خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب ورزشی / آسانا پرانایاما مودرا باندا (ساتیاناندا یوگا)

آسانا پرانایاما مودرا باندا (ساتیاناندا یوگا)


کد محصول: ۱۵۰۲۴۵

قیمت: ۴۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786226973076
  • سوامی ساتیاناندا ساراسواتی
  • نشر چیمن

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب آسانا، پرانایاما، مودرا، باندا(ساتیاناندا یوگا):

آسانا، پرانایاما، مودرا، باندا یکی از روشمندترین کتاب های راهنمای هاتایوگا در سطح بین المللی است. این کتاب نخستین بار در 1969 به چاپ رسید و از آن زمان پیوسته تجدید چاپ شده است. این کتاب به زبان های بسیار ترجمه شده و کتاب درسی اصلی معلمان و شاگردان بیهاریوگا-ساتیاناندا یوگا و بسیاری از مکتب های دیگر یوگا است.
این کتاب جامع تصویرهای واضح و دستورهای قدم به قدم، فایده ها و ممنوعیت های گستره بزرگی از تمرین های هاتایوگا، از جمله شات کارماهای (تکنیکهای پاک سازی) کمتر شناخته شده را ارائه می دهد. یک راهنمای فیزیولوژی یوگایی محل، ویژگی ها و نقش سیستم انرژی لطیف بدن را که متشکل از پراناها، نادی ها و چاکراهاست شرح می دهد. توضیح های روشن، تمرین کننده را از ساده ترین تمرین ها به پیشرفته ترین تمرین های هاتایوگا می برد. آسانا، پرانایاما، مودرا، باندا برای همه مشتاقان یوگا کتابی ضروری است.
سوامی ساتیاناندا ساراسواتی مدرسه یوگای بیهار را در 1963 در هند تأسیس کرد. او تمرین های سنتی یوگا و تانترا را برای استفاده در جامعه امروز تفسیر کرد و الهام بخش یک جنبش بین المللی یوگا برای ارتقای بشریت بود.

سوامی ساتیاناندا 50 سال پیش گفت یوگا فرهنگ آینده است. اکنون پژوهشهای علمی اثرهای درمانی جسمی و روانی تمرینهای هشت شاخه یوگا را تأیید می کنند. در تمام تمرین های  سبک ساتیاناندایوگا، انرژی یا پرانا موضوع مهم و موردنظر است.
این کتاب تمام تمرین های عملی و کاربردی یوگا را با دقت بسیار شرح می دهد و با موشکافی و دقت علمی تمام ممنوعیت ها و فایده های هر تمرین را ذکر می کند.

این کتاب ترجمه ای است از ویراست چهارم متن انگلیسی که در 2015 تجدید چاپ شد.

علم یوگا در تمام بعدهای زندگی کاربرد دارد. این ویراست تجدید نظر شده تمرین های پایه یوگا شامل آساناها یا حرکت ها؛ پرانایاماها یا تکنیک های تنفسی؛ مودراها یا وضعیت یا حالت هایی که نشانه روح اند؛ بانداها یا قفل هایی که برای هدایت انرژی اند و شات کارماها یا تمرین های پاک کننده را ارائه می کند. تمام این تکنیک ها سیستم های بدن، ذهن و انرژی را پاک می کنند تا زمینه را برای تمرین های بالاتر مراقبه و برای تجربه نهایی آگاهی کل آماده کنند. در این ویراست همچنین یک بخش برای معرفی چاکراها، مراکز روحی، و بُعدهای دیگر بدن لطیف گنجانده شده است.

آشنایی با هاتا یوگا:

یوگا هاتا ( hatha ) از دو کلمه ha به معنای خورشید و tha به معنای ماه می آید و کلمه هاتا یعنی یوگایی که باعث تعادل بین خورشید و ماه در شما می شود. هاتا یوگا یکی از سبک های یوگا است که معمولا وقتی به یوگا فکر می شود به ذهن می آید. این ورزش شامل تنفس و درگیری ذهن و بدن می باشد.

فواید هاتا یوگا:

مدیریت استرس

سلامت روحی

کاهش استرس و افسردگی

خواب راحت تر

زندگی سالم

کاهش کمر درد و گردن درد

هاتا جز یوگای سبک محسوب می شود که روی حرکات استاتیک و ساده برای افراد تازه کار تمرکز می کند. این حرکات با این که ساده هستند ولی از لحاظ فیزیکی و روحی چالش برانگیز اند.

مشخصات کلی کتاب آسانا، پرانایاما، مودرا (ساتیاناندا یوگا):

نام کتاب: آسانا، پرانایاما، مودرا (ساتیاناندا یوگا)

نوسنده:سوامی ساتیاناندا ساراسواتی

مترجم:امید اقتداری

انتشارات:چیمن

قطع: وزیری

جلد:سخت

تعداد صفحات:584 صفحه

قیمت و خرید اینترنتی کتاب آسانا، پرانایاما، مودرا (ساتیاناندا یوگا):

خرید آنلاین کتاب آسانا، پرانایاما، مودرا (ساتیاناندا یوگا) با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر ایران در کمترین زمان در فروشگاه اینترنتی بوک دوک انجام میشود.