خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب تاریخ و سیاست / سرزمین جاوید (4 جلدی)

سرزمین جاوید (۴ جلدی)


کد محصول: ۱۴۲۶۵۰

قیمت: ۱,۶۲۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786222672867
  • رومن گیرشمن
  • نشر نگاه

پشت جلد این کتاب آمده است

درباره کتاب 4 جلدی سرزمین جاوید:

سرزمین جاوید اثر ماریژان موله، رومن گیرشمن و ارنست هرتزفلد، در چهار جلد در توصیف تاریخ قبل از پادشاهی مادها یعنی دوره‌ی حکومت ایران‌بانان زن بر ایرانویج تا اواخر دوره‌ی حکومت ساسانیان بر ایران نوشته شده است. این اثر توسط زنده یاد ذبیح‌الله منصوری به فارسی برگردان و تکمیل شده است.

 

در اين مجموعه كتاب از تهاجم‌ها، اساطير و تاريخي كه مربوط به دوران پيشداديان و كيانيان، مادها، هخامنشيان، پارت‌ها و ساسانيان مي‌شود، سخن رانده شده است. پس از آن نشان مي‌دهد كه تازيان و اقوام گوناگون ترك به ويژه مغول‌ها پس از هخامنشيان به ايران آمده‌اند و هميشه اين فرهنگ و تمدن و زبان ايراني بوده كه ملل و اقوام مهاجم را ايراني‌مآب كرده است. عنصر قالب در اصول بنيادي تفكر و بينش ايراني پويايي، سازندگي و بالندگي بوده و همواره به‌صورتي ذاتي در پس هر تهاجمي روند دوباره‌سازي و زنده شدن و رونق دوباره را در پيش گرفته و همواره چون كوهي استوار بر بلنداي تاريخ بر جاي مانده است.

 

در اين كتاب تاريخي آمده است: بي‌گمان فرهنگ و تمدن ايراني، از آغاز تاكنون استمراري بنيادي، پرتوان و پيوسته داشته است. اين فرهنگ و نمودارهاي فكري و معنوي آن، مانند حلقه‌هاي به هم پيوسته يك زنجير است. هر حلقه يا چند حلقه اين زنجير، توسط پادشاهان، دانشمندان، هنرمندان و حكيمان و عارفان و … به فراخور زمان، مكان، ذوق و سليقه آنان ساخته و پرداخته شده است. به ترتيبي كه اين دانه‌ها و حلقه‌ها پيراسته و آماده شده است.

 

سازندگان هر عصر و دوراني، ميراث‌دار تجربه‌ها، آموخته‌ها و داده‌هاي پيشينيان خود بوده‌اند و نمي‌توانسته‌اند از آن گنجينه بي‌نياز باشند، اما هميشه برابر با زمان و مكان و در برخورد با فرهنگ‌ها و تمدن‌هاي ديگر و در بازار پر رونق داد و ستدها، بر آن‌چه كه از پيش به آنان رسيده، افزوده است. همين پويايي و ايستايي است كه فرهنگي هميشه در حال تحول، زنده و نو را براي نسل بعدي بر جاي نهاده است

 

مشخصات کتاب 4 جلدی سرزمین جاوید:

 

پدیدآورنده:ذبیح الله منصوری

نوع جلد:گالینگور

قطع:وزیری

تعداد صفحه:2187

وزن:2200

 

خرید کتاب 4 جلدی سرزمین جاوید:

خرید کتاب سرزمین جاوید با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.