خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / الفبای فلسفه

الفبای فلسفه



قیمت: ۱۲۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786002782083
  • نایجل واربرتون
  • نشر ققنوس

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب الفبای فلسفه:

کتاب الفبای فلسفه نوشته نایجل واربرتون برخلاف دیگر کتاب‌های فلسفی که بسیار پیچیده و سنگین هستند با زبانی ساده مسائل پیچیده را آموزش می دهد. در عین حال در این کتاب با تاریخ فلسفه سر و کار نداریم و برای آموزش فلسفه قرار نیست که با فیلسوف‌های مهم آشنا شویم و نظرات آن‌ها را بدانیم و از این جهت با دیگر کتاب‌هایی که سعی کردند فلسفه را به صورت ساده آموزش دهند متفاوت است.

درباره کتاب الفبای فلسفه:

مقدمه کتاب با پرسش «فلسفه چیست؟» آغاز می‌شود و نویسنده تلاش می‎‌کند تعریف جامعی از فلسفه ارائه دهد. وابرتون فلسفه را اینگونه تعریف می‌کند:« طریقی است برای تفکر درباره انواع معینی از پرسش‌ها. ممیزترین خصوصیت فلسفه به کارگیری استدلال منطقی است.» او همچنین درباره‌ی فعالیت‌های فیلسوفان اینگونه می‌گوید: «فلاسفه نوعا با استدلال سر و کاردارند: آن‎‌ها یا استدلال‌هایی را پیش خود می‌آورند یا استدلال‌های دیگران را در بوته نقد می‌گذارند، یا به هر دو کار دست می‌زنند. به علاوه، فلاسفه مفاهیم را تحلیل می‌کنند و گرد ابهام و مه آلودگی را از چهره آن‌ها می‌زدایند.»  پس از مقدمه و تعریف کردن فلسفه، وابرتون دلایل خود را برای پاسخ به پرسش «چرا فلسفه بخوانیم؟» را ارائه می‌کند. نویسنده معتقد است که از آن‌جایی که فلسفه با مسائل بنیادی مانند اثبات خدا و خلقت سر و کار داره خوانندن آن قطعا سودمند خواهد بود. دلیل دیگری نویسنده برای ضرورت مطالعه فلسفه بیان می‌کند «یادگیری تفکر» است و اینکه با مطالعه فلسفه افراد یاد میگیرند که چگونه در طیف گسترده‌ای از موضوعات تفکر کنند. علاوه بر این واربرتون خواندن فلسفه را با بازی اعداد مقایسه می‌کند و آن‌را بسیار لذت بخش توصیف می‌کند.

مطالعه فلسفه نه‌تنها به ما کمک می‌کند تا از سر روشن‌اندیشی در باب پیش‌داوری‌هایمان اندیشه کنیم، بلکه یاری‌مان می‌دهد تا از باورهای خود به‌دقت رفع ابهام کنیم. در این راه که قدم برداریم، رفته‌رفته این قابلیت در ما پرورده می‌شود که در باب طیف گسترده‌ای از موضوعات به طرزی منسجم و خردپسند استدلال آوریم – و این مهارتی است سودمند و قابل انتقال به دیگران.

در واقع مطالعه فلسفه راه مناسبی است برای آن‌که بیاموزیم چگونه به طرزی روشن‌تر درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات تفکر کنیم. روش‌های تفکر فلسفی در بسیاری از موقعیت‌های گوناگون سودمند می‌افتد، زیرا با تحلیل استدلال‌های له و علیه هر موضعی مهارت‌هایی را فرامی‌گیریم که قابل انتقال به سایر ساحت‌های زندگی است.

بخشی از متن کتاب الفبای فلسفه:

«گاهی اوقات حجت می‌آورند که مطالعه فلسفه آب در هاون کوبیدن است؛ زیرا مشغله فلاسفه همواره جز این نیست که بیکار بنشینند و بر سر معنای کلمات بحث بی‌جهت به راه اندازند. به نظر نمی‌آید که این جماعت هیچ‌گاه به نتیجه‌ای حائز اهمیت دست پیدا کنند و نقش آنها در جامعه عملا در حد هیچ است. آنها هنوز سرگرم بحث‌وفحص درباره همان مسائلی هستند که خاطر یونانیان باستان را به خود مشغول داشته بود. به نظر نمی‌رسد که فلسفه چیزی را تغییر دهد؛ فلسفه همه‌چیز را همان‌طور که هست، باقی می‌گذارد» 

«فلسفه قرین دشواری‌های گوناگونی است که البته پاره‌ای از آنها قابل‌اجتناب است. در درجه اول، این حرف حقی است که لازمه [پرداختن به] کثیری از مسائلی که فلاسفه حرفه‌ای با آنها سروکار دارند، بهره‌مندی از معلوماتی سطح بالا درزمینه تفکر انتزاعی و نظری است. […] دشواری دیگری با فلسفه قرین است که […] می‌توان از آن دوری جست. فلاسفه همواره نویسندگان خوبی نیستند. شمار فراوانی از آنها در انتقال آرا و افکار خود به‌غایت بی‌مایه‌اند. گاهی این وضع ناشی از آن است که فقط علاقه دارند جمع بسیار کوچکی از خوانندگان اهل فن را مخاطب قرار دهند»

مشخصات کتاب الفبای فلسفه:

نویسنده:نایچل واربرتون

انتشارات:ققنوس

موضوع:فلسفه

قطع:رقعی

نوع جلد:شومیز

تعداد صفحه:248

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب الفبای فلسفه:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب الفبای فلسفه با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.