خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب شعر و ادبیات / مجموعه اشعار شمس لنگرودی

مجموعه اشعار شمس لنگرودی


کد محصول: ۳۸۸۸۹

قیمت: ۴۲۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789643514518
  • محمدتقی شمس لنگرودی
  • نشر نگاه

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب مجموعه اشعار شمس لنگرودی:

این کتاب شامل مجموعه کاملی از دفترهای شعری شاعر می باشد. فهرست این مجموعه بدین شرح است: پیش از دفتر / رفتار تشنگی / در مهتابی دنیا / خاکستر و بانو / جشن ناپیدا / قصیده لبخند چاک چاک / چتر سوراخ / اشعاری برای تو که هرگز نخواهی شنید / نت هایی برای بلبل چوبی / پنجاه و سه ترانه ی عاشقانه / باغبان جهنم / ملاح خیابان ها

درباره شمس لنگرودی:

محمد تقی جواهری گیلانی (شمس لنگرودی) در سال ۱۳۲۹ در محله آسید عبدالله لنگرود متولد شد. وی در دبستان کورش و دبیرستان‌های امیرکبیر، ملی محمدیه و خیام شهر لنگرود تحصیل کرد و در سال ۱۳۴۸ دیپلم ریاضی گرفت. علاقه پدر به شعر و کتابخوان بودن مادر سبب شد که به شعر و ادبیات علاقه‌مند شود و در سال ۱۳۴۶ اولین شعرش که تقلیدی از اشعار نادر نادرپور بود در هفته‌نامه امید ایران چاپ شد. وی در سال ۱۳۵۴ به تهران رفت و در دبیرستان دخترانه خوارزمی مشغول به تدریس ادبیات فارسی شد ولی پس از چند ماه به دلایل سیاسی از کار اخراج شد و به رشت بازگشت. نخستین دفتر شعرش رفتار تشنگی را با هزینه شخصی در سال ۱۳۵۵ منتشر کرد. خود او معتقد است که انتشار این کتاب در واقع خداحافظی با دوره خاص فکری و زیبایی‌شناسی و آغازی دیگر در نوع تفکر ادبی او بوده‌است. در سال ۱۳۵۸ با فرزانه داوری ازدواج می‌کند و در همان سال از محل کارش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران که دو سال در آنجا مشغول به کار بود، اخراج می‌شود.

مشخصات کتاب مجموعه اشعار شمس لنگرودی:

ناشر: نگاه

قطع: رقعی

نوع جلد: گالینگور

تعداد صفحه: 856

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب ادبیات و شعر فارسی بر روی لینک نارنجی کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتاب هایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب مجموعه اشعار شمس لنگرودی:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب مجموعه اشعار شمس لنگرودی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.