خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب شعر و ادبیات / عقل های هفتاد ساله

عقل های هفتاد ساله


کد محصول: ۱۴۸۴۶۱

قیمت: ۶۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786227241297
  • عزیز نسین
  • نشر چلچله

پشت جلد این کتاب آمده است

توضیحات درباره کتاب عقل های هفتاد ساله:

کتاب عقل های هفتاد ساله اثری از نویسنده طنزپرداز ترک، عزیز نسین است.

عقل‌ های هفتاد ساله هم مانند آثار دیگر عزیز نسین زبان طنز خود را دارد. طنزی که خاص و مخصوص او است. او با شیرینی به بیان حکایت‌های مختلف در باب پیران، پیر شدن و پیری می‌گوید و در این میانه، در همان حال که روایت خود را تعریف می‌کند، مسائل و مشکلات اجتماعی را بیان می‌کند.

این کتاب را به علاقه مندان کتاب های طنز پیشنهاد میکنم.

بخشی از کتاب:

این عزیز نسین هفتاد و چند ساله نیست که جای بهشت پیران را به ما نشان م یدهد، سیسرون – خطیب و سیاستمدار رومی – است که قبل از میلاد مسیح زیسته و رسال های در حق پیری و دوستی نوشته و ضمن اشاره به عوارض نیک و بد پیری، خوانندگان امروزی را به نگرش هوشیارانه در تمام مسائل به ویژه پیری هدایت میکند و آدرس بهشت پیران را در اختیار ما قرار میدهد. اولا سیسرون قبول دارد که پیران علاقهمند هستند بیشتر از خودشان – یعنی گذشته‌شان بگویند و باید هم بگویند و هیچ چاره‌ای برایش متصور نیست. اما حرف خود را ضمن حرف همشهریان خود میزند و میگوید:«ما رومیان به سالخوردگان سلام و ادب میکنیم و آنان را در راه از خود جلو می‌اندازیم و تا دم در به مشایعت میرویم. در هر کشوری احترام به پیران، متناسب با مقدار تربیت و فضائل اخلاقی آن مردم است. 

درباره نویسنده این کتاب، عزیز نسین:

مَحمَت نُصرَت معروف به عَزیز نَسین (۲۰ دسامبر ۱۹۱۵- ۶ ژوئیه ۱۹۹۵) نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل ترکیه بود.پس از خدمت افسری حرفه‌ای، نسین سردبیری شماری گاهنامه طنز را عهده‌دار شد. دیدگاه‌های سیاسی او منجر به چند بار به زندان رفتن شد. بسیاری از آثار نسین به هجو دیوان‌سالاری و نابرابری‌های اقتصادی در جامعهٔ وقت ترکیه اختصاص دارند. آثار او به بیش از ۳۰ زبان گوناگون ترجمه شده‌اند. بسیاری از داستان‌های کوتاه او را ثمین باغچه‌بان، احمد شاملو، رضا همراه و صمد بهرنگی به فارسی ترجمه کرده‌اند. عزیز نام پدرش بود و او این نام را به عنوان نام مستعار خود انتخاب کرد. همچنین نسین در زبان ترکی به معنای تو چه کاره ای یا تو چه هستی است.

مشخصات کلی کتاب:

نویسنده: عزیز نسین

مترجم: غلامحسین فرهود

انتشارات: چلچله

موضوع: شعر و ادبیات 

تعداد صفحات: 172

نوع جلد: شومیز

قطع: رقعی

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب ادبیات و شعر فارسی بر روی لینک نارنجی کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتاب هایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب عقل های هفتاد ساله:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب عقل های هفتاد ساله با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.