خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / تاریخ فلسفه راتلج جلد 10

تاریخ فلسفه راتلج جلد ۱۰


کد محصول: ۱۶۴۴۰۴

قیمت: ۵۲۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786220110453
  • جان کنفیلد
  • نشر چشمه

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 10:

کتاب «تاریخ فلسفه‌ی راتلج - جلد دهم: فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم» به‌ویراستاری جان کنفیلد و به‌قلم جمعی از نویسندگان

دهمین مجلد از «تاریخ فلسفه‌ی راتلج». مجموعۀ «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» مجموعه‌ای است که در آن به تاریخ تحولات فلسفی غرب از آغاز، یعنی دورة پیش از میلاد، تا روزگار معاصر پرداخته شده است. در این مجموعه، هم از جریانهای فلسفی مهم و تأثیرگذار و فلاسفۀ بزرگ سخن رفته و هم از جریانها و فلاسفۀ حاشیه‌ای‌تر.

چگونگی شکل‌گیری و افول یک جریان فلسفی و نیز نحوة پدید آمدن تفکرات و استدلالات فلسفی در طول تاریخ و بررسی نسبت فلسفۀ هر دوره با علم و فرهنگ همان دوره از موضوعاتی هستند که در مجموعۀ «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» به آن‌ها پرداخته شده است.

مجموعۀ «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» هم منبعی قابل ارجاع و اتکا برای کسانی است که به‌طور تخصصی در حوزۀ فلسفه به مطالعه و تحصیلات مقدماتی مشغولند و هم مجموعه‌ای مفید برای مخاطبان غیرمتخصص اما علاقمند به مطالعه در حوزۀ فلسفه است.

کتاب‌های مجموعۀ «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» حاصل کار جمعیِ گروهی از متخصصان فلسفه است و هر مجلد از این مجموعه، ده تا پانزده فصل را شامل می‌شود.

جلد دهم مجموعۀ «تاریخ فلسفه‌ی راتلج»، که ترجمۀ فارسی آن امسال به چاپ رسیده است، عنوان فرعی «فلسفه‌ی معنا، معرفت و ارزش در سده‌ی بیستم» را بر خود دارد و ویراستار آن جان کنفیلد است. در نگارش این مجلد از مجموعۀ «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» چهارده فلسفه‌دان مشارکت داشته‌اند.

درباره کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 10:

در جلد دهم مجموعۀ «تاریخ فلسفه‌ی راتلج»، بعد از توضیحی دربارۀ این مجلد و پیش‌گفتار ویراستاران اصلی مجموعه، یعنی جی. اچ. آر. پارکینسون و اس. جی. شانکر، و معرفی چهارده نویسنده‌ای که در نگارش جلد دهم مجموعه همکاری داشته‌اند و نیز ارائۀ یک جدول گاه‌شماری مرتبط با آنچه در این مجلد از «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» به آن پرداخته شده، مقدمه‌ای به‌قلم جان وی. کنفیلد، ویراستار جلد دهم مجموعۀ «تاریخ فلسفه‌ی راتلج»، آمده است و پس از این مقدمه، که توضیحی دربارۀ موضوعات مطرح در این مجلد است، بخش اصلی کتاب، که شامل چهارده فصل به‌قلم نویسندگان مختلف است، آغاز می‌شود.

فصل‌های چهارده‌گانۀ جلد دهم مجموعۀ «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» عبارتند از: «فلسفه‌ی زبان» نوشتۀ آلویسیوس پتریک مارتینیک، «جهت‌گیری صوری در فلسفه‌ی زبان» نوشتۀ نینو بی. کوکیارلا، «متافیزیک (1945 – 1900)» نوشتۀ ویلیام جیمز دِآنجلیس، «متافیزیک (1945 تاکنون)» نوشتۀ برنارد لینسکی، «اخلاق (1945 – 1900)» نوشتۀ مایکل استینگل، «اخلاق (1945 تاکنون)» نوشتۀ رابرت ال. آرینگتون، «معرفت‌شناسی» نوشتۀ پل کی. موزر، «فلسفه‌ی متأخر ویتگنشتاین» نوشتۀ جان وی. کنفیلد، «فلسفه‌ی سیاسی» نوشتۀ آرتور ریپستاین، «فلسفه‌ی فمینیستی» نوشتۀ سارا لوسیا هوگلند و ماریلین فرای، «فلسفه‌ی حقوق» نوشتۀ کالوین نورمور، «اخلاق کاربردی» نوشتۀ جاستین اُکلی، «زیبایی‌شناسی» نوشتۀ جرج دیکی و «فلسفه‌ی دین» نوشتۀ ادوارد آر. ویه‌رنگا.

در بخشی از توضیح ابتدای جلد دهم مجموعۀ «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» دربارۀ این مجلد و آنچه در آن آمده است، چنین می‌خوانید: «جلد دهم تاریخ فلسفه‌ی راتلج مروری است تاریخی بر موضوعات محوری فلسفه‌ی انگلیسی و امریکایی در سده‌ی بیستم. این مجلد به شرح تحولی می‌پردازد که در فلسفه‌ی تحلیلی به "چرخش زبانی" معروف شده است و تأثیری را که مطالعه‌ی زبان بر مسائل اصلی فلسفه گذاشته است پی می‌گیرد. هر فصل حاوی کتاب‌شناسی مفصلی از آثار اصلی حوزه‌ی مطالعه‌ی آن فصل است.

برای نشان دادن اهمیت چرخش زبانی مقدمه و دو فصل اول کتاب به فلسفه‌ی زبان اختصاص یافته است. فصل‌های بعدی بر حوزه‌های اصلی متافیزیک، اخلاق و معرفت‌شناسی متمرکزند. کتاب همچنین به موضوعاتی می‌پردازد که به طور معمول در حوزه‌ی زیبایی‌شناسی، فلسفه‌ی سیاست و فلسفه‌ی دین قرار می‌گیرند. همچنین فصولی به مطالعه‌ی حوزه‌هایی اختصاص یافته‌اند که اساساً در سده‌ی بیستم مطرح شده‌اند، یعنی اخلاق کاربردی، فلسفه‌ی فمینیستی و فلسفه‌ی حقوق. فصلی نیز به فلسفه‌ی متأخر ویتگنشتاین اختصاص یافته است.»

درباره نویسنده کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 10:

جان وی. کنفیلد (JOHN V. CANFIELD)، متولد 1934 و درگذشته به سال 2017، استاد و پژوهشگر فلسفه است. کنفیلد در تورنتو زندگی می‌کرد و در دانشگاه کُرنل و دانشگاه تورنتو به کار تدریس مشغول بود.

او نویسندۀ کتاب‌های «ویتگنشتاین: زبان و جهان» و «آیینۀ نفس» است. کنفیلد همچنین ویراستار مجموعۀ پانزده جلدی فلسفۀ ویتگنشتاین بوده است که مقالاتی دربارۀ ویتگنشتاین را شامل می‌شود

مشخصات کتاب تاریخ فلسفه:

قطع رقعی

جلد گالینگور

744 صفحه

نشر چشمه

مترجم:علی معظمی

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 10:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب تاریخ فلسفه راتلج جلد 10 با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.