خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب شعر و ادبیات / هر سال تو دلدار منی

هر سال تو دلدار منی


کد محصول: ۱۴۶۳۲۰

قیمت: ۷۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786008127543
  • نزار قبانی
  • نشر تمدن علمی

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب هر سال تو دلدار منی:

هر سال تو دلدار منی

و هر سال من دلدار توام.

می دانم

بیش از آنچه باید آرزومی کنم

و بیش از آنچه که اجازه داده شده

رویا پردازی می کنم

اما چه کسی حق دارد

به خاطر رویاهایم مرا مواخذه کند؟

درباره نویسنده این کتاب، نزار قبانی:

نزار قبانی (۱۹۲۳ دمشق ـ ۱۹۹۸ لندن) شاعری است که با شعرهای عاشقانه‌اش مشهور است؛ زن و عشق موضوع اصلی شعر قبانی‌اند. شعرهایش را خوانندگانی مانند ام کلثوم، عبد الحلیم حافظ و نجاة الصغیرة(مصر)، فیروز و ماجده الرومی (لبنان)، کاظم الساهر(عراق) خوانده‌اند. او در دنیای عرب از شهرتی بی‌همتا برخوردار است. شعر او به اکثر زبان‌های دنیا ترجمه شده‌است و خوانندگانی بی‌شمار دارد. وی متولد دمشق بود. «نزار قبانی سرودن شعر را از شانزده‌سالگی آغاز کرد. در ۱۹۴۴از دانشکدهٔ حقوق در دمشق فارغ‌التحصیل و در وزارت خارجهٔ سوریه به کار مشغول شد؛ در شهرهای: قاهره، لندن، بیروت و مادرید خدمت کرد و پس از وحدت مصر و سوریه سفیر این جمهوری متحده در چین شد. در ۱۹۶۶ کار دیپلماسی را رها کرد و فقط به شعر پرداخت. با شکست و عقب‌نشینی اعراب در مسئلهٔ فلسطین، از شعر عاشقانه به شعر سیاسی و شعر مقاومت روی‌آورد. خودکشی خواهرش در ناکامی عاشقانه(۱۹۳۸)، مرگ پسر نوجوانش به بیماری قلبی، کشته‌شدن همسرش بلقیس‌الراوی در بمب‌گذاری سفارت عراق(۱۹۸۱در بیروت)، بر شعرش اثر گذاشت.»

مشخصات کتاب هر سال تو دلدار منی:

نویسنده: نزار قبانی

مترجم: محمد عتمری تبار

ناشر: تمدن علمی

قطع: رقعی

نوع جلد: شومیز

تعداد صفحه: 216

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب ادبیات و شعر فارسی بر روی لینک نارنجی کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتاب هایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب هر سال تو دلدار منی:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب هر سال تو دلدار منی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.