خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب شعر و ادبیات / برابر واژه های فارسی کلامی فلسفی در آثار منثور ناصر خسرو

برابر واژه های فارسی کلامی فلسفی در آثار منثور ناصر خسرو


کد محصول: ۱۴۷۹۰۹

قیمت: ۷۸,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789644015953
  • فاطمه حیدری
  • نشر زوار

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب برابر واژه های فارسی کلامی فلسفی در آثار منثور ناصر خسرو:

( ابو معین ناصر بن حارث قبادیانی بلخی ) معروف به ( ناصر خسرو ) از شاعران بزرگ فارسی زبان، فیلسوف، حکیم و از مبلغان مذهب اسماعیلی بود. وی در قبادیان از نواحی بلخ چشم به جهان گشود و در یمگان از نواحی بدخشان چشم بر جهان فرو بست.

دانشمندان علم منطق، علم حصولی را به دو بخش تصورات ( تعریفات ) و تصدیقات ( استدلالات ) تقسیم کرده اند. کار دانش منطق، تبیین روش رسیدن به تصورات مجهول در باب تصور و رسیدن به تصدیقات مجهول در باب تصدیقات است.

ناصر خسرو علم را کسب کردنی و دانا را کسی می شمارد که چیزی را به حقیقت آن تصور کند. حکیم بلخ، دانش را مجموعه ای از آگاهی هایی می داند که از لحاظ منطقی و عقلانی قابل توضیح باشند. وی حد علم را تصور چیز چنان که آن چیز است، می داند و کسی را جز چنان تصور کند که هست جاهل می شمارد. علم از منظر او عینی است از آن رو که تصور نفس است درباره چیزها آن گونه که هستند و...

مشخصات کتاب برابر واژه های فارسی کلامی فلسفی در آثار منثور ناصر خسرو:

نویسنده: فاطمه حیدری

ناشر: زوار

قطع: وزیری

نوع جلد: شومیز

تعداد صفحه: 260

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب ادبیات و شعر فارسی بر روی لینک نارنجی کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتاب هایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب برابر واژه های فارسی کلامی فلسفی در آثار منثور ناصر خسرو:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب برابر واژه های فارسی کلامی فلسفی در آثار منثور ناصر خسرو با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.