خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب داستان خارجی / پاییز پدرسالار

پاییز پدرسالار


کد محصول: ۱۴۲۲۹۴

قیمت: ۲۵۰,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789640019207
  • گابریل گارسیا مارکز
  • نشر امیرکبیر

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب پاییز پدر سالار:

پاییز پدر سالار با نام اصلی “El otoño del patriarca” و ترجمه انگلیسی “The ​Autumn of the Patriarch” سیاسی‌ترین و از نظر سبک پیچیده ترین رمان گارسیا مارکز است. طرح و پیرنگ این تصویر پردازی پر آب و تاب از یک دیکتاتور، شامل اپیزود هایی از زندگانی بسیار طولانی قهرمان داستان است که گفته می‌شود زمانی بین ۱۰۷ تا ۲۳۲ سال را در بر می‌گیرد.

از آنجا که پدر سالار نماینده ترکیبی از تمام مستبدان جهان است نمونه مجسم پلیدی های قدرت مطلق است؛ اما مشخصه بارز پدر سالار تنهایی محسوسی است که ریشه در سوء استفاده از قدرت و کابوس بیمارگونه او از انقلاب دارد. داستان در کشوری در کارائیب اتفاق می افتد؛ چه بسا کلمبیا یا یکی از جزایر گرفتار فقر و خشونت سیاسی و امپریالیسم.

این کتاب درباره‌ی یک ژنرال پیر است که حدودا پنج هزار بچه نامشروع دارد. او در تنهایی و بی‌کسی در کاخی فرسوده است که در آن کثافت و فضله و تپاله حیوانات وجود دارد. او همچنان با همان رویه ظلم و زور و ستم و جنایت بر کشوری کوچک فرمانروایی می‌کند. ژنرال پیر برای سفاکی و جنایات و انحراف‌های خاص خود آدمی مبتکر و مبدع نیزهست. در میهمانی‌ها و مراسم کسی حتی جرات نفس کشیدن در حضورش را نیز ندارد. علاوه بر مردم و اطرافیان حتی بستگان درجه اولش نیز از ظلم و جنایت او بی‌نصیب نمانده‌اند. دیکتاتوری که پدرش معلوم نیست چه‌کسی است و دیوانه‌وار عاشق مادرش است و بعد از مرگش او را به طرز مضحک و مسخره‌ای در بین مردم تا مقام قدیسین بالا می‌برد و در مشکلات مادرش را به گونه‌ای صدا می‌زند که انگار خدا را صدا می‌زنند.

خلاصه کتاب پاییز پدر سالار:

می توان گفت تم اصلی داستان، تنهایی پدرسالار است. پدر سالار در طول دوران حکومتش باعث شده است هیچ دوست و همراهی نداشته باشد و کاملاً تنها بماند. نمونه بارز آن اتفاقی است که برای رودریگو آگیلار می‌افتد. فردی که دوست یک عمر پدرسالار نامیده می شود. پدرسالار به دوستش مظنون می‌شود و گمان میکند در یک روز سه‌شنبه معین  آگیلار قصد دارد در یک سرباز خانه شورش برانگیزد و علامت آغاز شورش این است که در مجلس ضیافت آن روز جام خود را به سلامتی رئیس گارد کاخ خواهد نوشید. در شب موعود، وقتی که از آشپزخانه رایحه های دل انگیز بلند می‌شود میهمانان با بی صبری انتظار ورود ژنرال را می‌کشند. سرانجام راس ساعت دوازده نیمه‌شب ژنرال رودریگو دِ آگیلار را دراز به دراز روی یک سینی نقره وارد می کنند در حالیکه که او را با گل کلم و شاخه‌های برگ مو تزیین کردند و در ادویه جات خوابانیده و در فر پختند و آماده برای تناول زیردستان گرسنه هستند

تنهایی پدرسالار در روزهای آخر عمرش از همیشه بیشتر شده  و در شب های آخر عمرش به مرگ را بیش از پیش بر بالای سرش احساس می کند او درمانده و وحشت زده قربانی تنهایی قدرتش می‌شود و وقتی زیردستان آزاد شده اش را می بیند که به خیابان‌ها ریختند این تنهایی بیش از همیشه پررنگ‌تر می‌شود.

درباره نویسنده کتاب پاییز پدرسالار:

گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez) بزرگ‌ترین نویسنده‌ى کلمبیا و نام‌آورترین نویسنده‌ى جهان و برنده‌ى جایزه‌ى ادبى نوبل سال ١۹۸۲، در ششم ماه مارس ١۹۲۸ میلادى، در دهکده‌ى آراکاتاکا در منطقه‌ى سانتاماریاى کلمبیا متولد شد و تا سن هشت سالگى، در این دهکده، نزد مادر بزرگش زندگى کرد. در سال ١۹۴١ اولین نوشته‌هایش در روزنامه‌اى به نام خوونتود که مخصوص شاگردان دبیرستانى بود، منتشر شد. تحصیلات دبیرستانى او با وقفه روبه رو گشت و گارسیا مارکز، یک سال به سوکو رفت.

مشخصات کتاب پاییز پدر سالار:

نویسنده:گابریل گارسیا مارکز

مترجم:حسین مهری

قطع:رقعی

جلد شومیز

نشر امیر کبیر

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب رمان خارجی بر روی لینک رنگی کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتاب هایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب پاییز پدر سالار:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب پاییز پدر سالار با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.