خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / لذات فلسفه (پژوهشی در سرگذشت و سرنوشت بشر)

لذات فلسفه (پژوهشی در سرگذشت و سرنوشت بشر)



قیمت: ۲۷۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789644450372
  • ویل دورانت
  • نشر علمی و فرهنگی

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب لذات فلسفه:

فلسفه امروز دیگر محبوب نیست زیرا روح خطرجویی را از دست داده است؛ پیشرفت ناگهانی علوم، مناطق پهناور سابق او را یکی پس از دیگری از دستش گرفته است؛ حتی روزی خواهد آمد که این قسمت‌ها نیز از وی گرفته شود و علوم نوینی پدید آید که در این مسائل با خط و اندازه و پرگار بحث کند؛ شاید روزی بیاید که دنیا فراموش کند فلسفه‌ای بوده که روزی دل‌ها را تکان می‌داده و افکار مردم را رهبری می‌کرده است. پختگی، همه‌چیز است و شاید اگر به فلسفه وفادار بمانیم، وحدت شفابخشی به روح ما بدهد. کتاب «لذات فلسفه: پژوهشی در سرگذشت و سرنوشت بشر» نوشته ویل دورانت، اندیشمند و فیلسوفی نام‌آشنا در دنیای فلسفه و اندیشه و تاریخ است. وی تألیفات متعددی دارد که تمامشان نشئت‌گرفته از تفکر ژرف و تجربیات و دنیادیدگی اوست. ویل دورانت بعد از نگارش «تاریخ فلسفه»، تمام و کمال خود را وقف نویسندگی کرد. او برای تألیف چندجلدی کتاب «تاریخ تمدن» تقریباً به سراسر کره خاکی سفر کرد و مطالعاتی روی تمدن‌ها انجام داد. کتاب حاضر حاصل تلاش این پژوهشگر است که نه‌تنها به مباحث نظری فلسفه درباره شناخت و حقیقت و… پرداخته، بلکه مسائل مادی و مربوط به زندگی روزمره انسان‌ها مانند مرگ و عشق و ازدواج و اخلاقیات را از نظر دور نداشته و به نکات علمی درباره آن‌ها پرداخته است. کتاب «لذات فلسفه» تلاشی است برای رسیدن به فلسفه‌ای متناسب و هماهنگ با زندگی. این کتاب، به‌رغم عنوان تازه‌اش، چاپ تجدیدنظرشده‌ای است از کتاب «کاخ‌های فلسفه» که در سال ۱۹۲۹ چاپ شده بود. در این کتاب، در مسائل فلسفی کوشش شده شخصیت‌ها و طریقه‌های فیلسوفان بزرگ، با گفتاری روشن که به فهم عام نزدیک باشد، ضمن تطبیق ایشان با زمان حال، به آنان زندگی بخشد. کتاب «لذات فلسفه» محصول دیگری از تلاش‌های ویل دورانت، پژوهشگر و تاریخ‌نویس توانمند کانادایی‌تبار است. کتاب شامل ۹ بخش و ۲۴ فصل است؛ عناوینی چون: جاذبه فلسفه (شناسایی‌نگران، متکلمان، دانشمندان)، منطق و شناسایی‌نگری (حس در برابر عقل، عقل در برابر غریزه)، فلسفه اولی (ماده، حیات، ذهن)، مسائل مربوط به اخلاق (تغییر عادات و اخلاق ما، نسبیت اخلاق، چرا عشق می‌ورزیم؟، مردان و زنان، جنگ و عشق، زن و نبوغ، زن امروزی، سقوط زناشویی، درباره کودکان، از نو ساختن خوی و منش)، زیبایی‌شناسی (معنی زیبایی در میان حکما، حس زیبایی در حیوانات، نخستین زیبایی: اشخاص، دومین زیبایی: طبیعت، سومین زیبایی: هنر)، فلسفه تاریخ (بیان تاریخ بر پایه دین، بیان جغرافیایی تاریخ، بیان نژادی تاریخ، بیان اقتصادی تاریخ، بیان معنوی و روان‌شناختی تاریخ، تاریخ مرکب)، فلسفه سیاسی (در ستایش آزادی، شراب و آزادی، دین آزادی، آنارشیسم، مشکلات آزادی، آیا دموکراسی شکست خورده است؟)، پیدایش دین (روح‌پرستی، جادوگری، توتم و تابو، پرستش اجداد، بت‌پرستی، از کنفوسیوس تا مسیح: کنفوسیوس، عرفان، یهودیت، مسیحیت، مذهب کاتولیک و پروتستان، خدا و بقای نفس)، پایان‌نامه (درباره مرگ و زندگی).

کتاب «لذات فلسفه: پژوهشی در سرگذشت و سرنوشت بشر» را ویل دورانت نوشته و عباس زریاب خوئی ترجمه کرده و انتشارات علمی و فرهنگی به سال ۱۴۰۰ در ۵۱۹ صفحه برای سی‌وسومین بار (چاپ بیست و ششم از ویراست دوم) منتشر کرده است.

مشخصات کتاب لذات فلسفه:

نویسنده:ویل دورانت

مترجم:عباس زریاب

نشر علمی و فرهنگی

قطع رقعی

جلد شومیز

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب لذات فلسفه:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب لذات فلسفه با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.