خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب شعر و ادبیات / پنج اقلیم حضور

پنج اقلیم حضور


کد محصول: ۴۳۴۶۲

قیمت: ۱۲۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786001050787
  • داریوش شایگان
  • نشر فرهنگ معاصر

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب پنج اقلیم حضور:

"پنج اقلیم حضور" کتابی است به قلم "داریوش شایگان" که در آن "بحثی درباره شاعرانگی ایرانیان" مطرح می‌کند. "داریوش شایگان" در "پنج اقلیم حضور"، شعر ایران را از نظرگاه معنوی و فکری در آثار پنج شاعر ایرانی: سعدی، حافظ فردوسی، خیام و مولوی، مورد بررسی قرار می دهد تا شعر ایرانی را بهتر به علاقمندان آن بشناساند. وی در پیشگفتار این اثر مدعی است که ایرانیان از میان صدها شاعری که نامشان در تاریخ ادبیات ایران به چشم می‌خورد، این پنج شاعر را به عنوان بالاترین نمونه از بینش شاعرانه خود انتخاب کرده اند.

جایگاه ممتاز این شاعران در فلسفه ایرانی صرفا ناشی از ویژگی‌های بارز شعر آنها نیست. این پنج شاعر نماد تبلور جریان گسترده ای از نسب فکری است که سبک و زمینه منحصر به فردی را در نمایندگی از جهان شناسی منحصر به فرد خود اتخاذ می کند.

خیام نماد نوعی تضاد در نبوغ ایرانی است که طی آن جریانهای متضادی همچون شک و ایمان، تعبد و سرکشی و دم و ابدیت با یکدیگر روبرو می شوند. فردوسی مظهر اسطوره و حماسه است و مولانا جلال الدین محمد بلخی، اوج تکامل انسان در سنتی عرفانی را به تصویر می‌کشد که ریشه‌ی آن با عبور از تفکرات بایزید بسطامی و حلاج، به سنایی و عطار می‌رسد. در "پنج اقلیم حضور"، سعدی نماد آداب اجتماعی ایرانی در آرمانی‌ترین حالت خود است و حافظ ترجمان رمز و راز ادب فارسی است که حد تعادل را میان صورت و معنی برقرار کرده است. "داریوش شایگان" ویژگی های تاریخی، اجتماعی، فلسفی و عرفانی را در شعر این پنج شاعر و همچنین راز ماندگاری آنها نزد ایرانیان را در کتاب "پنج اقلیم حضور" بررسی کرده است که خوانشی روان، دلپذیر و جامع را فراهم آورده است.

درباره نویسنده این کتاب، داریوش شایگان:

هندشناس و نویسنده و شاعر ایرانی قرن چهاردهم بود؛ که به دو زبان فارسی و فرانسوی آثاری از او باقی است. بیشتر نوشته های شایگان به زبان فرانسوی و در حوزه فلسفه تطبیقی است. نوشته های فرانسوی وی در کتاب های درسی فرانسه چاپ می شود.

مشخصات کتاب پنج اقلیم حضور:

نویسنده: داریوش شایگان

ناشر: فرهنگ معاصر

قطع: رقعی

نوع جلد: گالینگور

تعداد صفحه: 158

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب ادبیات و شعر فارسی بر روی لینک نارنجی کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتاب هایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب پنج اقلیم حضور:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب پنج اقلیم حضور با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.