خانه / انواع کتاب / کتاب هنری / تاریخ هنر ایران / هنر پیرااسلامی

هنر پیرااسلامی


کد محصول: ۱۴۹۴۱۷

قیمت: ۱۳,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786004362894
  • -
  • انتشارات علمی فرهنگی

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب هنر پیرااسلامی:

کتاب «هنر پیرا اسلامی» در واقع به تحلیل انتقادی گفتمان‌های مسلط در مطالعات هنر اسلامی پرداخته است و آن را به بحث گذاشته است. از جمله محدودیت‌ها و موانع پژوهشی در عرصه مطالعات هنر اسلامی، شیوه توصیف محور مستشرقین و نگرش‌ انتزاعی سنت‌گرایان است که تفکر‌ و مواضع پژوهشگران را به سمت سستی، خنثی‌شدگی و نگرش‌های کلی سوق می‌دهد و قدرت نقد و نگرش‌های اجتماعی و فرهنگی در این قلمرو مطالعاتی را از آنها سلب می‌کنند و با اسطوره‌ای جلوه دادن نظریه‌ها و نوشتارهای متعدد حِکمی و عرفانی و نیز گرایش‌های بنیاد‌گرایانه افراطی در هنر، فضایی را ایجاد کرده‌اند که گویی گفتمان هنر اسلامی از جمله قلمروهای نقدناپذیر است.

نویسنده با نگاهی انتقادی به تعاریف و رویکردهایی که چیستی هنر اسلامی را تبیین کرده‌اند، کوشش کرده است تا با آشکار ساختن سفسطه‌‌های تفسیری برخی از گفتمان‌ها، تصویر روشن‌تری از فرایند مطالعات نظری در عرصة هنر اسلامی ارایه دهد.

 

مشخصات کتاب هنر پیرااسلامی:

نویسنده:صادق

انتشارات:علمی فرهنگی

قطع:رقعی

جلد:شومیز

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون تاریخ هنر ایران بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب هنر پیرااسلامی:

خرید کتاب هنری از جمله کتاب هنر پیرااسلامی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.