خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / وانموده ها و وانمود

وانموده ها و وانمود


کد محصول: ۱۲۹۹۸۶

قیمت: ۲۲۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786004052207
  • ژان بودریار
  • نشر ثالث

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب وانموده ها و وانمود:

وانموده‌ها و وانمود، نوشته ارزشمند ژان بودریار است. نویسنده در این کتاب کوشیده بر اساس دیدگاه‌های خود جامعه کنونی را در قالب رابطه‌ای میان نمادها و طرز تفکر بیان کند. اگر بخواهیم وانموده‌ها و وانمودها را از نظر بودریار تعریف کنیم، وی وانموده‌ها را کپی‌هایی می‌داند که از ابتدا اصالت نداشته و چیزی را توصیف می‌کنند و وانمودها تقلیدی از فرآیند‌های واقعی است که در طی زمان رخ می‌دهد. در واقع وی اعتقاد دارد جامعه‌ای که الان در آن در حال زندگی هستیم، در واقع تجربه انسانی و وانمودی از واقعیت است. بودریار معتقد است وانمود کردن باعث شده تا همه معانی از دست بروند و به عبارتی انسان دچار پیشی گرفتن وانموده شود. این کتاب در ژانر فلسفه و عرفان توسط پیروز ایزدی ترجمه و توسط انتشارات ثالث روانه بازار شده است.

درباره نویسنده کتاب وانموده ها و وانمود:

ژان بودریار جامعه‌شناس و فیلسوف معروف فرانسوی است که در سال ۱۹۲۹ متولد و در سال ۲۰۰۷ درگذشت. وی یکی از جنجالی‌ترین و معروف‌ترین نظریه‌پردازان در زمینه پسامدرنیته و پساساختارگرایی است. اوی اعتقاد داشت که جوامع پسامدرن، از تکنولوژی و اطلاعات ارتباطی اشباع شده‌اند و دیگر به عصر وانمایی (شبیه‌سازی) وارد شده‌اند. بخش عمده شهرت بودریار به واسطه بیان ایده‌هایی نظیر وانموده، ابر واقعیت یا واقعیت حاد است. بودریار کتاب‌های زیادی در زمینه پساساختارگرایی نگاشته که اکثریت آنها جز منابع مطالعاتی و پیشنهاد برای مطالعه هستند. از دیگر نوشته‌های وی می‌توان به کتاب نظام اشیا و فوکو را فراموش کن اشاره کرد. یکی از سخنان پر بحث وی، اشاره به جنگ خلیج فارس و مسائل یازدهم سپتامبر است که باعث ایجاد سر و صدای زیادی شد. سازندگان فیلم ماتریکس بودریار را یکی از منابع الهام برای ساخت این فیلم می‌دانند.

بخشی از متن کتاب وانموده ها و وانمود:

اگر زمانی می‌توانستیم داستان بورخس را بهترین تمثیل برای شبیه‌سازی یا وانمود بدانیم .داستانی که در آن نقشه‌برداران امپراطوری نقشه‌ای با جزئیات کامل تهیه می‌کنند که کل سرزمین‌های امپراتوری را با دقت تمام پوشش می‌دهد اما همزمان با زوال امپراتوری، این نقشه نیز به تدریج فرسوده می‌شود و در شرف نابودی قرار می‌گیرد و در نهایت تنها چند تکه باریک از آن را می‌توان در بیابان‌ها یافت این شکل انتزاعی و برخوردار از زیبایی متافیزیک که رو به تباهی گذاشته و گواهی بر شکوه و افتخار یک امپراتوری است، مانند لاشه‌ای می‌پوسد و به دل زمین باز می‌گردد (این تا حدودی مانند این است که رونوشت کهنه را نمی‌توان از اصل تشخیص داد). عمر این داستان اکنون به سر رسیده و شاید بتوان گفت دیگر تنها از جذابیت اندک وانموده‌های دست دوم برخوردارست.

مشخصات کتاب وانموده ها و وانمود:

نشر ثالث

نویسنده:ژان بودریار

مترجم:پیروز ایزدی

قطع رقعی

جلد شومیز

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب وانموده ها و وانمود:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب وانموده ها و وانمود با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.