خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب فلسفه و عرفان / تجربه و هنر زندگی1(کمونیسم رفت ما ماندیم و حتی خندیدیم)

تجربه و هنر زندگی۱(کمونیسم رفت ما ماندیم و حتی خندیدیم)



قیمت: ۱۹۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786009407217
  • اسلاونکا دراکولیچ
  • نشر گمان

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب کمونیسم رفت ما ماندیم و حتی خندیدیم:

در اثری که در دست دارید، نگاهی تازه و بسیار مهم به تاریخ زنان در دهه 90 میلادی ارائه می‌شود، جایی که استادانه از زبان اسلاونکا دراکولیچ، جهان زنان زیر چتر مارکسیسم در کشور یوگسلاوی پیشین به تصویر کشیده شده است. این نویسنده و خبرنگار، با نگاهی همراه با طنز و همدردی، داستان‌هایی شخصی و همچنین داستان‌هایی از زنان دیگر اروپای شرقی را که در دوران کمونیستی پشت پرده‌ی آهنین به سر می‌بردند، بازگو می‌کند. نوشته‌هایش چونان نقاشی‌هایی واقع‌گرایانه، علاوه بر برملا کردن تزئینات سطحی، به عمق فاجعه‌ای که از ایدئولوژی‌های حاکم بر سر زنان آمده بود می‌پردازد. شاید دیوار برلین فرو ریخته باشد، اما ایدئولوژی‌های پشت آن همچنان در ذهن و روح باقی می‌مانند و نقش می‌بندند. کتاب تمرکز خاصی بر این ایده دارد که چگونه اشیاء مادی به نوعی نمادی از هویت، زنانگی و فردیت دراکولیچ بدل شده‌اند، و اینکه چطور زندگی در چنین نظامی، زنان را از دسترسی به حتی ساده‌ترین وسایلی که به آن‌ها احساس زنانه بودن می‌دهد، محروم ساخته است. او در سطور کتاب خود به اکتشافات خود می‌پردازد و بازگو می‌کند که چگونه در سفرهایش شاهد تشابه‌ها و تفاوت‌های زندگی زنان در کشورهای مختلف بوده است، چطور او با زنان در آشپزخانه‌هایشان نشست و گفتگو کرد و دریافت که نگاه آن‌ها به زندگی، بر خلاف مردان، از زاویه‌ای پایین‌تر و به زعمی ساده‌تر است.

درباره نویسنده این کتاب، اسلاونکا دراکولیچ:

اسلاونکا دراکولیچ، نویسنده و روزنامه‌نگار کروات، متولد ۴ جولای ۱۹۴۹ در رییکا، کرواسی است. او در زاگرب در رشته‌های ادبیات تطبیقی و جامعه‌شناسی تحصیل کرده و برای نشریات معتبر اروپایی و بین‌المللی مقاله نوشته است. دراکولیچ در دهه ۱۹۹۰ به دلیل مسائل سیاسی به سوئد مهاجرت کرد و اکنون در استکهلم و زاگرب زندگی می‌کند.

مشخصات کتاب کمونیسم رفت ما ماندیم و حتی خندیدیم:

نویسنده: اسلاونکا دراکولیچ

مترجم: رویا رضوانی

ناشر: گمان

قطع: پالتویی

نوع جلد: شومیز

تعداد صفحه: 288

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب فلسفه و عرفان بر روی لینک نارنجی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب کمونیسم رفت ما ماندیم و حتی خندیدیم:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب کمونیسم رفت ما ماندیم و خندیدیم با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.