خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب شعر و ادبیات / شیوه‌های نقد ادبی

شیوه‌های نقد ادبی



قیمت: ۱۷۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789644043123
  • دیوید دیچز
  • علمی

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب شیوه های نقد ادبی:

کتاب شیوه های نقد ادبی نوشته ی دکتر دیوید دیچز بررسی روشهای مختلفی است که ادبیات از گذشته یعنی از زمان افلاطون تا کنون یعنی دوران مدرن تبیین و ارزیابی شده است. در بخش اول این کتاب دکتر دیچز مبانی فلسفی انتقاد را بررسی می کند. او همچنین در این بخش آرای منتقدان مختلف در پاسخ به این سوال «ماهیت ادبیات تخیلی چیست؛ فایده و ارزش آن کدام است؟» را بررسی می کند.او پاسخ های هر کدام از منتقدین به این سوال را بازگو کرده و تحلیل می کند. سپس به بررسی جنبه های انتقاد عملی می پردازد. در بخش آخر یعنی بخش سوم این کتاب، دیچز رابطه بین انتقاد و سایر حوزه های یادگیری مرتبط با یکدیگر را کاوش می کند. یعنی زمینه هایی از تحقیق که یک منتقد ادبی را به حوزه های دیگری از پژوهش مرتبط می کند.

دیوید دیچز یک مورخ ادبی اسکاتلندی و منتقد ادبی ، محقق و نویسنده اسکاتلندی بود. وی به طور گسترده در زمینه ادبیات انگلیسی ، ادبیات اسکاتلندی و فرهنگ اسکاتلندی مطالبی نوشته است.

درباره نویسنده این کتاب، دیوید دیچز:

دیوید دیچز (2 سپتامبر 1912 - 15 ژوئیه 2005) یک مورخ ادبیات و منتقد ادبی اسکاتلندی، محقق و نویسنده بود. وی در مورد ادبیات انگلیسی، ادبیات اسکاتلندی و فرهنگ اسکاتلندی به صورت گسترده نوشته است. او در ساندرلند، در خانواده ای یهودی با سابقه لیتوانیایی به دنیا آمد - موضوع خاطرات خود در سال 1956 با عنوان "دو جهان: یک کودکی یهودی ادینبورگ". وی در حالی که هنوز کودکی خردسال بود، در اواخر جنگ جهانی اول به ادینبورگ نقل مکان کرد، جایی که پدرش، دکتر سالیس دایچ، خاخام جامعه یهودی ادینبورگ بود و بنیانگذار شعبه این شهر بنیه بریت بود. او در کالج جورج واتسون تحصیل کرد و بورس تحصیلی را به دانشگاه ادینبورگ بدست آورد و در آنجا جایزه الیوت را گرفت. او به آکسفورد رفت و در آنجا به عنوان نمایشگاه التون انتخاب شد و در سال 1936 به عنوان عضو کالج Balliol انتخاب شد.

مشخصات کتاب شیوه های نقد ادبی:

نویسنده: دیوید دیچز

مترجم: غلامحسین یوسفی

ناشر: علمی

قطع: وزیری

نوع جلد: زرکوب

تعداد صفحه: 637

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب ادبیات و شعر فارسی بر روی لینک نارنجی کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتاب هایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب شیوه های نقد ادبی:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب شیوه های نقد ادبی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.