خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / رسوایی آرمانشهر (افشای اسطوره سوسیالیسم نوردیک)

رسوایی آرمانشهر (افشای اسطوره سوسیالیسم نوردیک)


کد محصول: ۱۴۹۶۹۲

قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786004971294
  • -
  • دنیای اقتصاد

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب رسوایی آرمانشهر (افشای اسطوره سوسیالیسم نوردیک):

شاید شنیده باشید که برنی سندرز و برخی سیاستمداران مشابه او خواهان بهداشت و آموزش رایگان برای همه، افزایش حمایت‌های قانونی از مشاغل، افزایش مالیات و خدمات عمومی دیگر هستند. این مطالبات جزوی از آرمان‌های سوسیال‌دموکراسی محسوب می‌شود و مدل سوسیال‌دموکراسی نوردیک (دولت رفاه) نیز همین خدمات عمومی را دربرمی‌گیرد. سوسیال‌دموکراسیِ مدل نوردیک نظام اقتصادی و سیاسی کشورهای نوردیک واقع در اروپای شمالی (فنلاند، سوئد، دانمارک و نروژ) است و ترکیبی از دولت رفاه و اقتصاد بازار آزاد را تشکیل می‌دهد.

نیما سنندجی (Nima Sanandaji) نویسنده‌ی لیبرال - محافظه‌کار و بنیانگذار اندیشکده‌ی کپتوس در سوئد، در کتاب رسوایی آرمانشهر: افشای اسطوره سوسیالیسم نوردیک (Debunking Utopia: Exposing the Myth of Nordic Socialism) دولت‌ رفاه را یک مدل دروغین از آرمانشهر چپ‌گرایان معرفی می‌کند و آن را محکوم به شکست می‌داند.

این کتاب شامل مقدمه‌ی مترجم و نویسنده و چهار بخش کلی می‌شود: آرمان‌شهر نوردیک، فرهنگ موفقیت نوردیک، شکست سوسیالیسم نوردیک و فقر رفاهی.

محور اصلی کتاب رسوایی آرمانشهر اثبات آسیب‌ها و ناکارآمدی‌های سوسیال‌دموکراسی در برابر اقتصاد بازار آزاد است. نویسنده به عنوان کسی که در سوئد زندگی کرده و از نزدیک با شرایط موجود در این کشور آشنایی دارد، به شرح و ترسیم وضعیت اجتماعی کشورهای نوردیک می‌پردازد و مشکلاتی که از طریق تجربیات شخصی و پژوهش‌هایش با آنها مواجه شده است را در اثبات ناکارآمدی‌های سوسیال‌دموکراسی عنوان می‌کند. به اعتقاد او سوسیال دموکراسی حتی در خود کشورهایی که این سیستم بر آن‌ها حاکم است نیز درخشش و جذابیت خود را از دست داده است.

بخشی از متن کتاب رسوایی آرمانشهر:

منابع تاریخی نشان می‌دهند که برای نسل‌ها، مردم نوردیک، سخت‌کوش و صادق در نظر می‌آمدند. به‌عنوان‌مثال یک دائره‌المعارف از سال 1834 به ما می‌گوید، «سوئدی‌ها... دارای شخصیت ملی شجاع، صریح، صادق و مهمان‌نواز هستند... این مردان به‌طورکلی قدبلند، مقاوم، صمیمی و سخت‌کوش هستند.» در یک کتاب دیگر که در همان سال منتشر شده، مالت-برون، جغرافی‌دان و روزنامه‌نگار دانمارکی-فرانسوی در مورد جاده‌های عالی ساخته‌شده در سوئد و چگونگی حمایت از حقوق مدنی دهقانان در سوئد و همچنین فنلاند (که بخشی از سوئد در آن زمان بود) نوشت. یک کتاب تاریخی در مورد نوردیک‌ها، که در سال 1838 منتشر شد، توصیف مشابهی را برای نروژی‌ها بسط می‌دهد: «نروژی‌ها ممکن است مردمی زحمت‌کش محسوب شوند، اما از فقر و منابع محدود کشور، نبوغ آن‌ها مجبور به فعالیت در یک حوزه محدود است و به ندرت می‌تواند از پیشرفت‌های گسترده بهره‌مند شود.» مضمون مشترک منابع تاریخی این است که مردم نوردیک صادق و سخت‌کوش هستند، تمام تلاش خود را برای بقا و رشد در کشورهای خود صرف‌نظر از اقلیم نامساعد آن انجام می‌دادند. این میراث تاریخی است که بیشترِ موفقیتِ فعلیِ منطقه بر آن استوار گشته است. شاید تعجب نکنیم که همین مردمان در نسل‌های گذشته، اگرچه سرزمین‌های آن‌ها بسیار حاصل‌خیز نبوده است، اما قسمت اعظم شمال اروپا را فتح کردند، جزایر دوردست را آباد نمودند و حتی قبل از تولد کریستف‌کلمب مستعمرات خود را در آمریکای شمالی تأسیس کرده‌اند.

مشخصات کتاب رسوایی آرمانشهر (افشای اسطوره سوسیالیسم نوردیک):

قطع رقعی

جلد شومیز

196 صفحه

نشر دنیای اقتصاد

نویسنده:نیما سنندجی

مترجم:محمد امین عامری

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب رسوایی آرمانشهر:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب رسوایی آرمانشهر با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.