خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / تاریخ فلسفه راتلج جلد یکم

تاریخ فلسفه راتلج جلد یکم



قیمت: ۲۹۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789643628000
  • سی. سی. تایلور
  • نشر چشمه

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 1:

تاریخ فلسفه، همان‌طور که از نامش برمی‌آید، بیانگر وحدت دو رشته بسیار متفاوت است که هر کدام قیدوبندهای جدی بر دیگری تحمیل می‌کند. تاریخ فلسفه به‌عنوان تمرینی در تاریخ اندیشه‌ها مستلزم آن است که فرد با «دیدگاهی متکی بر دوران» درک کاملی از این موضوع داشته باشد که متفکران مورد بررسی چگونه به پرسش‌های خویش پاسخ می‌دادند، چارچوب مفهومی‌شان برای بررسی موضوع‌ها، فرضیه‌ها و هدف‌های‌شان، نقاط کور و سهو و خطای‌شان چه بوده است.

تاریخ فلسفه راتلج بررسی زمانمند از تاریخ فلسفه، از آغاز آن تا زمان کنونی است. هدف آن بحث عمیق درباره تمامی پیشرفت‌های عمده فلسفی است و با این هدف بیشترین فضا به آن دسته از افراد اختصاص داده شده که عموما‌ً از فیلسوفان بزرگ شمرده می‌شوند. اما شخصیت‌های کم‌اهمیت‌تر نیز نادیده گرفته نشده‌اند و امید می‌رود که خواننده بتواند در این ده جلد تاریخ، دست‌کم به اطلاعات پایه‌ای درباره هر فیلسوف مهمِ گذشته و حال دست یابد.

بخشی از متن کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 1:

با این‌که سنت حکم می‌کند که اندیشهٔ «اسطوره‌ای» شاعران، که تکوین و ماهیت جهان را از طریق فعالیت‌های ایزدها تبیین می‌کرده‌اند، در مقابلِ اندیشهٔ «فیزیکی» یا «ماتریالیستی» ایونی‌ها قرار داد که به مصالح مشهودی چون آب یا هوا متوسل شدند، اما این تقابل تا حدی گمراه‌کننده است زیرا از سویی بسیاری از ایزدهای شاعران با اجزاء تشکیل‌دهندهٔ چنین جهانی مانند دریا یا زمین همانند گرفته می‌شدند، و از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد که ایونی‌ها اجزاء پایه‌ای‌شان را زنده می‌دانستند و صفت‌های خدایان را به آن‌ها می‌دادند مانند جاودانگی. با این‌همه، ویژگی‌های معینی در نظروری کیهان‌شناسی ایونی به این ادعای سنتی مشروعیت می‌بخشد که نظروری آنان گامی است بی‌سابقه در اندیشهٔ انسانی. در حالی‌که کیهان‌شناسی‌های اسطوره‌ای خدایگانِ کیهانی را با چهره‌های افسانه‌ای مانند غول‌ها، تیتان‌ها و جانوران عجیب‌الخلقه بدون هیچ تمایزی درهم می‌آمیزد و هیچ نوع منبع تبیینی فراتر از انگیزش‌های جنسی و فیزیولوژیکی این موجودات ندارد، ایونی‌ها عنصر صرفاً شخصی را حذف می‌کنند و می‌کوشند جهان را براساس حداقل تعداد عناصر پایه‌ای (مانند آب، هوا) و فرایندها (مثلاً تغلیظ و ترقیق) توضیح دهند و این شرح‌ها را نیز تابع کنترل مشاهدهٔ ابتدایی خود کنند (همانند شرح ارسطو از دلایل طالس برای ارتباط اصلش با آب) و هم تابع برهان پیشینی (مانند پرداختن آناکسیمندر به موضوع ثبات زمین). به این‌ترتیب، نظروری‌های ایونی‌ها، برخلاف پیشینیان اسطوره‌کنندهٔ خود، تابع هنجارهای خردورزی شد و برای برآورده کردن این هنجارها پیشگام ابداع مفاهیم تعیین‌کنندهٔ موجودیتی تئوریک (آپایرون آناکسیمندر) و جهانی شدند که منطبق با قانون طبیعی سازمان یافته بود (در تنها قطعهٔ بازمانده از آناکسیمندر)

مشخصات کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 1:

نشر چشمه

نویسنده:کریستوفر چارلز ویستن تیلور

مترجم:حسن مرتضوی

قطع رقعی

جلد گالینگور

777 صفحه

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 1:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 1 با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.