خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب سرگذشتنامه / خاطرات محمدعلی فروغی به همراه یادداشت های روزانه

خاطرات محمدعلی فروغی به همراه یادداشت های روزانه


کد محصول: ۱۲۵۰۸۳

قیمت: ۱,۳۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789643728441
  • محمد افشین وفایی
  • نشر سخن

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب خاطرات محمد علی فروغی به همراه یادداشت های روزانه:

کتاب حاضراز سه بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول، که خاطرات محمدعلی فروغی است، رساله مستقلی است که فروغی احتمالا در واپسین سال زندگی درباره خاندان، پدر و احوال خود نوشته و خصوصا اوضاع سیاسی و اجتماعی ایران را در عهد ناصری به خوبی شرح داده است، اما متاسفانه مهلت نیافته تا آن را به پایان برساند. بخش دوم یادداشت های روزانه اوست که از 15 سال پراکنده میان سال های 1293 تا 1320 که گاه به تفصیل و گاه به اجمال وقایع را روز به روز، حتی در سخت ترین شرایط سیاسی به رشته تحریر درآورده است. بخش سوم، که تحت عنوان پیوست ها آمده، بیشتر مشروح ملاقات های او با سران کشورهای دیگر، گزارشی از امور شواری جامعه ملل و چند نامه است. این مجموعه به درخواست ایرج افشار و به همت محمدافشین وفایی و پژمان فیروز بخش گردآوری شده و توسط انتشارات سخن به چاپ رسیده است. این کتاب دربردارنده مجموعه خاطرات محمدعلی فروغی و جزئیاتی از فعالیت های فرهنگی و سیاسی اش می باشد؛ اثری شکل گرفته بر مبنای دفترچه خاطرات فروغی که سال ها پس از مرگ وی به شکلی غافل گیر کننده و غیر قابل پیش بینی نصیب کتابخانه مجلس شورای اسلامی شد و به دنبال آن و با تلاش های، ایرج افشار، نوشته ها و رسالات دیگری از ذکاءالملک به دست آمد.

درباره نویسنده کتاب خاطرات محمد علی فروغی:

محمدعلی فروغی دردشتی (زادهٔ ۱۲۵۴ خورشیدی در تهران – درگذشتهٔ ۵ آذر ۱۳۲۱ در تهران) ملقب به ذُکاءالمُلک، ملی‌گرا، تجددخواه، روشن‌فکر، مترجم، ادیب و سخن‌شناس، فیلسوف، تاریخ‌دان، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی اصلاح طلب، دیپلمات، نمایندهٔ مجلس، وزیر و نخست‌وزیر ایران بود. نخستین کتاب دربارهٔ فلسفه غرب (سیر حکمت در اروپا) به دست او نوشته شد. فروغی همچنین کتاب کلیات سعدی را تصحیح کرد و فرهنگستان ایران را تأسیس نمود. وی در کنگرهٔ هزاره فردوسی نیز شرکت داشت. علاوه بر این‌ها، فروغی آثار متعددی دربارهٔ تاریخ (به ویژه تاریخ ایران باستان) به رشته تحریر درآورده است.

محمدعلی فروغی از فعالان و مبارزان مهم انقلاب مشروطه ایران بود. وی در دوران پس از جنگ جهانی اول، عضو هیئت اعزامی ایران به کنفرانس صلح پاریس (۱۹۱۹) و جامعهٔ ملل بود. وی چند بار وزیر، دو بار نمایندهٔ مجلس شورای ملی و یک بار رئیس دیوان عالی تمیز (دیوان کشور) شد.

بخشی از متن کتاب خاطرات محمد علی فروغی:

 صبح قدری کار کردیم. مشاور الممالک به طهران تلگراف کرد که در کارها تعجیل کرده و زودتر دستور را بدهید که وقت می گذرد. بعد از نهار و چای با وزیرمختار و میرزاحسین خان رفتیم منزل زن رئیس جمهور امریکا اسم خودمان را ثبت کردیم که بعدها از ما پذیرایی کنند.

 

صبح مشغول کارهای متعارفی بودیم. سرنهار صحبت از شعاع السلطنه شد و اینکه در چه حال است. گفتم سابقا خیلی روس پرست و ضدانگلیس بود. اما چون تمام غرضش منافع شخصی و حفظ املاک ست حالا باید انگلیس پرست شده باشد.

مشخصات کتاب خاطرات محمد علی فروغی به همراه یادداشت های روزانه:

نشر سخن

قطع وزیری

جلد گالینگور

1060 صفحه

نویسنده:محمد علی فروغی

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب زندگینامه بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب خاطرات محمد علی فروغی:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب خاطرات محمد علی فروغی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.