خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب روانشناسی و موفقیت / فراسوی زنجیرهای پندار

فراسوی زنجیرهای پندار



قیمت: ۷۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789646026827
  • اریک فروم
  • نشر مروارید

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب فراسوی زنجیرهای پندار:

انتشارات مروارید منتشر کرد:
این کتاب که نخستین بار در سال 1962 منتشر شد با یک نگاه اجمالی به بررسی دیدگاههای مارکس و فروید می پردازد. دو فیلسوف مطرح که فلسفه و اندیشه در قرن بیستم متأثر از آرای آنان بوده است.
فروم در آثارش می کوشد ارتباط متقابل روانشناسی و جامعه را شرح دهد و معتقد است با به کار بستن اصول روانکاوی، به عنوان علاج مشکلات و بیماریهای فرهنگی، بشر راهی به سوی تحقق یک "جامعه معقول" و متعادل از لحاظ روانی خواهد یافت.
فروم در این کتاب خود را در قامت یک مارکس شناس برجسته نشان داده است.
در بخشی از مقدمه ی کتاب آمده است: «کتاب فراسوی زنجیرهای پندار اریک فروم تحت تاثیر وجهی از اندیشه یهودی که از "پیام آور موعود" سخن می گفت، قرار گرفته است. فروم در کتاب فراسوی زنجیرهای پندار نوشت: گفته های پیامبرانی چون اشعیاء، آموص و هوشع، برایم جایگاهی خاص داشت. اقرار می کنم که هشدارشان در مورد فجایعی که در صورت سرکشی امت نازل می شد، برایم چشمگیر نبود، بلکه نویدی که درباره روز واپسین می دادند، جانم را از شادی می آکند.»

جمله هایی از متن کتاب فراسوی زنجیرهای پندار:

انسان هایی بی گناه، انسان های بی گناه دیگر را از میان می بردند و خود نیز از میان می رفتند و برای بازماندگان، پدران و زنان و دوستانشان، زخمی چاره ناپذیر باقی می گذاشتند. در سودای چه آرمانی می جنگیدند؟ آیا به راستی هر دو طرف اعتقاد داشتند که برای پاسداری از صلح، پذیرای عفریت جنگ شده اند؟ اگر همه ی مردم در برابر این ننگ عصیان می کردند، آیا امکان شکل گیری آن وجود می داشت؟

مفهوم کلی انسانیت و انسان باوری بر این اصل استوار است که نوع بشر، سرشت واحدی دارد.

قابلیت بسیار، شاخص انسان تکامل یافته و راستین است، نه دارایی بسیار.

مشخصات کتاب فراسوی زنجیرهای پندار:

نشر مروارید

نویسنده:اریک فروم

مترجم:بهزاد برکت

قطع رقعی

جلد شومیز