خانه / انواع کتاب / کتاب عمومی / کتاب سرگذشتنامه / خاطرات یک مترجم

خاطرات یک مترجم


کد محصول: ۱۳۷۷۹۵

قیمت: ۲۲۵,۰۰۰ تومان


مشخصات محصول

  • 9789644310959
  • محمد قاضی
  • نشر کارنامه

پشت جلد این کتاب آمده است

معرفی کتاب خاطرات یک مترجم:

محمد قاضی، یک مترجم دوست داشتنی ایرانی است که با ترجمه بی عیب و نقص آثار ادبی بزرگ، نام خود را در تاریخ ترجمه ایران حک کرده است. او به عنوان "زوربای ایرانی" شناخته می‌شود به خاطر مبارزه‌اش با سرطان حنجره و ادامه دادن کار ترجمه حتی پس از از دست دادن صدا.کتاب خاطرات یک مترجم نشان می‌دهد که قاضی علاوه بر مهارت در ترجمه، یک زندگی پرشور و پرماجرا داشته است و این کتاب مخاطب را به شخصیت مثال‌زدنی و تسلیم‌ناپذیر او آشنا می‌کند.

درباره نویسنده این کتاب، محمد قاضی:

محمد قاضی، فرزند میرزاعبدالخالق قاضی، در ۱۲ مرداد ۱۲۹۲ در شهر مهاباد استان آذربایجان غربی ایران متولد شد. او از اوایل دههٔ ۱۳۲۰ با ترجمهٔ کتابی به نام «کلود ولگرد» از ویکتور هوگو، اولین گام خود را در زمینهٔ ترجمه برداشت. سپس در سال ۱۳۲۹، پس از یک سال و نیم تلاش برای ترجمهٔ کتاب «جزیره پنگوئن ها» اثر آناتول فرانس، توانست به زحمت یک ناشر برای این کتاب پیدا کند. اما سه سال بعد، این اثر به دلیل شیوایی و روانی و موضوع متفاوت با کتب دیگر، در بازار کتاب ایران موفق نشد و از ردیف نویسندگان بی بازار قرار گرفت. در این زمینه نجف دریابندری در روزنامه اطلاعات مقاله‌ای با عنوان "مترجمی که آناتول فرانس را نجات داد" منتشر کرد. در سال ۱۳۳۳، محمد قاضی کتاب "شازده کوچولو" نوشتهٔ سنت اگزوپری را ترجمه کرد که بارها تجدید چاپ شد. او با ترجمهٔ دورهٔ کامل "دن کیشوت" اثر سروانتس در سال‌های ۱۳۳۶ تا ۱۳۳۷، جایزهٔ بهترین ترجمهٔ سال را از دانشگاه تهران دریافت کرد.

محمد قاضی در سال ۱۳۵۴ به بیماری سرطان حنجره مبتلا شد و به آلمان رفت تا درمان ببیند. اما بعد از جراحی، به دلیل از دست دادن تارهای صوتی، دیگر نمی‌توانست صحبت کند و از دستگاهی برای تولید صدای ویژه استفاده می‌کرد. با این حال، کار ترجمه را ادامه داد و تا آخرین روزهای زندگی‌اش، ترجمه‌های جدیدی منتشر کرد. او ۵۰ سال ترجمه و نوشته و نتیجهٔ تلاش او ۶۸ اثر ادبی و ترجمه به زبان فارسی است. محمد قاضی در سحرگاه چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۷۶ در تهران درگذشت و در شهر مهاباد به خاک سپرده شد. در فروردین ۱۳۸۶، مجسمه‌ای از وی در کوی دانشگاه مهاباد با ارتفاع چهار متر ساخته شد.

مشخصات کتاب خاطرات یک مترجم:

نویسنده: محمد قاضی

ناشر: کارنامه

قطع: رقعی

نوع جلد: شومیز

تعداد صفحه: 430

همراه گرامی شما میتوانید برای مشاهده ی کتاب هایی با مضمون کتاب زندگینامه بر روی لینک آبی رنگ کلیلک کنید.

فروشگاه اینترنتی بوک دوک دارای کتابهایی با موضوعات مختلف است که شما میتوانید برای خرید کتاب با ارسال رایگان به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت بوک دوک ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید کتاب خاطرات یک مترجم:

خرید کتاب عمومی از جمله کتاب خاطرات یک مترجم با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور در کمترین زمان و ارسال یک الی سه روزه در فروشگاه بوک دوک انجام میشود.