خانه / انواع کتاب / کتاب هنری / تاریخ هنر ایران / روزگار نو (خاطرات غلامحسین نامی)

روزگار نو (خاطرات غلامحسین نامی)


کد محصول: ۱۴۷۲۳۸

قیمت: ۱۶۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786001523229
  • -
  • نشر نظر

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب روزگار نو(خاطرات غلامحسین نامی):

«غلامحسین نامی» یکی از پیشگامان هنر مدرن ایران و از نقاشان آوانگارد تاریخ نقاشی ایران است که با دقت پژوهشگرانه‌ای که همواره با خلاقیت شگرف او همراه بوده، مجموعه‌ی بزرگی نقاشی با استفاده از ترکیب مواد مختلف و رنگ‌ها در فرم‌های بدیع به وجود آورده که همگی در عین نوگرایی مثال‌زدنی‌شان متأثر از معماری و مجسمه‌سازی ایرانی‌اند. نامی در چند دهه حضور مداوم در فرهنگ و هنر ایران علاوه بر نقاشی که عشق، زندگی و پیشه‌ی او بوده، کار تدریس و مدیریت فرهنگی نیز انجام داده که مجموعه‌ی این فعالیت‌ها موجب شده یادداشت‌ها و خاطرات او اسنادی قابل تامل از زیست فرهنگی شش دهه‌‌ی اخیر ایران باشند. کتاب «روزگار نو: خاطرات غلامحسین نامی» مانند یک اتوبیوگرافی است که نویسنده گویی خودش برابر خودش نشسته و به پرسش‌های مختلفی از زندگی‌، فعالیت‌های هنری و فرهنگی‌، دوستان و اطرافیان‌ و بسیاری از ابهامات در خصوص اتفاق‌ها و روابط خودش با دیگران و حتی زندگی‌های دیگرانی که او در جریان‌شان بوده، پاسخ داده است. «روزگار نو» را هم‌چون دفتر تازه‌ای از تاریخ شفاهی هنر ایران می‌توان در نظر آورد که با نثری شیرین و زنده، زندگی و تاریخ نقاشی را دربرگرفته که نامش در جرگه‌ی درخشان‌ترین نام‌های هنر نوی ایران قرار دارد.

درباره نویسنده کتاب روزگار نو خاطرات غلامحسین نامی:

غلامحسین نامی در سال ۱۳۱۵ شمسی در قم زاده شد. در ۱۳۴۳ با مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. در ۱۳۵۹ فوق لیسانس خود را از دانشگاه ویسکانسین گرفت.

نامی از ۱۳۴۳ تا ۱۳۶۵ در هنرستان هنرهای تجسمی، از ۱۳۴۸–۱۳۵۱در انستیتو تکنولوژی ونک، از ۱۳۴۷–۱۳۵۴ و از۱۳۶۶–۱۳۶۵ در دانشگاه الزهرا (سابقاً مدرسه عالی دختران)، از ۱۳۵۶–۱۳۵۲ در دانشکدهٔ هنرهای تزئینی «دانشگاه هنر فعلی»، از ۱۳۵۱–۱۳۶۶ در دانشکدهٔ معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران، از ۱۳۶۴–۱۳۷۱در مرکز آموزش هنر فرهنگسرای نیاوران، از۱۳۵۱–۱۳۶۶ در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس کرده‌است. غلامحسین نامی از مؤسسان گروه آزاد نقاشان و مجسمه سازان در سال ۱۳۵۳ است. اعضای این گروه عبارت بودند از: مرتضی ممیز- مارکو گریگوریان، غلامحسین نامی، فرامرز پیلآرام، مسعود عربشاهی، سیراک ملکنیان و عبدالرضا دریابیگی. او از بنیانگذاران انجمن هنرمندان نقاش ایران است و از ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۰ ریاست انجمن هنرمندان نقاش ایران را برعهده داشته‌است. غلامحسین نامی از اعضای هیئت مؤسس و عضو شورایعالی و مشاور عالی خانهٔ هنرمندان ایران است.

مشخصات کتاب روزگار نو خاطرات غلامحسین نامی:

نویسنده:غلامحسین نامی

قطع:وزیری

جلد:شومیز

نشر:نظر

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب تاریخ هنر ایران بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب روزگار نو:

خرید کتاب هنری از جمله کتاب روزگار نو با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.