خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / حکمت شادان

حکمت شادان



قیمت: ۳۲۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789645620415
  • فردریش نیچه
  • نشر جامی

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب حکمت شادان:

کتاب حکمت شادان، اثری نوشته ی فردریش نیچه است که اولین بار در سال 1882 به چاپ رسید. نیچه این کتاب را شخصی ترین اثر خود می داند. او در این کتاب بود که یکی از مهمترین نظریات خود و دکترین بازگشت ابدی را مطرح کرد. کتاب حکمت شادان، دربردارنده ی برخی از ارزشمندترین پرداخت های نیچه به هنر، اخلاقیات، دانش، حقیقت، هوشیاری ذهنی و خاستگاه تعقل است.

درباره کتاب حکمت شادان:

نیچه در مورد اثارش می گوید:" آن کس که خنده نمی داندهمان به که اثار مرا نخواند."عنوان کتاب "حکمت شادن "همان اصطلاح قرون وسطایی گایاسیانزاست که اشاره ای به شاعران و رامشگران جنوب فرانسه دارد که از قرن دوازد هم میلادی حرکتی را در ستایش از عشق ،جوانمردی و شاد زیستن آغاز می کنند .این کتاب از علم و دانشی دفاع می کند که برای انسان به مانند شعر، موسیقی ، شادی آور ست.نزد نیچه چنین علمی، معرفت ویژه ای ست فراتراز شناخت عقلی و استدلالی .این معرفت شهودی بر دل و الهام استوار ست و جهان بینی نیچه در این زمینه همچون غزالی ست :"عقل خادم دل است ..عقل را برای دل آفریده اند ."در حکمت شادان مولف طالب دانشمندی ست که هم عالم باشدهم هنرمند. هم اهل ادب هم اهل طرب وهم خرد را محترم شمارد و هم راز دهر را .نیچه در کتاب حکمت شادان اعلام می‌کند که خدا مرده است. با این کار، نیچه امیدوار بود که اروپا تفکر خود را درباره دین و خدا تغییر دهد. تفکری که رشد فکری انسان‌ها را متوقف کرده و فقط ذهن افراد را با دانش بیهوده پر می‌کند. دانشی که انسان را تا حدی اشتباه توصیف می‌کند و با فضائل کاذبی که برای او در نظر گرفته‌ است درد و رنجش را افزایش می‌دهد. نیچه کتاب حکمت شادان را با پیش درآمدی از شعر به صورت هنرمندانه به آینده اشاره می‌کند. این کتاب را یکی منحصر به فردترین آثار نیچه می‌دانند که حاصل شش سال عمر او در بین سال‌های ۱۸۷۶ تا ۱۸۸۲ است. نیچه کتاب حکمت شادان را  به زنی به نام سالومه تقدیم کرده و به همین خاطر می‌توان گفت حقیقی‌ترین تصویر خود را در این کتاب نمایان نموده است.درباره کتاب حکمت شادان باید گفت این کتاب در واقع  هم یک اثر هنری است، هم یک کتاب ادبی و هم یک کتاب فلسفه. نیچه در این کتاب تعداد زیادی از قطعات شعر خود را نوشته که از لحاظ معنی بسیار عمیق هستند.  این کتاب همان چیزی است که پایه‌ی بسیاری از نوشته‌های بعدی نیچه است. بسیاری از منتقدان کتاب حکمت شادان را نقطه‌ عطف آثار نیچه می‌دانند و معتقدند که از آن به بعد نیچه روند رو به تکاملی را پیش گرفت.بعضی از منتقدین توصیه می‌کنند قبل از خواندن اثر شگفت انگیز نیچه، یعنی “چنین گفت زرتشت”، کتاب حکمت شادان را مطالعه کنید. چرا که راز فهمیدن نیچه در خواندن حکمت شادانی است، چون خود او آن را شخصی‌ترین اثرش می‌داند. در این اثر نیچه مفاهیمی چون بازگشت ازلی، ابرانسان، و اراده معطوف به قدرت را برای اولین بار به طور مختصر توضیح می‌دهد.

بخشی از متن کتاب حکمت شادان:

آیا شکایت داری که چیزی مطابق سلیقه‌ات نمی‌یابی؟

پس اینها، افکار عجیب و غریب کهنۀ تو بودند؟

می‌بینم که ناسزا می‌گویی، هیاهو می‌کنی و تف می‌اندازی.

من از این کار خسته شده‌ام، قلبم می‌شکند.

گوش کن دوست من، آزادانه تصمیم بگیر.

یک قورباغه کاملاً چرب کوچک را، بدون نگریستن، ناگهان قورت بده

تأثیر این دارو برای سوءهاضمه بسیار عالی است.

دیگر راهی نیست. تنها ورطه و سکوتی مرگبار است.»

تو خود چنین خواستی، و خود این راه را ترک کردی.

ای سالک جسور! لحظۀ آزمون فرا رسیده است و با خونسردی بنگر!

اگر بترسی، مطمئناً شکست خواهی خورد.

من از هدایت و تبعیت بیزارم.

اطاعت؟ نه. حکومت کردن؟ هرگز.

آنکس که برای خود ترسناک نباشد برای دیگران ترسناک نیست.

فقط آنکس که ترس برانگیزد می‌تواند دیگران را هدایت کند.

من از هدایت خود بیزارم، و دوست دارم، همانند حیوانات جنگل،

تا مدتها خود را در بیابانی سحرانگیز گم کنم و به خیالپردازی بگذرانم

تا به تدریج به خانۀ خود بیاندیشم و خود را به سوی خویشتن جلب کنم.

مشخصات کتاب حکمت شادان:

نویسنده:فردریش نیچه

انتشارات:جامی

موضوع:فلسفه

قطع:رقعی

نوع جلد:شومیز

تعداد صفحه:408

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب حکمت شادان:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب حکمت شادان با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.