خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / جامعه شناسی وعلوم اجتماعی / فضاهای امید

فضاهای امید



قیمت: ۸۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789642281374
  • دیوید هاروی

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب فضاهای امید:

برای قرون ها، جنبش های آرمان شهری تلاش کرده‌اند تا یک جامعه عادلانه را برپا کنند. هاروی بررسی می‌کند که چرا این جنبش‌ها موفق نشدند و چه ایده‌هایی هنوز هم ارزشمند هستند. توصیف ویران‌گر او از محیط شهری (بالتیمور مطالعه موردی او است)، ما را به فکر فرو می‌برد که می‌توانیم از نیروی تخیل آرمان شهری در مقابل افرادی که فقط به سرمایه داری فکر می‌کنند، استفاده کنیم. او یک نوع جدید از تفکر آرمان شهری را به تصویر می‌کشد که او آن را "دیالکتیکی" می‌نامد و توجه ما را به طرح‌های مختلف برای دنیایی کارآمدتر و زندگی ای سازگارتر با طبیعت جلب می‌کند. او می‌گوید که اگر ایدئولوژی یا برنامه‌ای وجود داشته باشد، باید بر اساس ویژگی‌ها و کیفیت‌های زندگی انسانی ساخته شود.

درباره نویسنده این کتاب، دیوید هاروی:

دیوید هاروی، استاد برجسته جغرافیا و انسان‌شناسی در دانشگاه شهریِ نیویورک، یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان در حوزهٔ مسائل اجتماعی جهان است. او در سال ۱۹۶۱ دکترای خود را در رشتهٔ جغرافیا از دانشگاه کمبریج دریافت کرده و به دلیل تأثیر و نفوذ چشمگیرش، در میان ۲۰ نویسندهٔ مرجع در عرصهٔ علوم انسانی قرار گرفته‌است. هاروی از مرجع‌ترین جغرافی‌دانان آکادمیک در سطح جهان است و کتاب‌ها و مقالات بسیاری نوشته که در گسترش رشتهٔ جغرافیای نوین بسیار حائز اهمیت هستند. او به دلیل بازگشتش به مقولهٔ طبقهٔ اجتماعی و رویکردهای مارکسیستی، به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای روش‌شناختی در نقد سرمایه‌داری جهانی، به‌ویژه شکلِ نولیبرالی‌اش، شهرت دوچندان یافته‌است. به عنوان یکی از مفسرانِ پیشتاز اندیشهٔ حق به شهر (The Right to the City)، آثار او سهم عمده‌ای در گسترش مباحث اجتماعی و سیاسی داشته‌است.

مشخصات کتاب فضاهای امید:

نویسنده: دیوید هاروی

مترجم: علیرضا جباری

ناشر: افکار

قطع: وزیری

نوع جلد: شومیز

تعداد صفحه: 385

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب جامعه شناسی و علوم اجتماعی بر روی لینک نارنجی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب فضا های امید:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب فضا های امید با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.