خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب شعر و ادبیات / گل‌های رنج

گل‌های رنج



قیمت: ۱۵۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789647100380
  • شارل بودلر
  • نشر هرمس

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب گل‌های رنج:

کتاب «گلهای رنج» یک مجموعه شعر فرانسوی از شارل بودلر است.

کتاب «گلهای رنج» تقریبا گزیده ای از همه شعرهای بودلر است که از سال 1840 شروع شد و با مرگ او در آگوست 1867 پایان یافت. این اثر برای اولین بار در سال 1857 منتشر شد و در جنبش های نمادگرایانه و مدرنیستی مهم بود. این کتاب پس از انتشار بسیار بحث برانگیز تلقی شد و شش شعر به دلیل بی اخلاقی در آنها سانسور شدند.

با این حال ، در حال حاضر به عنوان یک اثر اصلی شعر فرانسوی در نظر گرفته می شود. اشعار در کتاب گلهای رنج غالبا با استفاده از تصاویر بدیل و فرمهای غیرعادی سنت را نقض می کنند. این اشعار به موضوعات مربوط به انحطاط و اروتیسم می پردازد ، به ویژه بر رنج و رابطه آن با گناه اصلی ، انزجار از شر و خود ، وسواس در مرگ و آرزوی رسیدن به دنیای ایده آل. کتاب گلهای رنج بر چندین شاعر برجسته فرانسوی از جمله پل ورلن ، آرتور رمبو و استفان مالارمه بسیار تأثیرگذار بود.

اشعار ارائه شده در این مجموعه همه با احساس گمنامی و بیگانگی در شهر های مدرن سروکار دارند. بودلر از خیابانهای تمیز و هندسی پاریس انتقاد می کند که باعث از بین رفتن قهرمانان ضد قهرمانی پاریس می شود که برای شاعر الهام بخش است: متکدیان ، نابینایان ، کارگران صنعتی ، قماربازها ، روسپیان ، پیران و پیران قربانی امپریالیسم. این شخصیت ها که بودلر زمانی آنها را به عنوان ستون فقرات پاریس می ستود ، اکنون در اشعار نوستالژیک او مداحی می شوند. از نظر بودلر ، این شهر به مورچه ای از بورژوایی یکسان تبدیل شده است که بازتاب دهنده ساختارهای یکسان جدیدی است که پاریسی را که زمانی خانه خود نامیده بود ، ویران کرده است.

توضیحات راجع به کتاب گل‌های رنج:

شارل پیر بودلر زادۀ ۱۸۲۱و درگذشتۀ ۱۸۶۷ شاعر و نویسندهٔ فرانسوی بود.

بودلر پدر شعر مدرن است. امروزه بسیاری از او به عنوان بزرگ‌ترین شاعر فرانسه یاد می‌کنند. در عین حال که اشعار او گاه درون‌مایه رمانتیک و گاه واقع‌گرایانه دارد، وی از پیشگامان نمادگرایی و فرا واقع گرایی به شمار می‌رود. زبان بودلر رسا و فن شعر او دقیق است.

بودلر بی‌گمان پدر شعر مدرن است و امروزه بسیاری او را به عنوان بزرگ‌ترین شاعر فرانسه یاد می‌کنند. در عین حال که اشعار او گاه درونمایهٔ رمانتیک و گاه واقع‌گرایانه دارد، وی از پیشگامان نمادگرایی (سمبولیسم) و فراواقع‌گرایی (سوررئالیسم) به شمار می‌رود.

«گلهای رنج» مهم‌ترین اثر بودلر محسوب می‌شود که در سال ۱۸۴۰ به چاپ رسید. این کتاب در زمان انتشار حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت و حتی چند شعر از آن حذف شد. شارل بودلر در شعرهای این مجموعه به دنبال کشف زیبایی از درون زشتی است و مبانی زیبایی‌شناسی جدیدی را پایه‌ریزی می‌کند.

برشی از کتاب گل‌های رنج:

مرا چه سود كه تو عاقل باشی؟ زیبا باش و محزون باش اشك بر زیبایی چهره می‌افزاید چون رود كه بر منظره طوفان گل‌ها را طراوت می‌‌بخشد

مشخصات کلی کتاب گل‌های رنج:

نویسنده :شارل بودلر

انتشارات :هرمس

قطع:پالتویی 

نوع جلد :گالینگور 

تعداد صفحه :126 

موضوع:شعر جهان 

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب ادبیات و شعر فارسی بر روی لینک نارنجی کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتاب هایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب گل های رنج:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب گل های رنج با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.