خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب روانشناسی و موفقیت / قله‌ها و دره‌ها: راهی برای مدیریت لحظه‌های خوب و بد زندگی و دستیابی به آن چه می‌خواهید

قله‌ها و دره‌ها: راهی برای مدیریت لحظه‌های خوب و بد زندگی و دستیابی به آن چه می‌خواهید



قیمت: ۷۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786001198762
  • اسپنسر جانسون
  • نشر قطره

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب قله ها و دره ها:

کتاب قله ها و دره ها یکی از بهترین کتاب‌های مدیریت زندگی و رشد و توسعه فردی است که به ما این امکان و اجازه را می‌دهد که از تمامی لحظات خوب و بد زندگی خودمان نهایت استفاده را ببریم. اسپنسر جانسون در کتاب قله‌ها و دره‌ها (Peaks and Valleys ) می‌کوشد یک داستان از مردی جوان و یک پیرمرد را روایت کند و در این داستان به توصیف ناگواری‌ها (دره‌ها) و روزهای خوب (قله‌ها) بپردازد. در واقع این کتاب به ما می‌گوید لحظات خوب و بد در زندگی همه وجود دارد. پس وجود چنین لحظاتی مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد واکنشی است که ما به این لحظات نشان می‌دهیم.

 نویسنده در مقدمه‌ی کتاب  قله ها و دره ها می‌نویسد: « من معتقدم که این مسائل و مشکلات نیستند که بزرگ و یا کوچک‌اند بلکه این انسان‌ها هستند که بزرگ و یا کوچک‌اند. گاهی گفته می‌شود که در دنیای بیرون انسان‌ها مشکلی وجود ندارد. این انسان‌های ناکام هستند که در ذهن خود همه چیز را مشکل می‌بینند و احساس ناتوانی ‌می‌کنند. اگر این اصل را به‌عنوان یک پدیده‌ی نسبی بپذیریم در آن صورت قله‌ها و دره‌ها در زندگی انسان‌ها معنای دیگری پیدا می‌کند و به نظر می‌رسد در بسیاری از مواقع قله‌ها و دره‌ها در ذهن آدمیان شکل می‌گیرند و در دنیای واقعیت‌ها مصداق پیدا می‌کنند.»

توضیحات راجع به کتاب قله ها و دره ها:

در کتاب قله ها و دره ها یک ایده اصلی مطرح و به تدریج به آن ایده بال و پر داده می‌شود. در واقع حرف حساب کتاب مورد بحث این است که هر کسی در زندگی خود فراز و فرودهایی دارد. قرار نیست که ما در تمام روزهای زندگی خودمان، خوش و خرُم باشیم. مهم‌ترین چیزی که انسان‌ها را از یکدیگر متفاوت و متمایز می‌کند، شیوه برخورد و واکنش آن‌ها به خوش‌ها و ناخوشی‌ها است. 

باید بدانیم که قرار نیست تمام روزهای زندگی ما اسراسرآمیز باشد. این کتاب به ما می‌گوید که بعضی روزها باید متفاوت باشد تا زندگی برای ما حس جدید و نو بودن داشته باشد. 

یکی از درس‌های مهمی که اسپنسر جانسون در کتاب قله‌ها و دره‌ها به ما می‌دهد، شیوه ماندن طولانی‌تر روی قله است. او از مخاطب خودش می‌خواهد که از لحظات خوبی که روی قله دارد، لذت ببرد و شکرگزار این لحظات ارزشمند باشد. در صورتی که تمایل دارید روی قله بمانید باید لحظاتی که روی قله هستید را عاقلانه با هوشمندی مدیریت کنیم.

برای مدیریت لحظه‌های خوب و بد، باید سعی کنیم که صمیمیت و رابطه خوب خودمان را با واقعیت حفظ کنیم. بسیاری از مشکلاتی که انسان‌ها در جهان امروز با آن روبرو می‌شوند، به خاطر عدم پذیرش واقعیت است. عدم پذیرش واقعیت باعث می‌شود که از دره رهایی نیابیم و به سمت قله حرکت نکنیم. از زمانی که واقعیت را می‌پذیریم و قبول می‌کنیم که اکنون در دره قرار داریم، رشد و پیشرفت و حرکت ما به سمت قله شروع می‌شود.

برشی از کتاب قله ها و دره ها:

روزی روزگاری، مرد جوان و باهوشی در دره ای زندگی می کرد. او اندوهگین بود؛ بنابراین تصمیم گرفت به ملاقات پیرمردی برود که در قله زندگی می کرد. او وقتی جوان تر بود، در دره خوشبخت بود. در چمن ها بازی و در رودخانه شنا می کرد. آن دره، تنها مکانی بود که می شناخت و  تصور می کرد تمام عمرش را آن جا خواهد بود. در دره بعضی روزها ابری و بعضی روزها آفتابی بود؛ همه ی روزهای زندگی اش شبیه به هم بود و این، به او احساس آرامش می داد.

با این حال، وقتی بزرگ تر شد، چیزهایی را در دره دید که به نظرش نادرست می آمد. او سردرگم و متعجب بود که چرا قبلاً آن ها را در دره اش ندیده است. با گذشت زمان، نارضایتی و اندوه مرد جوان نیز بیش تر می شد، هرچند دلیلش را نمی دانست. تلاش کرده بود در دره اش کارهای مختلفی انجام دهد، ولی هیچ یک از آن ها او را خوشحال و راضی نمی کرد.

در یکی از شغل هایی که انتخاب کرده بود، به نظر می رسید رئیسش او را به دلیل کارهای اشتباهش سرزنشش می کند و به کارهای درستش توجهی نشان نمی دهد. در شغلی دیگر، او یکی از بسیار کارمندانی بود که به نظر می رسید مهم نیست کارش را خوب انجام دهد یا نه. نقش او اهمیتی نداشت، حتی برای خودش.

روزی گمان کرد سرانجام به خواسته اش دست یافته است. سخت تلاش می کرد و تشویق می شد. با همکارانِ خوبی کار می کرد و افزایش تولیدات شرکت، باعث غرورشان شده بود. او خوب کار و پیشرفت می کرد و ریاستِ بخشی از شرکت را به عهده گرفت. متاسفانه بعد از مدتی احساس کرد در شغلش امنیتی وجود ندارد. در پی هر ناامیدی، ناامیدی دیگری به سراغش می آمد. احساس می کرد دوستانش وضعیت او را درک نمی کنند و خانواده اش به او می گفتند این مرحله ی گذراست و آن را پشت سر خواهد گذاشت. مرد جوان از خود می پرسید، آیا ممکن است در مکان دیگری به خواسته اش دست یابد؟ 

مشخصات کلی کتاب قله ها و دره ها:

نویسنده:اسپنسر جانسون

انتشارات:قطره

قطع:رقعی 

نوع جلد:شومیز

تعداد صفحه:116

موضوع:روانشناسی کسب و کار

قیممت و خرید کتاب قله ها و دره ها:

خرید آنلاین کتاب قله ها و دره ها با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.