خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب داستان خارجی / شب های بی خوابی

شب های بی خوابی


کد محصول: ۱۷۴۳۸۸

قیمت: ۱۶۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786223130243
  • -
  • نشر بیدگل

پشت جلد این کتاب آمده است

درباره کتاب شب های بی خوابی:

کتاب شب های بی خوابی نشر بیدگل

همه از خیانت در شکوه‌اند؛ علف‌های تشنۀ زرد، از باران بی‌رحمی که هر روز بی‌نصیبشان می‌گذارد. همان‌وقت، خورشید خندان توی آسمان بی‌خیال رو می‌گرداند سمت پاهای برنزۀ شناگران و آب را برای شناگران ناسپاس گرم می‌کند. گاهی به همۀ آن موجودات بدبختی فکر می‌کنم که می‌شناسم، به نظرم می‌رسد که در محاصرۀ امثال خودشان روز را شب می‌کنند. پنجره‌ها از پرده‌هایشان بیزارند، نور از سایۀ به‌هم‌بافتۀ خویش، در از قفل خودش و تابوت از تودۀ نفرت‌انگیز و خفقان‌آور خاک رویش. اما مگر چه کاری ازشان ساخته است؟ علف با بی‌اعتنایی شانه بالا می‌‌اندازد، پنجره‌ها رو ترش می‌کنند، تلالو نور نیش‌دار می‌شود، در بادی به غبغب می‌اندازد و برای باز شدن محتاج شانه‌ای است تا هلش بدهد، تابوت به خواب زمستانی فرو می‌رود، خوابی بلند و نه‌چندان خوشایند.

ارمغان «شب‌های بی‌خوابی» موهبتی است بدیع که همان رمان بی‌پیرنگ است، چراکه بیشتر شبیه قطعه‌ای موسیقی است تا رمان سنتی، با آن ساختار بلند و شکل بیان کند و تدریجی‌اش در پرداخت مضامین و زندگی آدم‌ها. می‌توانید کتاب را از هر بخشی باز کنید و بخوانید... می‌توانید رمان را ساعت سه صبح زمین بگذارید و به رختخواب بروید و یک هفتۀ بعد برش دارید و از جای دیگری شروع به خواندن کنید و همچنان بیان و شیوۀ توصیف و قدرت شگفت‌انگیز زبان‌ورزی‌اش مجذوبتان کند.

درباره الیزابت هاردویک:

برای این که با نوشته‌های الیزابت هاردویک (Elizabeth Hardwick) آشنا شوید، باید یک نسخه از «شب‌های بی‌خوابی» (Sleepless Nights) یا «مقالات جمع‌آوری‌شده» (Collected Essays) او را بردارید و در مکانی آرام شروع به خواندن آن‌ها کنید. بعد از آن، از هنر و قلم این نویسنده شگفت زده می‌شوید. شاید حتی بخواهید که از مجموعه‌ی کوچکی از نظرات هاردویک در مورد هنر و نویسندگی مطلع شوید اما به دست آوردن چنین دانشی کمی سخت است. این نویسنده عادت نداشت که در مورد طنزهای ادبی بنویسد یا نظرات زیادی درباره کارهایی که هر نویسنده جوان باید انجام دهد، بدهد.

الیزابت هاردویک در مصاحبه ای میگوید:

«برای نوشتن یک اثر تخیلی، چیزهای زیادی لازم است، اما فکر می‌کنم که نقطه عطفی در ذهن هر شخص وجود دارد. گاهی اوقات از ته قلبم می‌خواستم تا یک جمله‌ی جالب در ذهنم ظاهر شود و کتابم را با آن جمله شروع کنم‌.

به خاطر این جمله شروع به نوشتن «شب های بی خوابی» کردم: « در این لحظه قصد دارم شروع به نوشتن این رمان کنم، اما نمی‌دانم از زبان او صحبت کنم یا از زبان خودم».

مشخصات کتاب شب های بی خوابی:

نویسنده: الیزابت هاردویک

مترجم: فرزانه دوستی

ناشر: بیدگل

قطع: پالتویی

جلد: شومیز

تعداد صفحه: 229

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب رمان خارجی  بر روی لینک رنگی کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتاب هایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب شب های بی خوابی:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب شب های بی خوابی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.