خانه / انواع کتاب / کتاب هنری / عکاسی / گرایش های عکاسی (ایسم ها)

گرایش های عکاسی (ایسم ها)


کد محصول: ۱۴۶۱۰۵

قیمت: ۱۲۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786226025232
  • -
  • نشر آبان

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب های گرایش های عکاسی:

گرایش‌ های عکاسی، مجموعۀ «…ایسم ها» درآمدی تاریخی بر مکاتب و جنبش‌های چندین شاخه از فعالیت‌های فرهنگی – هنری بشر است. در متن هر بخش ضمن معرفی و بررسی مکاتب و جنبش‌ها، افراد و آثار مهم و تأثیرگذار، مفاهیم و واژگان کلیدی، دقیق و بدون حاشیه معرفی و تشریح شده است. کنار متن اصلی، علاوه بر معرفی منابع ضروری برای مطالعۀ بیشتر، مکاتب و جنبش‌های همسو، مکمل و مخالف به منظور جست‌وجوی جامع‌تر معرفی شده است. در کتاب گرایش‌ های عکاسی تلاش شده به‌گونه‌ای مفید و موجز، عمدۀ گرایش‌هایی که از اولین روزهای پیدایش عکاسی تا اواخر دهۀ دوم قرن بیستم (حدود دویست سال) در عکاسی نقش ایفا کرده‌اند، معرفی و بررسی شود. وجود بخش‌های تکمیلی کتاب، به‌خصوص بخش افراد کلیدی و کارهای دیگر، سبب شده با متنی روبه‌رو باشیم که قابلیت گسترش داشته و برای مخاطب خود زمینۀ جست‌وجو و بررسی کارهای بیشتر و آشنایی عمیق‌تر با گرایش مورد نظر را میسر سازد. نظم و نوع دسته‌بندی متعارف کتاب نیز سبب می‌شود که مخاطب بتواند ردّ و اثر گرایش‌ها و جنبش‌های گوناگون عکاسی را در هنرهای دیگر پی‌گرفته، در یک بستر تاریخی با هم مقایسه کند. این امکان، دیدی جامع نسبت به تاریخ هنر و در دل آن تاریخ عکاسی را میسر کرده، درک تأثیرات و تأثرات افراد، آثار، گرایش‌ها و جنبش‌ها را بر هم ممکن می‌کند.

بخشی از متن کتاب گرایش های عکاسی:

نیپس، علاقه مند به لیتوگرافی، در جست وجوی تکنیکی بود تا نقص مهارتش به عنوان یک گراورساز را جبران کند. در سال ۱۸۱۶ با قرار دادن کاغذ حساس شده پشت یک کمرا آبسکورا، یک وسیله اپتیکال که تصویر به دست می دهد، به آزمایش پرداخت. او با دریافتن اینکه هنگامی که نور به کاغذ برخورد می کند، کاغذ تیره می شود، اثر نگاتیورمنفی را خلق کرد. اما نتایج صرفا موقتی بود: کاغذ در نور روز به طور کامل سیاه می شد. شش سال بعد، نیپس کشف کرد که قرار دادن محلول قیر ویهودیه ، الکلی معدنی، بر روی کاغذ تصویر را برای همیشه ثابت می کند، این الکل در تماس با نور سفت شده و استفاده رایجی در لیتوگرافی دارد. او این اختراع را هلیوگرافی نامید، به معنی «طراحی نوری»، از روی هلیوس" واژه یونانی برای خورشید. بازتولید او، به وسیله قرار گرفتن گراور پاپ پیوس هفتم در تماس مستقیم با کاغذ حساس شده ساخته شد، این به عنوان اولین ساخته حاصل از فرایند عکاسانه محسوب میشود.

مشخصات کتاب گرایش های عکاسی:

نشر:آبان

نویسنده:اما لوئیس

قطع:رقعی

جلد:شومیز

مترجم:مینا سی سی

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب عکاسی بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب گرایش های عکاسی:

خرید کتاب هنری از جمله کتاب گرایش های عکاسی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.