خانه / انواع کتاب / کتاب هنری / خوشنویسی / روش جامع آموزش خط نستعلیق

روش جامع آموزش خط نستعلیق


کد محصول: ۷۸۷۶۰

قیمت: ۲۷۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789642593378
  • خط:اسماعیل نژادفرد لرستانی
  • سایه نیما

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب روش جامع آموزش خط نستعلیق:

کتاب روش جامع آموزش خط نستعلیق مجموعه ای است ۲۳۲ صفحه ای ،جهت یادگیری سطرنویسی، چلیپا نویسی، کتابت نویسی، قطعه نویسی و همچنین آشنایی با وسایل خوشنویسی و دیگر موارد مورد نیاز جهت آموزش خط . کتاب آموزش خط نستعلیق به وسیله استاد اسماعیل نژادفرد لرستانی تالیف شده است . استاد لرستانی از اساتید برجسته و بسیار پرکار خوشنویسی ایران می باشد که دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر است. وی از شاگردان استاد امیرخانی بوده و موفق به کسب درجه استادی از انجمن خوشنویسان ایران گردیده است.آقای لرستانی دارای سابقه ۳۲ ساله در زمینه تدریس در کلاس های انجمن خوشنویسان ایران و دیگر مدارس هنری و همچنین حضور موفق در نمایشگاه های متعدد گروهی در داخل و خارج ایران می باشد.

بخشی از متن کتاب روش جامع آموزش خط نستعلیق:

 

به نام او که سوگند یاد کرد به قلم

در قلمرو اسلام هنر خوش نویسی از پایگاه هنری والایی برخوردار بوده است و خوش نویسان قدر دیده اند و گاه بر صدر نشسته اند. یکی از کهن ترین خطوط اسلامی خط کوفی است که نمونه های قدیمی آن را می توان بر صفحات کتاب قرآن ،سکه های خلفای اسلامی و همچنین کتیبه های قدیمی ترین مساجد مشاهده کرد. تا سده ی ۴ هجری برای نوشتن از خط کوفی استفاده می شد. در طی سده های ۷ و ۸ ذهن خلاق هنرمند خوش نویس ایرانی به ابداع خط نستعلیق توفیق یافت.خواجه اختیارالدین منشی از نام آوران این خط و شیوه است. از سده ی ۹ به بعد در ایران به همت و کوشش اساتید بزرگی چون میرعلی تبریزی ، سلطان علی مشهدی، میرعای هروی باباشاه اصفهانی و … تلاشی بی وقفه در جهت ایجاد یک شیوه ی ملی نگارش صورت گرفت که دستاورد آن خط زیبای نستعلیق است.

مشخصات کتاب روش جامع آموزش خط نستعلیق:

تالیف و خط : اسماعیل نژاد فرد لرستانی

دارای ۲۳۲ صفحه آموزشی

قطع:رحلی

جلد:شومیز

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب خوشنویسی بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب روش جامع آموزش خط نستعلیق:

خرید کتاب هنری از جمله کتاب روش جامع آموزش خط نستعلیق با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.

[ناموجود]