خانه / انواع کتاب / کتاب هنری / گرافیک و نقاشی / نقشهای هندسی در هنر اسلامی

نقشهای هندسی در هنر اسلامی


کد محصول: ۴۶۶۴۶

قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789641216995
  • عصام‌السعید و عایشه پارمان
  • نشر سروش

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب نقشهای هندسی در هنر اسلامی:

این کتاب پژوهشی است درباره چگونگی پی‌‌‌بردن انسان به «اندازه‌‌‌ها» و تصور کلی شکل‌‌‌های هندسی ترکیبی، و فرایند به کارگیری آن‌‌‌ها در رشته‌‌‌های گوناگون هنر اسلامی بیشتر رشته‌‌‌های هنر اسلامی، از چین گرفته تا اسپانیا، با وجود کثرت مصالح و گوناگونی شکل‌‌‌ها و سبک‌‌‌ها، از نظر فکری و ترکیب اشکال به هم پیوسته و واحدند. در این کتاب، با مقدمات هندسی پایه و با تحلیل 54 عکس از آثار معماری، نقش ظروف، هنر بافت، هنر خط و غیره، و نیز تعداد بسیاری طرح و شکل استخراج شده از این آثار، بیان می‌‌‌شود که چگونه پیش از پیدایش دستگاه عددی دهدهی در سدۀ هشتم میلادی، هندسه وسیله اندازه‌‌‌گیری و ترکیب شکل‌‌‌ها بود و چگونه طرح‌‌‌های متنوع و پیچیده با استفاده از پرگار و دایره ابداع می‌‌‌شد. شگفت آن‌‌‌که، از طریق برداشت هندسی در قالب طرح‌‌‌ها، و اجرای منظم هنرهای تزئینی و خوشنویسی و معماری بود که ترکیب الحان موسیقی و اوزان شعر هماهنگ شد. نحوه بهره‌‌‌گیری از شیوه‌‌‌های هندسی، هنرمندان اسلامی را قادر ساخت تا در میدان هنری گسترده‌‌‌ای به سهولت و با روشی درست و بی‌‌‌برخورد با دستگاه اعداد به کار بپردازند. برجستگی خدمات علمی میراث اسلامی کمابیش شناخته شده، اما یافته‌‌‌های شگرف هنرمندان مسلمان در زمینه هنر و طراحی بسیار کمتر از حد در خور آن‌‌‌ها ارزیابی و مطرح شده اند.

مشخصات کتاب نقشهای هندسی در هنر اسلامی:

نویسنده:عصام السعید ، عایشه پارمان

مترجم:مسعود رجب نیا

نشر سروش

قطع رحلی

جلد شومیز

428 گرم

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب گرافیک و نقاشی بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب نقشهای هندسی در هنر اسلامی:

خرید کتاب هنری از جمله کتاب نقشهای هندسی درهنر اسلامی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.