خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب سرگذشتنامه / پنجاه متفکر جرم شناسی

پنجاه متفکر جرم شناسی


کد محصول: ۱۳۸۵۷۵

قیمت: ۲۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9786004052177
  • کیت هیوارد
  • نشر ثالث

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب پنجاه متفکر جرم شناسی:

انتشارات ثالث منتشر کرد :
جرم شناسی تاریخ جذابی دارد.تاریخ جرم شناسی داستان تلاش های نظام مند انسان برای مطالعه و درک ظرفیت جرم و کجروی انسان است.تاریخ جرم شناسی شرحی اخلاقی از مدرنیته بدست میدهد و به همان نسبت بینشی فراهم می آورد که معنای کانونی و معنای انسانیت در اعصار ما را نمایان می کند. با این همه، در انبود کتاب های درسی جرم شناسی غالبا به شکل خلاصه وار و بی روح به داستان جرم شناسی پرداخته می شود و این جای تعجب دارد ، اما کتاب حاضر متفاوت است.
ما می خواهیم با تکیه و تامل در زندگینامه های فکری و ترکیب جزئیات داستان زندگی پنجاه متفکر مهم جرم شناسی به داستان جرم شناسی رو ببخشیم و آن را انسانی کنیم. امیدواریم این نگاه به جرم شناسی برای دانشجویان تازه کار این حوزه و نیز پژوهشگران حوزه های مجاور همانند جامعه شناسی ، روان شناسی و جغرافیای اجتماعی یا تاریخ که به دنبال فهم «زوایای» حوزه غریب جرم شناسی اند ، مفید واقع شود . آثار اصلی متفکرانی که در کتاب معرفی شده اند تا حد زیادی برای متخصصان حوزه جرم شناسی آشناست ، اما قصه های پشت افکار آن ها کم تر چنین است. نیمرخ های تصویر شده چه بسا طرز فکر ما را درباره حوزه مطالعاتی و باورهایی که به این حوزه شکل داده اند ، تغییر دهد.

درباره نویسنده کتاب پنجاه متفکر جرم شناسی:

کیت جی. هیوارد استاد جرم شناسی در دانشگاه کنت، انگلستان است و دارای سمتهای بازدیدکننده در دانشگاههای استرالیا، برزیل و ایالات متحده است. وی به طور گسترده در زمینه های نظریه جرم شناسی، نظریه مکانی و اجتماعی، فرهنگ بصری و مردمی و تروریسم و تعصب منتشر کرده است.

درباره موضوع کتاب پنجاه متفکر جرم شناسی:

گفته شده است که جرم‌شناسی تاریخ جذابی دارد. کتاب پنجاه متفکر جرم شناسی، داستان تلاش‌های نظام‌مند انسان برای مطالعه و درک ظرفیت جرم و کجروی انسان است. تاریخ جرم‌شناسی شرحی اخلاقی از مدرنیته به دست می‌دهد و به همان نسبت، بینشی فراهم می‌کند که معنای انسانیت در اعصار ما را نمایان می‌کند؛ با این همه در انبوه کتاب‌های درسی جرم‌شناسی، غالباً به‌شکل خلاصه و بی‌روح به داستان جرم‌شناسی پرداخته شده است. آثار اصلی متفکران جرم‌شناس که در کتاب حاضر معرفی شده است، تا حد بسیاری برای متخصصان حوزهٔ جرم‌شناسی آشنا است، اما قصه‌های پشت افکار آن‌ها کم‌تر چنین است. ۵۰ دیدگاه دربارهٔ ۵۰ متفکر جرم‌شناسِ کلیدی و زندگی آن‌ها در این کتاب آمده است.

این اثر شما را با افرادی مانند «دبلیو. ای. بی. دو بوئیز»، «والتر بی. میلر»، «چزاره بکاریا»، «رابرت جی. سمپسون» و «کارل مارکس» آشنا می‌کند.

بخشی از متن کتاب پنجاه متفکر جرم شناسی:

«نام کارول اسمارت از اواخر دههٔ ۱۹۷۰، به جامعه‌شناسی فمینیستی پیوند خورده است و این رازی ناگشوده است، زیرا او در بخش زیادی از میراث فکری اخیر خود بر جامعه‌شناسی خانواده، نحوهٔ اثرگذاری قوانین بر زندگی‌های شخصی ما و چرایی توسل مردم به قوانین جهت حل مشکلات شخصیشان تمرکز کرده است. کارول اسمارت در لندن بزرگ شد. او در دههٔ طغیانی ۱۹۷۰، در مدرسهٔ پلی‌تکنیک، پورتمورث (حالا دانشگاه پورتمورث است) جامعه‌شناسی خواند (در این هنگام موج دوم فمینیسم بر فعالیت‌های دانشگاهی سایه افکنده بود) و بعد در رشتهٔ جرم‌شناسی از دانشگاه شفیلد مدرک کارشناسی ارشد گرفت. اسمارت در سال ۱۹۸۳، در مطالعات اجتماعی‌حقوقی همین دانشگاه دکتری گرفت. یکی از استادان اسمارت در شفیلد، یان تیلور بود؛ تیلور یکی از بنیانگذاران کنفرانس ملی انحراف بود و بعدها به یکی از متشخص‌ترین منتقدان جرم‌شناسی تبدیل شد. او در سال ۱۹۹۲ در دانشگاه وارویک مربی جامعه‌شناسی شد.

اسمارت از آن‌جا در پست کنونی خود (۲۰۰۵) مشغول به کار شد و یکی از مدیران مؤسسهٔ مطالعات روابط و زندگی شخصی دانشگاه منچستر شد. او در سمت مدیر شورای ملی خانواده‌های تک‌والدی هم کار کرده است. تا این‌جا خواننده شاید بپرسد که ارتباط کنونی او با رشتهٔ جرم‌شناسی چیست. تأثیر کارهای کارول اسمارت بر جرم‌شناسی هم از نظر پرسش‌هایی که در مورد خود این رشته طرح کرده است و هم از نظر اولویت‌های کاری‌ای که برای آن تعیین کرده بسیار عمیق است.»

مشخصات کتاب پنجاه متفکر جرم شناسی:

نشر ثالث

نویسنده:کیت هیوارد ، شاد مارونا

مترجم:ایوب اسلامیان ، صابره صادقی

نشر ثالث

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب زندگینامه بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب آنلاین با تخفیف به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب پنجاه متفکر جرم شناسی:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب پنجاه متفکر جرم شناسی با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.