خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / جامعه شناسی وعلوم اجتماعی / ما چگونه ما شدیم، ریشه‌یابی علل عقب‌ماندگی در ایران

ما چگونه ما شدیم، ریشه‌یابی علل عقب‌ماندگی در ایران



قیمت: ۳۶۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789649013350
  • صادق زیباکلام
  • نشر روزنه

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب ما چگونه ما شدیم:

"ما چگونه ما شدیم؟" اثری از صادق زیبا کلام از آن دسته کتب است که سعی دارد ریشه ها و دلایل و چگونگی عقب ماندگی ایران را توضیح دهد. در مقدمه کتاب، زیبا کلام اعلام کرده است که قصد دارد به یک سری "چرا" های مهم درباره ریشه های عقب ماندگی در ایران اشاره کند و به این سوالات پاسخ دهد:

"چرا شاهان ما ناصالح و فاسد بودند؟ چرا شاهان فرانسه یا انگلستان همه ی بدی و فساد نبودند؟ چرا افراد ما در دوره قاجار به سفارتخانه های خارجی وابسته بودند؟ چرا افراد انگلستان، روسیه یا فرانسه به سفارتخانه های خارجی وابسته نبودند؟" و بسیاری از "چرا" های دیگر... زیبا کلام در این کتاب سعی می کند با دوری از تئوری های رایج که اکثراً ریشه های کمونیستی و استعماری دارد، به اصالت موضوع عقب ماندگی ایران پردازد. او باور دارد که استعمار، عامل عقب ماندگی ایران نیست، بلکه نتیجه آن است؛ به این معنی که عقب ماندگی ایران باعث شده است که استعمار بتواند در آن فرصت پیدا کند و نفوذ کند: "سوال من این بود که چرا ایران اصلاً به کشوری عقب مانده تبدیل شده است تا بتواند تحت تأثیر استعمار قرار گیرد؟" نویسنده در ادامه کتاب به دلایل و عواملی که به طور کلی باعث عقب ماندگی شرق در مقابل غرب شده است پرداخته و دلایل مختلفی را برای آن ذکر می کند.

اگر به دنبال مطالعه تاریخ ایران با دیدگاهی درونی و جستجوی ریشه های مشکلات در داخل کشور هستید، این کتاب می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

درباره نویسنده این کتاب، صادق زیبا کلام:

صادق زیبا کلام، یک اندیشمند ایرانی با تجربه و دانش برجسته در حوزه علوم سیاسی است. او یک نویسنده و اصلاح‌طلب با انگیزه‌های آزادی‌خواهانه است و دکترای خود را از دانشگاه برادفورد کسب کرده است. او هم‌اکنون به عنوان استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران فعالیت می‌کند.

مشخصات کتاب ما چگونه ما شدیم:

نویسنده: صادق زیبا کلام

ناشر: روزنه

قطع: وزیری

نوع جلد: شومیز

تعداد صفحه: 480

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب جامعه شناسی و علوم اجتماعی بر روی لینک نارنجی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب ما چگونه ما شدیم:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب ما چگونه ما شدیم با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.