خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / فلسفه هانا آرنت

فلسفه هانا آرنت


کد محصول: ۱۳۲۷۹۱

قیمت: ۸۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786004900072
  • پاتریشیا آلتبرند جانسون
  • نشر نو

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب فلسفه هانا آرنت:

فلسفه هانا آرنت هفتمین جلد از مجموعه بزرگان اندیشه نشر نو است که به تفکرات و روش فلسفی هانا آرنت، فیلسوف یهودی آلمانی پرداخته است. کتاب ابتدا سرگذشت هانا رنت را بازگو می‌کند و پس از آن آثار این فیلسوف همچون وضع بشری، ریشه‌های توتالیتاریسم و اندیشه‌ها و اعتقادات دیگر او را بررسی می‌کند.

نام مجموعه بزرگان اندیشه در زبان اصلی Wadsworth Philosophers Series است و سرویراستار آن دنیل کولاک نام دارد. هدف این مجموعه آشناکردن خوانندگان با مهم‌ترین فیلسوفان و مسائل فلسفی از آغاز تا به امروز است و مهم‌تر و فراتر از آن ترغیب خوانندگان به تفکر فلسفی و درگیر شدن با مسائل فلسفی. این مجموعه می‌خواهد شوق خواندن، فکر کردن، و آموختن را برانگیزند و هراسی را که خوانندگان معمولا از «فلسفه» دارند برطرف کند.

کتاب‌های این مجموعه به‌زبانی ساده نوشته شده‌اند و اصطلاحات فنّی دشوار در آنها بسیار اندک و در حد ضروری است. این مجموعه با نگاه «تحلیلی» نوشته شده است و حتی آثار فیلسوفان غیرتحلیلی یا آثار کسانی که به فیلسوف بودن شهره نیستند با نگاه تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته است.

آرنت این کتاب را زمانی نوشت که انسان وارد عصر فضانوردی می‌شد و تکنولوژی اهمیت روزافزونی پیدا می‌کرد. آرنت متوجه بود که این تجربه‌های تازه با خودشان هراس‌هایی را هم به همراه می‌آورند و به تک‌افتادگی و تنهایی، که از نظر او از موقعیت‌های تازه پیش‌آمده برای انسان در قرن بیستم بودند، دامن می‌زنند. آرنت در وضع بشری تحلیلی ارائه می‌کند که می‌تواند به انسان‌ها کمک کند تا با این فرایند ازخودبیگانگی رویارو شوند و دربرابر آن مقاومت کنند.»

بخشی از متن کتاب فلسفه هانا آرنت:

دغدغه آرنت اندیشیدن به سیاست است، امّا در پروراندن نظریه‌ای سیاسی درنگ و احتیاط می‌کند. شاید به این دلیل که از شکنندگی و ضعف انسان‌ها و امکان فرا آمدن اعصار ظلمانی باخبر است، می‌گوید داستان و روایت بیشتر از نظریه به ما کمک می‌کند که به تجربه‌هایمان بیندیشیم. داستان‌ها به همه آدم‌ها کمک می‌کنند تا معنایی بیابند و به ما کمک می‌کنند این معنا را باهم در تکثر خویش بیابیم.

آرنت در وضع بشری اهمیت داستان‌گویی و رابطه‌اش را با عمل توضیح داده بود. داستان‌ها از دل تکثر انسانی برمی‌آیند، از دل آنچه آرنت آن را شبکه روابط انسانی می‌نامد. آرنت این شبکه را شکل‌گرفته از خواسته‌ها و نیات متضاد انسان‌ها توصیف می‌کند. به همین دلیل، داستان‌ها ساخته و پرداخته یک نفر نیستند. داستان‌ها خالقی ندارند. به‌عکس، داستان‌ها یک عامل و فاعل را عیان می‌کنند.

فهرست کتاب فلسفه هانا آرنت:

 

پیشگفتار مجموعه

۱:از تولد تا مرگ

۲: توتالیتاریسم

۳: وضع بشری

۴: آیشمان

۵: رویارویی با اعصار ظلمانی

۶: تأملاتی درباره تجربه امریکایی

۷: اهمیت تفکر

۸: آرنت و تفکر امروزی

گاهشمار

کتاب‌شناسی

یادداشتٰ‌ها

مشخصات کتاب فلسفه هانا آرنت:

ناشر:فرهنگ نشر نو

نویسنده:پاتریشیا آلتنبرند جانسون

مترجم:خشایار دیهیمی

قطع رقعی

جلد شومیز

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب فلسفه هانا آرنت:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب فلسفه هانا آرنت با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.