خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب شعر و ادبیات / یا مرگ یا تجدد (دفتری در شعر و ادب مشروطه)

یا مرگ یا تجدد (دفتری در شعر و ادب مشروطه)


کد محصول: ۱۶۵۱۲

قیمت: ۸۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789647514286
  • ماشاالله آجودانی
  • نشر اختران

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب یا مرگ یا تجدد:

ماشاءالله آجودانی در 1329 شمسی در آمل متولد شده است. تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه تهران به پایان برده از این دانشگاه دکترای زبان و ادبیات فارسی دریافت کرده است. نزدیک به هفت سال به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مربی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات وعلوم انسانی آن دانشگاه به تدریس متون ادبیات فارسی اشتغال داشته است. در بهمن 1365 شمسی (ژانویه 1987 میلادی) به لندن رفته و در این شهر با زنده یاد منوچهر محجوبی مدیر مسئول و ناشر مجله فصل کتاب، در انتشار آن مجله همکاری کرد و از همان آغاز سردبیری آن مجله را به عهده گرفت. از این مجله 13 شماره در لندن انتشار یافته است. نخستین کتاب او با عنوان: «مشروطه ایرانی و پیش زمینه های نظریه ولایت فقیه» در نقد و بررسی تاری مشروطه و تاریخ نگاری این دوره، در سال 1376 (1997 میلادی) در لندن منتشر شده است. تاکنون بیش از پنجاه مقاله و یادداشت از او در نشریات مختلف ایران و خارج از ایران منتشر گردیده است. «ایران، ناسیونالیسم و تجدد» عنوان آخرین کتابی است که در دست نگارش دارد و در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

درباره نویسنده این کتاب، ماشاالله آجودانی:

ماشاءالله آجودانی (زادهٔ ۱۳۲۹ در آمل) نویسنده و تاریخ‌دان ایرانی مقیم انگلستان است. ماشاءالله آجودانی در سال ۱۳۲۹ در آمل متولد شده‌ است. وی از پژوهش گران تاریخ معاصر ایران است. تحصیلات دانشگاهی وی در دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات فارسی بوده و دکترای خود را نیز از همین دانشگاه با نگارش رسالهٔ دکتری با نام «بررسی تحلیل و انتقادی شعر مشروطه» زیر نظر دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی در سال ۱۳۶۵ دریافت کرده‌است. نزدیک هفت سال عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مربی گروه زبان و ادبیات فارسی بوده‌است. در بهمن ۱۳۵۶ (ژانویه ۱۹۷۸) به لندن رفته و در این شهر با منوچهر محجوبی مدیر مسئول و ناشر مجله فصل کتاب در انتشار آن مجله همکاری کرد و از همان آغاز سردبیری آن مجله را به عهده گرفت. از سال ۱۳۶۵ در لندن زندگی می‌کند و هم‌اکنون رئیس کتابخانه مطالعات ایرانی در لندن است.

از آثار مهم او می‌توان به مشروطه ایرانی و یا مرگ یا تجدد اشاره کرد. کتابخانه مطالعات ایرانی لندن نیز از مؤسساتی است که او بنیاد گذارده و به اداره آن می‌پردازد.

مشخصات کتاب یا مرگ یا تجدد:

نویسنده: ماشاالله آجودانی

ناشر: اختران

قطع: رقعی

نوع جلد: شومیز

تعداد صفحه: 301

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب ادبیات و شعر فارسی بر روی لینک نارنجی کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتاب هایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب یا مرگ یا تجدد:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب یا مرگ یا تجدد با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.