین طور وقتی که توی جنگل کنرادزوایلر پابرهنه توی خزه ها و برگ های خشک درخت ها می دوید. با اون موهای سرخ، که باد اون ها رو پریشون می کرد. فرز و چالاک، مثل سنبله ی گندم باریک و خوش ترکیب، نرم و لطیف، اون یک فتنه ی خوشگل و افسونگر بود. روزگار ما رو از هم جدا کرد. فقط روزگار. خب پیش می آد دیگه.

مأمور اجرا از اتاقک بیرون می آید. مأموراجرا: سلام آقای شهردار. مخلص جنابعالیم. شهردار: این جا چی می خواید آقای مأمور اجرا؟ مأمور اجرا: آقای شهردار خودشون بهتر می دونن! کار بزرگ و بسیار پر مسئولیتی به من واگذار شده. می دونین یک شهر تمومو ضبط کردن یعنی چی؟ شهردار: توی شهرداری غیر از یک ماشین تحریر کهنه چیز دیگه ای پیدا نمی کنین. مأمور اجرا: آقای شهردار موزه ی محلی گولن خاطرشون نیست. شهردار: سه سال پیش هرچی بود فروختیم به آمریکا. صندوق های ما خالیه.

مشخصات کتاب ملاقات بانوی سالخورده:

نویسنده:فریدریش دونمارت

مترجم:حمید سمندریان

قطع:رقعی

جلد:شومیز

نشر قطره

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب سینما و تئاتر بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب ملاقات بانوی سالخورده:

خرید کتاب هنری از جمله کتاب ملاقات بانوی سالخورده با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.