خانه / نوشت افزار و هنری / لوازم هنری / پاک کن و محوکن / فابر کستل پاک کن مدادی فرچه دار

فابر کستل پاک کن مدادی فرچه دار



قیمت: ۱۲۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 4005401858003

توضیحات

مقدمه و تاریخچه پاک کن در نقاشی:

شاید برایتان جالب باشد که در قدیم از خمیر نان بعنوان پاک کن و ابزار تصحیح استفاده میشد. اما با کشف فکتیس(factis-نام برندی از پاک کن نیز هست)، پلاستیک و وینیل ابزار انسان ها تغییر کرد.

پاک کن های رایج در مدرسه که دارای دو سر قرمز و آبی کاربنی بودند را احتمالا بخاطر دارید، خلاقیتی که در این پاک کن ها بکار رفته بود، نوع مواد مصرفی و میزان اصطکاک آن با کاغذ در هر سمت این پاک کن متغییر بود.این پاک کن ها، قدرت پاک کنندگی شدیدی داشتند، اما ایراد اصلی آن ها در سیاه قلم و نقاشی این بود که به بافت کاغذ آسیب میزدند.

شرکت های تولید کننده وسایل طراحی و نقاشی تمرکز بیشتری بر تولید پاک کن مخصوص سیاه قلم، نقاشی و مداد رنگی، قرار دادند تا دایره مشتری های راضی هنرمند خود را گسترش دهند.

انواع پاک کن مخصوص سیاه قلم و نقاشی:

– پاک کن عمومی برای طراحی و نقاشی:

شرکت های تولید کننده پاک کن با حذف پلاستیک مصنوعی و pvc از پاک کن های هنری، پاک کن هایی با خاصیت زیر تولید کردند:

  • پاک کن نرم تر و مهربان تر با کاغذ (این پاک کن ها بافت کاغذ را کمتر از بین میبرند)
  • دارای قدرت پاک کنندگی بیشتر برای گرافیت، پودر رنگ و… (مواد استفاده شده چسبندگی بیشتری با پودر رنگ و گرافیت ایجاد میکنند و از روش اصطکاک با کاغذ استفاده نمیشود)

– پاک کن صابونی Gum eraser :

این پاک کن بسیار نرم میباشد و به بافت کاغذ آسیبی نمیرساند و آشغال زیادی از خود روی کاغذ بجا نمیگذارد. اما پاک کنندگی ضعیف تری دارد و وقتی از آن استفاده میکنید حس میکنید در دستتان پودر میشود، همین حالت صابونی و پودر شوندگی آشغال پاک کن را در هنگام تصحیح نشان نمیدهد.

– پاک کن خمیری Magic eraser :

پاک کن خمیری همانطور که از اسمش مشخص است مانند خمیر بازی قابلیت شکل پذیری دارد.

– پاک کن مدادی Pencil eraser :

پاک کن مدادی که مغز آن از وینیل تشکیل شده است وسیله ای برای تصحیح نیست.

بدلیل فرم این پاک کن و سفتی وینیل، مانند یک مداد قابلیت تراش کردن دارد، همین قابلیت باعث میشود این پاک کن در لیست پاک مخصوص سیاه قلم و مداد رنگی قرار بگیرد.

پاک کنندگی این پاک کن بسیار کم است و در اثر فشار زیاد به بافت کاغذ نیز آسیب میزند، اما از آن استفاده های خاصی در تکنیک  هایپررئال سیاه قلم و مداد رنگی میشود که هنرجویان طراحی روشن در فیلم ها مشاهده کرده اند.

فابر کستل پاک کن مدادی فرچه دار یک محصول بسیار ایده ال برای طراحان و نقاشان و نقشه کش ها میباشد همچنین دانشجویان و دانش آموزان نیز میتوانند بای کارهای ظریف و هم خود از این پاکن استفاده کنند، در حقیقت با داشتن محصول ممتاز میتوانید متمایز و متفاوت نیز باشید!

افراد مختلف – از دانش‌آموزان ابتدایی گرفته تا طراحان حرفه‌ای – بنا به حرفه‌ی خود از فابر کستل پاک کن مدادی فرچه دار استفاده می‌کنند.

فابر کستل پاک کن مدادی فرچه دار با کاربرد خاص خود، مناسب همه افرادی است که همیشه به خاص بودن وسایل خود اهمیت می‌دهند.

فابرکستل پاک کن مدادی فرچه دار در انتهای پاک کن مدادی خود یک فرچه نیز برای محو و جمع آوری ضایعات پاک کن از روی سطح کاغذ قرار داده اند. فابر کاستل علاوه بر نوع فرچه دار، نوع دوسری از پاک کن مدادی را تولید میکند که هر سر آن خاصیت متفاوت دارد، در ایران این مدل کمیاب است.

– پاک کن اتودی mechanical eraser :

پاک کن اتودی دقیقا مشابه اتود های طراحی میباشد با این تفاوت که بجای مغز و نوک گرافیت، مغزی پاک کن دارد.

خصوصیات این پاک کن:

  • سایز بندی و ضخامت های مختلف (از سایز ۲.۳ میل تا ۷ میل)
  • فرم مغزی مستطیلی و مقاطع دیگر نیز دارد.
  • قابلیت تعویض مغزی پس از اتمام.
  • دقت بسیار زیاد و پاک کنندگی بسیار خوب.

– پاک کن برقی electric eraser :

پاک کن برقی در ابتدای شروع آموزش طراحی و نقاشی وسیله فانتزی بنظر میرسد. ولی برای نقاشان حرفه ای سیاه قلم و مداد رنگی ، باعث سرعت بخشیدن به نقاشی و دقت بالا در تصحیح میشود.مهمترین علت استفاده از این پاک کن این است که بدلیل سر مدور ، نیاز نیست طراح پاک کن را تکان دهد تا اشتباها نقطه دیگری یا فضای اطراف پاک شود.

 

قیمت و خرید اینترنتی فابرکستل پاک کن مدادی فرچه دار:

قیمت و خرید اینترنتی فابرکستل پاک کن مدادی فرچه دار با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر ایران در کمترین زمان در فروشگاه اینترنتی بوک دوک انجام میشود.